Sağlık ürünlerinde 4 milyon dolarlık ticaret

Sağlık ve tıbbi cihaz sektörünün buluştuğu 27’nci Expomed Eurasia Fuarı, yabancı alıcı akınına uğradı

Sağlık ürünlerinde 4 milyon dolarlık ticaret
kobiaktuel
kobiaktuel
04 Aralık 2020 Cuma 02:19

Tüyap’ın grup şirketlerinden Reed Tüyap Fuarcılık’ın İstanbul’da düzenlediği fuara, 73 ülkeden 2 bine yakın uluslararası ziyaretçi geldi. Fuarda 4 milyon dolara yakın ticaret gerçekleşti.

Pandemiyle mücadelede gittikçe önem kazanan sağlık ve tıbbi cihaz sektörünün en etkin buluşma platformu olan 27’nci Expomed Eurasia Fuarı’nı Türkiye dahil 74 ülkeden 9 bine yakın iş insanı ziyaret etti. Tüyap’ın grup şirketlerinden Reed Tüyap Fuarcılık’ın düzenlediği 27’nci Expomed Eurasia Uluslararası İstanbul Tıbbi Analiz, Teşhis, Tedavi, Koruma, Rehabilitasyon, Laboratuvar Ürün, Cihaz, Sistem, Teknoloji, Donanım ve Hastaneler Fuarı, İstanbul’da 5-7 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Pandemi malzemeleri ilgi çekti

Sağlık ve tıbbi cihaz alanlarında son teknolojiyle üretilen inovatif ürünlerin ziyaretçilerle buluştuğu Expomed Eurasia’ya 200’ye yakın firma katıldı. Fuarda pandemiyle mücadelede daha fazla ihtiyaç duyulan; eldiven, maske gibi sarf malzemelerine, yaşam destek sistemlerine, hastane ve yoğun bakım yatakları dahil paslanmaz hastane ekipmanlarına, laboratuvar ve biyoteknoloji ürünleri ile bağışıklık sistemini güçlendirici, OTC ürünleri ve gıda takviyelerine yüksek talep olduğu da gözlemlendi. Tüyap Fuarcılık Grubu’nun katılımcılarına bu yıl tüm özelliklerini ücretsiz sunduğu MyTüyap dijital platformu sayesinde, Expomed Eurasia fuarında yer alan tüm ürünler yıl boyunca online olarak da sergilendi. Ağırlığını pandemiye yönelik bu ürünlerin oluşturduğu web sitesindeki ürünler, bu yıl yerli ve yabancı alıcılar tarafından 1 milyon 374 bin kere incelendi. Platform üzerinde en büyük ziyaretçi kitlesini ise Avrupalı ve Amerikalı alıcılar oluşturdu. Fuarda yerli ve milli tıbbi cihazlar da görücüye çıktı. Bunlardan en ilgi çekeni ise; ASELSAN’ın geliştirdiği yerli elektroşok cihazıydı. ASELSAN Heartline Otomatik Eksternal Defibrilator’ü (OED) yatırımcılar ve sağlık profesyonelleri ilk kez Expomed’de inceleme şansını buldular.

Yabancı ziyaretçilerden yoğun ilgi

Expomed Eurasia’ya dünyadaki olağanüstü pandemi koşullarına ve seyahat kısıtlamalarına rağmen yabancı ziyaretçilerin ilgisi memnuniyet yarattı. Fuarı ziyaret eden 8 bin 58 ziyaretçinin bin 941’i yabancı ziyaretçilerden oluştu.  250 uluslararası VIP alım heyeti üyesi fuarda davetli olarak yer aldı. Bu VIP ziyaretçiler; Rusya, Ukrayna, Özbekistan, Kazakistan, Mısır, Libya, Fas, Kosova, Makedonya, Azerbaycan, Sırbistan, İran ve Irak’tan geldiler. Fuara katılan firmalar, özellikle Özbekistan, Libya, Irak ve Fas’a yönelik ciddi satışlar yaptıklarını belirttiler. Medikal sektörde önemli bir pazar niteliği taşıyan Özbekistan’dan gelen ziyaretçiler, fuar katılımcılarına ihracat kapılarını araladı. Fuarda 4 milyon dolara yakın ticaret gerçekleşti.

Fiziki olarak gelemeyen online platformda buluştu

Ayrıca Almanya, Norveç, Ukrayna ve Rusya’nın da aralarında bulunduğu Avrupa ülkelerinin de çoğunluğu oluşturduğu73 ülkeden uluslararası ziyaretçinin gezdiği fuara Tüyap’ın hayata geçirdiği dijital iş ağı platformu olan Business Connect Programı üzerinden bin 500’e yakın uluslararası online ziyaretçi katıldı. Fuarda hibrit fuarcılıkta çıtayı biraz daha yükselttiklerini belirten Tüyap Yönetim Kurulu Üyesi ve Stratejik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Ünal Öztop, ilk kez gerçekleştirdikleri uygulamayla ilgili şunları söylüyor: “Bu sene pandemiye bağlı nedenlerden dolayı fuara gelemeyen katılımcı ve ziyaretçilerimiz için uzaktan fuar deneyimi yaşamalarını sağladık. Fuar öncesi toplantıların ayarlandığı online platformda da katılımcılarımızın profilleri yer aldı ve online olarak ürün ve hizmetleri ile ilgilenen alıcılarla online toplantı yapma şansı buldular. Platformda, katılımcılarımız ile 50’nin üzerinde takip edilebilir toplantı gerçekleştirildi

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.