"Dünya Seyahat Kültüründe Farklı Bir Akım Yaratıyoruz."
Aloft Bursa ve ve Sheraton Bursa otelleri, iş ve eğlence amaçlı seyahat eden, kalite ve uluslararası standartlar arayan kişiler için hizmetler sunuyor.


Aloft Bursa Otel ve Sheraton Bursa Otel Satış ve Pazarlama Direktörü Vuslat Dağlı, otellerinin konseptini ve seyahat kültürüne getirdikleri farklılıkları anlatıyor.
- Aloft Bursa ve Sheraton Bursa otellerinizden ve lokasyonlarından kısaca bahseder misiniz?
Uluslararası otel zinciri Marriott markasına bağlı iki otelimiz var. Bursa’nın iş ve eğlence merkezi Nilüfer’de yer alıyoruz. Mihraplı Parkı’na, şehrin en büyük iş, alışveriş ve eğlence merkezlerine yürüme mesafesindeyiz. Dünyada 100’den fazla lokasyonda faaliyet gösteren Aloft Otel; iş ve eğlence amaçlı seyahat eden, kalite ve uluslararası standartlar arayan, aynı zamanda ekonomik bir tesis de isteyen misafirler için çok ideal. Sheraton Bursa ise hemen yanı başında olup, birbirlerinden sadece bir kapı ile ayrılıyorlar.
- Otelinizin kapasitesi ve konseptiyle ilgili bilgi verir misiniz?
Aloft Bursa otelimiz, son teknoloji yeniliklere sahip, loft tarzı dairelerden esinlenilmiş 133 oda kapasitesiyle hizmet veriyor. Otelimizde sembol tasarım ürünler, cesur ve sıcak renklerin kullanıldığı mobilyalar ile samimi bir ortam sunuyoruz. Sheraton Bursa otelimiz ise alternatif oda tipleriyle 171 oda ve 1200 kişilik toplantı alanları kapasitesiyle 5 yıldızlı hizmet veriyor.
- Otellerinizle, seyahat kültürüne nasıl bir farklılık getiriyorsunuz?
Tatil ve stilin bir arada sunulduğu Aloft Bursa’da, dünya seyahat kültüründe farklı bir akım yaratmanın misyonunu üstleniyoruz. Sıra dışı tasarım ve hizmet anlayışımızla misafirlerimize hizmet veriyoruz. Misafirlerimiz isterlerse, 7 gün 24 saat servis veren Re:Fuel’den hafif yiyecekler, atıştırmalıklar, sağlıklı ürünler alabiliyor, isterlerse de odalarına sipariş verebiliyorlar. Gün boyu havuzumuzda yüzme keyfine varabiliyor, diledikleri saatte Re:Charge salonumuzda egzersiz yapabiliyorlar. Lobimizde yer alan bilardo masası ile eğlenceli zamanlar geçirebiliyor, akşamları canlı müzik programımıza katılabiliyorlar. Misafirlerimiz; WXYZ Bar’da kokteyllerin tadını çıkarırken, özel tasarlanmış konsepti, ışıklandırması ve şöminesiyle keyifli vakit geçirebiliyorlar. Sheraton Hotel ise dünya standartlarında 5 yıldızlı hizmet kalitesini Bursa’da deneyimlemeye olanak sağlıyor.
- Yerli ve yabancı misafirlerinizin oranları yıllık olarak nasıl farklılık gösteriyor?
Bursa otomotiv yan sanayi, tekstil ve daha birçok alanda faaliyet gösteren dünya devlerinin bulunduğu bir sanayi şehri. Aynı zamanda Ortadoğulu misafirler tarafından da talep gören bir şehir. Yerli ve Yabancı misafirler açısından yıllık olarak sürekli değişen yoğun bir grafiğimizin olduğunu söyleyebilirim.
- Yerli ve yabancı turistlerin beklenti ve taleplerinde ne gibi farklılıklar gözlemliyorsunuz?
Otelimize gelen tüm misafirlerin beklentisi kapıdan girdikleri an kendilerini evlerinde hissetmek oluyor. Misafirlerin kendilerini evlerinde hissetmeleri ise onları anlamaktan geçiyor. Bu nedenle, yabancı dil bilen kalifiye çalışanların olduğu zincir bir marka altında hizmet vermek oldukça önem teşkil ediyor.
- Oteliniz ne gibi etkinliklere ve toplantılara ev sahipliği yapıyor?
Aloft Bursa, toplam 150 metrekare, kompakt toplantı salonları ile hizmet veriyor. Bu otelimizde, şirketlerin tüm davet ve etkinliklerine ev sahipliği yapıyoruz. Özel günlerde ferah ve geniş lobimizde partiler düzenliyor, zaman zaman çeşitli sergilere de yer veriyoruz. Sheraton Hotel’de ise 1355 metrekare kapalı alan, 1150 metrekare havuz başı alanı ile hizmet veren toplantı salonlarımız bulunuyor.
- Otellerinizin web sitesi veya tatil fırsat siteleri üzerinden yapılan rezervasyonlarda fırsatlar sunuyor musunuz? Bunlar doluluk oranlarınıza nasıl yansıyor?
Otellerimizin web sitesi üzerinden yapılacak tüm rezervasyonlarda üyelerimize özel indirimli rezervasyon fırsatları sunuyoruz. Aynı zamanda online rezervasyon platformlarından da misafirlerimiz rezervasyonlarını yapabiliyorlar. Teknolojinin hayatımızdaki yeri nedeniyle, uygulamalar ve web siteleri üzerinden yoğun olarak rezervasyonlar alıyoruz.
- Otel zinciri olarak hizmet sunmanın avantajları konusunda neler söylemek istersiniz?
Otel zinciri olmanın birçok avantajı var. Otelimizde uzman bir personelin çalıştığını bilen misafirlerimiz, Sheraton Hotel kalitesi ile Sheraton’da ve yine Sheraton güvencesi ile daha ekonomik fiyatlara Aloft’da gönül rahatlığı ile konaklama gerçekleştirebiliyor.
- Sosyal medyanın ve dijital platformlarda yer almanın markanız için avantajları neler?
Sosyal medya ve dijital platformlarda yer almanın son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte artık herkese ulaşmak çok daha kolay ve pratik. Aynı zamanda yaptığınız paylaşımın geri dönüşünü ivedi olarak alabiliyorsunuz. Misafirlerimize doğrudan ulaşarak beklentilerini, isteklerini, markaya bakış açısını okumak çok önemli.
- Bu yıl için hedef ve projelerinizi paylaşır mısınız?
Bu yıl turizm sektöründen beklentimiz oldukça yüksek. Complex iki otel olarak hizmet vermemizin birçok avantajı bulunuyor. Geçtiğimiz yıl toplantı salonlarımızın kapasitelerini arttırdığımız renovasyon projemiz Eylül ayında tamamlandı. Yapılan yeniliklerden sonra, Aloft Bursa’da konaklayıp Sheraton Bursa’da toplantı yapılabiliyor; bu sayede 304 oda konaklama gerçekleşebiliyor. Toplamda bin kişilik toplantılara ev sahipliği yapabiliyoruz. Böylece, birçok önemli etkinlik gerçekleştirebiliyoruz. Ticari olarak satış oranımızı artırmak istiyoruz; fakat en önemli önceliğimiz misafir memnuniyetimizi sürdürmek ve korumak.