TURİZM PAZARLAMA İLE YÜKSELECEK
Değişen talepler ve satın alma ihtiyaçları pazarlama ile etkinlik yönetiminin bir arada olması zorunluluğunu getiriyor. Pazarlamayı d

Değişen talepler ve satın alma ihtiyaçları pazarlama ile etkinlik yönetiminin bir arada olması zorunluluğunu getiriyor. Pazarlamayı doğru yorumlayıp, doğru iletişim kurabilen tesislerin devrinin başladığı bir süreç içindeyiz.
Tatil, herkesin ihtiyacı. Büyük küçük, genç yaşlı, çalışan öğrenci, yerli yabancı, ya her sene düzenli tatil yapıyor, ya da ihtiyaç hissettiği ve satılama gücüne sahip olduğu zamanlarda tatil planlıyor. Ülkemize baktığımız zaman inanılmaz doğal güzelliklerle çevrili olduğunu görüyoruz. Ancak turizm, sektör olarak uzun zamandır hep istenilen ivmeyi elde edememekten, istenilen karlılığa ulaşamamaktan dert yanıyor. Değişen talepler ve satın alma ihtiyaçları pazarlama ile etkinlik yönetiminin bir arada olması zorunluluğunu getiriyor. İlk adımda değişmesi gereken dinamik, otel dekoruna harcanan bütçelerin, deneyim ve satın alma ihtiyaçlarını karşılayacak etkinliklere aktarılmasını gerekli hale getiriyor.
Sosyal Medyada Doğru İçerik Önemli
Turizme hız kazandıracak en yeni ve etkin araç ise sosyal medya; ancak incelediğimiz zaman karşılaştığımız tablo halen birkaç tesis ve kurum haricinde turizmde sosyal medya kullanım anlayışının tamamen değişmesi gerektiği gerçeği. Sosyal medya, direk satışı görebileceğimiz bir kanal; ama sadece satışa yöneldiğimizde maalesef satış yapılamıyor. Sosyal medya iletişiminde takipçilerin ya da potansiyel misafirlerin beklediği şey onları meraklandıracak, takip şevki kazandıracak içerikler. İçerik yatırımı yapmadan sosyal medya üzerinden herhangi bir fayda sağlamak mümkün değil. En iyi fotoğraf, en kaliteli görsele sahip video ise her zaman en iyi içerik anlamına gelmiyor. Sosyal medya alanında mutlaka uzmanlarla çalışmak burada ayrıca önem kazanıyor. İyi fotoğraf çeksin, yeni mezun olsun, az paraya çalışsın mantığı, turizm sektörünün iletişim damarlarından birinin kopmasının en büyük nedeni.
Doğru Pazarlama Planı Başarıyı Getirir
Sosyal medya ile birlikte ortaya çıkan yeni kavramlar var. Influencer, Instagramer, YouTuber gibi… Bu tip çalışmaları yaparken en başta dikkat edilmesi gereken şey, iş birliği yapılacak hesapların takipçilerinin gerçek olup olmadığı. Bir başka nokta ise, paylaşılacak içeriğin reklamı andırmadan gerçek deneyimin takipçiler ile paylaşılması. Yeni medya ve sosyal medyanın en önemli özelliklerinden biri samimiyet. Gerçek olmayan, samimi olmayan içerik, genellikle istenilen geri dönüşü alamamanın en önemli nedeni oluyor. Bunun yanı sıra stratejik pazarlama planımızı yaparken vereceğimiz mesajın tek tonda, ama kanallara uygun halde, takipçi ya da potansiyel turistle buluşmasını sağlamak, kuşkusuz başarı getirecektir. Pazarlamayı doğru yorumlayıp, doğru iletişim kurabilen tesislerin devrinin başladığı bir süreç içindeyiz. Deneyim ve duygu üzerine kurulu bir yönetim planı yapabildiğimiz, işi uzmanlarına bıraktığımız ve sürekliliğini sağlayabildiğimiz takdirde turizm herkesin beklediği ivmeyi kazanacaktır.