Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi
2021-11-10 13:47:36

Dijital dönüşümün şirket kültürünü etkileyebileceği 6 yol

Özgenur Reyhan Güler

10 Kasım 2021, 13:47

Çoğu lider, sürekli değişen bir dijital ortamda hayatta kalmak için değişimin gerekli olduğunu kabul eder. Bazen anlayamadıkları şey, bir kuruluşun tüm çalışanlarının yardımı olmadan uyum sağlayamayacağıdır. Bu nedenle kültür, strateji kadar önemlidir ve her çalışan bu kültüre katkıda bulunur.

İş dünyası, önemli finansal başarılar elde etmeye başladığı 1990'lı yıllarda bir dijital dönüşümü görmeye başladı. O zamandan beri, günümüzün “akıllı” ürünlerin yaratılması ve nesnelerin internetine odaklanması da dahil olmak üzere, iş dünyasını önemli ölçüde değiştiren sayısız evrimin gerçekleştiğini gördük. Pek çok yönetici, bu "akıllı" evrimin, mevcut iş süreçlerine yalnızca bir uzantı veya ek oluşturduğuna inanma eğilimindeydi. Gerçek ise oldukça farklı; çünkü biz aslında kesin bir paradigma kayması yaşıyoruz ve bu durum, şirket içi kültürde bir değişim gerektiriyor. Bir işletme sahibi ve lider olarak, dijital iş yeri uygulamalarını sorunsuz bir şekilde uygulamak için şirket kültürünüzün 6 farklı yönüne odaklanmalısınız. Bu, sürtünme noktalarını belirlemenize ve buna göre hareket etmenize yardımcı olacak, böylece dijital dönüşümü uygulamak için harcadığınız çaba ve fonlar boşa gitmeyecektir.

1. Uyarlanabilirlik

Son zamanlarda, "daha hızlı, daha iyi, daha ucuz", iş dünyasının sloganı oldu. Bir şirketin etkili olma yeteneği, verimli olma yeteneğine sıkı sıkıya bağlıdır. Verimlilik, çalışanların çevrenin gerektirdiği dönüşümleri belirleme, bütünleştirme ve gerçekleştirme yeteneğinden gelir.

2. İş birliği

Günümüzde şirketler sessiz ama hızlı bir şekilde katı hiyerarşik yapılardan uzaklaşıyorlar. İş birliğine dayalı iş yerlerini destekleyen düz organizasyonların, son derece dikey olanlardan daha yaratıcı ve üretken oldukları kanıtlanmıştır. Bu düz yapılar içinde inşa edilen kültür, çalışanlar arasında verimli iletişimi teşvik etmek için tasarlanmıştır. Ayrıca, iş birliğine dayalı eko sistemler oluşturmak için dış ortaklar ve müşterilerle de iş birliği yapılmalıdır.

3. Tüketici odaklı olmak

"Akıllı" teknolojinin yükselişi ile şirketler, müşteri davranışlarına ilişkin kesin öngörüler sağlayan gelişmiş analitiklere erişim kazandılar. Bu, kuruluşların artık müşterilerin davranışlarını tahmin edebilecekleri ve bunları gerçek zamanlı olarak sorunsuz ve verimli bir şekilde ele alabilecekleri anlamına geliyor. İyi kurulmuş bir şirket kültürü, müşterilerle mümkün olan en karmaşık kişiselleştirme düzeyiyle etkileşim kurmak için bu teknolojilerin çalışanlar tarafından stratejik olarak kullanılmasını sağlayabilir.

4. Yenilik

Yenilik asla tesadüfen olmaz; arkasında zekice tasarlanmış ve odaklanmış kaynaklar vardır. Kuruluşların ilgili ve kullanışlı dijital dönüşümleri hızlı bir şekilde belirlemesi, ortaya çıkan yenilikleri hızlı bir şekilde test etmesi ve ardından kazandıkları yeni araçlardan, kanallardan veya fırsatlardan yararlanmaları çok önemlidir. Tüketiciler, yeni teknolojileri arzuladıkları için yaratıcılığın korkulmaktan ve kaçınılmaktan ziyade memnuniyetle karşılandığı ve teşvik edildiği bir kültür yaratmak da önemlidir.

5. Liderlik

Ortak inanç, liderlik ekiplerinin stratejiye karar vermesi ve çalışanların onu uygulamaktan başka seçeneklerinin olmamasıdır. Bu geleneksel “yukarıdan aşağıya” organizasyon yapısı, günümüzün iş dünyasında artık çalışmıyor. Bilgi ve fikirlerin organizasyon içinde sürekli olarak akıcı ve açık bir şekilde paylaşılması gerekir. Liderlik ekipleri, herkesin hem yeniliğe hem de stratejiye katkıda bulunabileceğini anlarken, yeniliğin yaratılmasını teşvik etmelidirler. Şirketler, bu yeni esnek zihniyeti benimseyerek, her bireyin kurumsal ve kişisel hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacak fikirler üretmek için kendi becerilerini kullanabileceği bir iş yeri yaratabilirler.

6. Güç sizin

Şirket kültürü, dijital dönüşümü ve bir işletmenin değişime uyum sağlama becerisini yönlendirir. Dijital bir geleceğe hazırlanmak kolay bir iş değil. İyi haber şu ki, bir işletmenin dijital yeteneklerini geliştirmek ve kültürünü hedeflerine uygun hale getirmek için ihtiyaç duyduğu tüm araçlar zaten mevcut. Böylece güç sizde. Yeni teknolojilerden yararlanarak dijital yolculuğunuzu hızlandırabilir, kurum kültürünüzü geliştirebilir ve kusursuz müşteri deneyimleri sağlayabilirsiniz.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.