Günümüzde birçok işletme S-eğrisinin yanlış ucunda oturduğundan, işletmeler durgunlaşabilir veya düşüşe geçebilirler. S-eğrisinin bir sonraki yinelemesine büyüme için birincil kaldıraç ise dijital dönüşümdür.
Yeni normal ile başa çıkmak için umut, sebat, inanç ve olgunlukla ortaya çıkan normalleşme stratejileri ile birlikte, küçük ve büyük ölçekli işletmelerin hareketliliği de gündeme geldi. İşletmelerin ürün, hizmet veya iş modeli biçiminde, yeni fırsatları düşünmeyi de beraberinde getirdi. İş gücünün ve iş ortamlarının belirsiz olduğu ve benzeri görülmemiş zorluklar ortaya çıkardığı pandemi döneminde, işletmelerin dijital dönüşüm yoluyla "insan odaklı" konumdan "süreç odaklı" konuma geçmeleri de kritik hale geldi. Yakın zamanda ortaya çıkan Covid-19, insanların ve işletmelerin düşünebileceği ve hazırlıklı olabileceği en büyük zorlukları ortaya çıkardı. Bununla birlikte, teknoloji ve süreç dijitalleştirme ile donatılmış işletmeler, bu etkiyi daha iyi yönetebildi ve dijital operasyon moduna geçebildiler. Diğerleri için sayısallaştırma ve teknoloji, başa çıkıp ayakta kalabilmek için en önemli işlevler haline geldi.
Birçok alanı etkiler
Pek çok işletme, Ar-Ge ile inovasyon arasında ayrım yapamıyor. Bununla birlikte, günümüzde işletmeler daha iyi farklılaşabiliyor ve Ar-Ge'nin rolü karşısında yeniliğin bir kuruluş üzerinde yarattığı etkiyi kavrayarak, takdir edebiliyorlar. Ar-Ge, geleneksel işletmeler için kendine özgü bir işlev olduğundan, genellikle işletmelere artan faydalar sağlar. Bununla birlikte, yenilik sadece bir işlev olarak değil, aynı zamanda tüm organizasyon ağacı için bir zihniyet olarak hareket eder ve süreçten ürüne, hizmete, iş modeline kadar daha geniş bir etki yelpazesine sahiptir ve beklenen etki büyüklüğü yıkıcıdır. Bu durum, aynı zamanda son zamanlardaki zorlu iş ve ekonomik ortamın, daha düşük teknoloji benimseyen ve dijital olgunluğa sahip işletmeleri işlerini yeniden değerlendirmeye ve yeniden tasarlamaya nasıl ittiğini de gözler önüne seriyor.
Uzun vadeli başarı sağlar
S-eğrisi bize iş yapmanın eski yöntemlerinin ne kadar olgunlaştığını ve daha sonra yeni yöntemlerle değiştirildiğini gösterir. Günümüzde birçok işletme, S-eğrisinin yanlış ucunda oturduğundan işletmeler durgunlaşabilir veya düşüşe geçebilir, S-eğrisinin bir sonraki yinelemesine büyümenin birincil kaldıracı dijital dönüşümdür. İnovasyon, işletmeye sunduğu faydalarla maliyetten avantaj sağlama potansiyeline sahiptir. Günümüz inovasyon çağında girişimcilik merkezi bir sahne aldı, çeşitli teknolojiler ve yenilikçi dijital çözümleri beraberinde getirdi, bu da işletmelerin küresel olarak geliştirilmesiyle ilerledi. Bugün işletmelerin, startup'larla etkin bir şekilde çalışması ve iş etkisi elde etmeleri için çalışan çerçeveleri değerlendirmeleri ve bunlardan yararlanmaları çok daha önemlidir. Bu çerçevede, dijital dönüşüm, bir kez entegre olduktan sonra inovasyon bir zihniyete dönüştüğünden işletmeler için uzun vadeli başarının bir başlangıcı haline gelebilir; dolayısıyla kurumsal girişimciler olarak düşünmeye başlayan işletmelerin çalışanlarına nüfuz edebilir.
Atılması gereken temel adımlar
Yapay zeka, nesnelerin interneti, blockchain, büyük veri gibi çeşitli dijital teknolojiler sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, robotik ve otomasyonun yanı sıra lojistik ve tedarik zinciri, üretim, mühendislik, pazarlama, müşteri gibi değer zincirinin de çeşitli işlevlerini dönüştürebildikleri için işletmelerin çalışma şeklini dönüştürme potansiyeline sahiptirler. Ayrıca, bu teknolojiler sağlık hizmetleri, yiyecek ve içecek, üretim, hizmetler, hızlı tüketim, mobilite, konaklama ve daha pek çok endüstri tarafından uyarlanabilir. Bugün işletmelerin yarınlarını dijital olarak dönüştürmek için atmaları gereken temel adımlar, kilit çalışanların dijital olgunluğunu belirlemek, işletmelerde çeşitli işlevlerde halihazırda kullanılan teknolojileri yenilemek, dijital teknolojileri tanımlamak, test etmek, ölçmek ve entegre etmek için bir çerçeve oluşturmak, bu çerçeve tanımlandıktan ve uygulandıktan sonra, onu yineleyerek bir süreç haline getirmek şeklinde olmalıdır.