Migros'ta Dijital Dönem
Migros, geliştirdiği MİO uygulaması ile mağaza yöneticilerinin ihtiyaç duydukları raporlara ve datalara anlık olarak ulaşabilmelerini sağlıyor.


Migros Sanal Market ve Migros Mobil gibi dijital platformlarıyla müşterilerine alışverişte kolaylık sağlayan Migros, geliştirdiği MİO uygulaması ile mağaza yöneticilerinin ihtiyaç duydukları raporlara ve datalara anlık olarak ulaşabilmelerini, düzeltici aksiyonları hızla alabilmelerini sağlıyor.
Migros, teknolojinin imkânlarını verimliliğini artırmak ve müşterilerine farklı alışveriş deneyimleri yaratmak için kullanıyor. Migros, sadakat kartı Money Club’ın “Tam Bana Göre” uygulaması ile kişiye özel kampanya ve indirimler sunabiliyor. Migros’un 1997 yılında kurduğu Migros Sanal Market ise bugün 1,7 milyonu aşkın kullanıcıya sahip. Mobil ve akıllı cihazların kullanımındaki artışla birlikte Mobil Sanal Market’i de devreye alan Migros, birbirinin tamamlayıcısı olan bu kanallar sayesinde müşterilerine alışverişlerini aynı ürün ve hizmet kalitesiyle mağazalarından ya da Migros Sanal Market’ten yapma, web’ten başladıkları bir işlemi mobil uygulamasından sonlandırma imkânı sağlıyor.
“M Kolay” Özelliği İle Alışverişte Kolaylık
Bir diğer mobil uygulaması olan Migros Mobil’e “M Kolay” özelliği ekleyen Migros, bu sayede müşterilerinin mağaza alışverişleri esnasında mobil cihazlarından barkodlarını okuttukları ürünleri direkt olarak alışveriş torbalarına atmalarını ve ürünleri kasadan tekrar geçirmeden ödemelerini yapabilmelerini sağlıyor. Aynı uygulama üzerinde yer alan “Sağlıklı Yaşam Yolculuğu” bölümünde ise Migros müşterileri; akıllı bir algoritma yardımı ile günlük ideal besin tablolarına ulaşabiliyorlar. Dengeli beslenmeye yönelik olarak kişiye özel öneriler alabiliyorlar. Uygulamada, dengeli beslenmenin yanı sıra su içmenin önemi ile ilgili mesajlar ve örnek egzersiz tablosu da yer alıyor.
Mağaza Yöneticileri İçin MİO Uygulamasını Geliştirdi
Migros, mağaza yöneticilerinin müşterilerle daha fazla ilgilenebilmeleri ve analiz yeteneklerini geliştirebilmeleri için MİO adlı bir uygulama geliştirdi. Mağaza yöneticileri bu uygulama ile tabletleri üzerinden ihtiyaç duydukları raporlara ve datalara anlık olarak ulaşabiliyor, doğru projeksiyon ile düzeltici aksiyonları hızla alabiliyorlar. Migros’un tedarikçilerine özel hayata geçirdiği MEMOBİL online veri uygulaması ise, iş ortaklarının satış, stok ve bulunurluk gibi ortak performans göstergelerine her yerden anlık olarak ulaşabilmelerini sağlıyor. Migros, içinde sağlıklı yemek tarifi videolarından sağlıklı beslenme konusunda bilgilere, kampanya bilgilerinden kurumsal sosyal sorumluluk projelerine kadar birçok içeriğin bulunduğu sosyal medya kanallarıyla ve web sitesiyle de müşterileriyle yakın temas hâlinde oluyor.
Teknolojiye Yatırımlarını Sürdürecek
Müşterilerine ihtiyaç duydukları tüm platformlardan hizmet vererek onların hayatlarını kolaylaştıran Migros, yeni jenerasyonun alışkanlıklarını ve sosyal hayatın dinamikliğini dikkate alarak çoklu kanal kullanımına önem veriyor. Bunun yanında çalışanlarının yüzde 81’inin Y kuşağının oluşturmasının verdiği dinamizmle dijital dünyayı yakından takip eden şirket, gelecek dönemlerde de teknolojiye yatırımlarını sürdürmeyi planlıyor. Migros, hem iç süreçlerinde hem de müşterilerine sunduğu hizmetlerde dijital dönüşümüne devam etmeyi ve sektörde öncü uygulamalar geliştirmeyi amaçlıyor.