Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi
2021-05-06 00:49:04

Avantajları maksimize etmek: Niş pazarlama

Özgenur Reyhan Güler

06 Mayıs 2021, 00:49

Geniş bir potansiyel müşteri yelpazesini hedefleyen bazı pazarlama stratejilerinin aksine, niş pazarlama, işletmenizle bağlantı kurma olasılığı en yüksek olan belirli bir tüketici segmentine odaklanır. Niş pazarlama, özellikle sınırlı bütçeye sahip küçük şirketler için kullanışlıdır.

İş dünyasında sıklıkla ortaya çıkan bir kavram niş pazarlama. Sektörde bir otorite olabilmeniz için bir nişiniz varsa, oradan zamanla dışa doğru genişleyebilir ve büyük bir sektörde büyük bir oyuncu olabilirsiniz. Niş pazar, benzersiz ihtiyaçları, tercihleri ​​veya kimliği aracılığıyla tanımlayabileceğiniz daha büyük bir pazarın bir bölümüdür. Hangi pazara bakarsanız bakın, neredeyse her zaman bunu daha da iyileştirebilir ve bir dizi niş pazar oluşturabilirsiniz. Demografik bilgiler, kalite seviyesi, psikografikler, coğrafi alan, yaşam tarzı, kültür, aktivite veya alışkanlıklar, davranış niş bir pazarı belirlemenin en yaygın yollarından bazılarıdır. Hangi sektörde olursanız olun, girebileceğiniz ve uzmanlaşabileceğiniz daha spesifik, daha rafine bir niş pazar vardır. Bunu yaptığınızda, zamanla, genişleyebilir ve farklı nişlere girebilirsiniz. Yine de gerçek başarı, çoğu zaman tek bir niş içinde başlar.

Nişinizi bulmanın en önemli kısmı başlamaktır

Girişimlerinizde tam gaz ilerlemeden önce, içinde çalışacağınız niş bir pazar seçmeniz gerekir. Ne tür ürün veya hizmetler sunmak istediğinize dair bir fikriniz var olsa dahi, hedef kitlenizin kim olduğu ve onlara ne sunduğunuz konusunda çok net olmanız gerekiyor. Elbette, sunmanız gereken şey teorik olarak oradaki herkese yardımcı olmalıdır; ancak tüm müşterilere hitap etmeye çalışan işletmeler, sonunda hiçbiriyle bağlantı kurmazlar. Daha büyük, daha köklü işletmeler ve belirli bir niş pazara hizmet edenler arasındaki karmaşada kaybolurlar.

Sattığınız ürünün öne çıkmasını istiyorsanız, önce sunulmayan bir boşluk bulmanız gerekir. Kimliğinizi bir sektör veya pazarda oluşturduğunuzda, mesajınızı doğrudan ideal müşterilerinize onlara hitap edecek şekilde iletmek için hedefli niş pazarlama stratejilerini kullanabilirsiniz; ancak pazarlama stratejinize çok fazla dalmadan önce, potansiyel müşterilerinizi gerçekten tanımanız gerekir. Yüksek kaliteli bir lüks olarak kabul edilebilecek ve bu nedenle daha yüksek bir fiyat etiketi ile gelen bir şey mi arıyorlar; yoksa karşılanabilirlik ve değer mi istiyorlar?

Neden niş bir pazara ihtiyacınız var?

Yeni bir işletme sahibi olarak, pazarın küçük bir kısmına hizmet etmek için müşteri tabanınızı daraltmak mantığa aykırı görünebilir; ancak diğer herkesle aynı ürünleri veya hizmetleri farklılaştırıcı bir faktör olmadan sunuyorsanız, bir etki yaratmakta zorlanırsınız. Belirli müşterilere odaklandığınızda ve onların ne istediklerini ve neye ihtiyaç duyduklarını gerçekten dinlediğinizde, işinizi söz konusu niş pazar için hedef olarak konumlandırabilirsiniz.

Niş pazarlama stratejileri, kiminle konuştuğunuzu öğrenmenizi ve bu bilgileri iş planınızı oluşturmak için kullanmanızı sağlar. Bu pazarlarda global marketing kuralları pek işlemez. Önemli olan zaten az sayıda olan müşteriyi olabildiğince iyi anlayabilmek ve tüketiciyle işletme arasında sadece alışverişe dayanmayan duygusal olabilecek bağlar kurmaktır.

Daha büyük pazarlara açılmanıza yardımcı olur

Pazarınızdaki niş iş veya marka olmanın çok büyük bir değeri vardır. Dikkat çekmenize, sadık bir müşteri tabanı oluşturmanıza ve hatta potansiyel olarak daha büyük pazarlara açılma kapısını açmanıza yardımcı olur. “Küçük başla ve büyük ol”, oyunun adıdır ve küçük girişimlerin, orada bulunan daha büyük adamlardan bazılarıyla nasıl rekabet edebileceği önemlidir.

İşletmenizin hizmet verebileceği doğru niş pazarı kurmak büyük ama önemli bir karardır. Başarıyı ölçmek ve seçiminizi ikinci kez tahmin etmek kolay olabilir, ancak güçlü bir markayla başarılı bir iş yaratmak ile kalabalığın içinde kaybolmak arasındaki fark işletmenin geleceğini belirler.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.