Dijital Pazarlamanın 10 Yeni Aracı

Bugün markalar için tüketicilere ulaşmak ve bilinirlik artırmak amacıyla dijital pazarlama yöntemlerini uygulamak çok önemli. Dijital pazarlama araçları ise hızla gelişiyor ve değişiyor

Dijital Pazarlamanın 10 Yeni Aracı
kobiaktuel
kobiaktuel
13 Mayıs 2019 Pazartesi 12:03

 Kolay Pazarlama CEO’su İletişim Tasarımı Uzmanı Ömer Yoluk, dijital pazarlamanın 10 yeni aracını açıklıyor.

 

Dijital pazarlama araçları çok hızlı değişiyor. Bu nedenle, pazarlama teknolojilerine yön veren trendleri yakından izlemek ve insan davranışlarını göz ardı etmemek gerekiyor. Chatbotlar, influencer pazarlaması, video içerikleri gibi birçok önemli trend var. Dijital pazarlamanın son trendleri hakkında bilgiler paylaşan Kolay Pazarlama CEO’su İletişim Tasarımı Uzmanı Ömer Yoluk, dijital pazarlamanın 10 yeni aracını değerlendiriyor.

  1. Yapay Zekâ Dünyayı Ele Geçirecek

Yapay zekâ, tüketici davranışlarını ve arama şablonlarını analiz edebiliyor. Böylece, işletmelere kullanıcı ve müşterilerin ürün ve hizmetlerini nasıl bulduklarını anlama konusunda, sosyal medya platformları ve blog gönderilerinden veriler sağlayarak yardımcı oluyor. Yapay zekâ, kullanıcılarla sohbet oluşturmak için de bilgi ve ipuçları sunuyor. Müşteri hizmetlerinin yüzde 25’i, 2017’de yüzde 2’den az kullanılan chatbox teknolojisini 2020 yılında yaygın olarak kullanacaklar.

  1. Becerikli Asistanlar: Chatbotlar

Chatbolar 2019 yılında dijital pazarlamanın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Yapay zekâ bazlı teknoloji kullanımı, müşteriler ya da siteyi ziyaret edenlerle gece ya da gündüz gerçek zamanlı anında mesajlaşma ile sohbeti mümkün kılıyor. 1.4 milyar insanın chatbotlarla etkileşime girmesi ile işletmelerin yüzde 80’i 2020 itibarı ile chatbotları kullanmayı sürdürecek ya da bu uygulamayı kullanmaya başlayacak. 2022 itibarı ile chatbotlar işletmelerin özellikle bankacılık ve sağlık bakım sektörlerinde yıllık 8 milyar dolar tasarruf etmesini sağlayacak. Pek çok müşteri karşılık veren, düzgün cevap veren, satın alma geçmişini doğru hatırlayan, asla sabrını kaybetmeyen chatbotlarla etkileşime girmeyi tercih ediyor. Bu becerikli asistanlar, anında müşteri hizmeti veriyor, müşterilerin beklentilerini karşılıyor ve tekrarlayan görevleri otomatik olarak yapıyor. Bu da çok daha önemli işlere odaklanabileceğiniz anlamına geliyor.

  1. Pazarlamanızı Kişiselleştirin

2019’u başarılı geçirmek istiyorsanız, pazarlamanızı kişiselleştirmeniz gerekiyor. Bu kişiselleştirilmiş içerik, ürün, e-mailler ve daha fazlası demektir. Satın alma geçmişi, tıklanan linkler, tüketici davranışı verilerine erişim sayesinde, müşteriye özel içerik hazırlamak artık çok kolay. Aslında pazarlamacıların yüzde 96’sı kişiselleştirmenin müşteri ilişkilerinde avantaj sağladığını düşünüyor.

  1. Videoyu İzleyen Telefona Sarılıyor

Dijital pazarlama stratejinize videoları eklemeyi unutmayın. Tüketicilerin yüzde 70’i bir markanın videosunu paylaştıklarını ifade ediyor. İşletmelerin yüzde 70’i videoların müşteri ile sohbet oranını artırdığını belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 52’si izledikleri videoların, online satın alma kararlarını daha güvenle almalarını sağladığını söylüyor. Üst düzey yöneticilerin yüzde 65’i pazarlamacının web sitesini ziyaret ediyor ve yüzde 39’u videoyu izledikten sonra satıcıyı arıyor. Canlı video, büyük sayıda işletmenin röportajlar, ürün demoları, “sahne arkası” görüntüleri, etkinliklerden görüntüler, ofiste yaşam, nasıl üretiliyor gibi temalarla popülerlik kazanmasını sağlıyor. Film çekme maliyetlerinde azalma ve akıllı telefon kameralarındaki artan yüksek kalite ile işletmeler ve pazarlamacılar, telefon ya da e-mailler yerine kişiselleştirilmiş video mesajlarına yöneliyor ve bu da birebir video yaklaşımı olarak adlandırılıyor.

  1. Ağızdan Ağıza Pazarlama

Influencer pazarlaması, bir tür ağızdan ağıza pazarlamadır ve markanızın mesajını daha büyük pazarlara iletmek için toplumun tanıdığı kişileri kullanır. Büyük bir tüketici grubuna doğrudan pazarlama yapmak yerine, sizin sözünüzü iletecek influencera ödeme yaparsınız. Influencer kullanmak son derece etkili bir pazarlama aracıdır ve müşterileri çok kolay çeker. Influencerlar ünlü kişiler, Instagram ya da YouTube ünlüleri veya bloggerların çok yakından takip ettiği tanınmış kişiler ve gazeteciler olabilir. Bu kişiler işiniz ya da ürününüz hakkında sosyal kanallardan sizin mesajınızı ileteceklerdir.

  1. Sosyal Mesajlaşma Uygulamaları

Her ay 1,3 milyar kullanıcı Facebook messenger’da aktif. Her ay 2 milyar mesaj, Facebook messenger ile insanlar ve işletmeler arasında gönderiliyor. WhatsApp’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 1,3 milyar. Her gün Whatsapp yoluyla 55 milyar mesaj gönderiliyor. Whatsapp, Facebook Messenger, Fechat Facebook ve YouTube’dan daha karmaşık kullanıcıya sahip. Bu istatistikler iş amacıyla sosyal mesajlaşma uygulamalarının artan popülaritesini gösteriyor. İnsanlar birbirleriyle mesajlaşmak için daha çok zaman harcadıklarından, potansiyel müşterilerinizin nerede takıldığını bilmek şirket hizmetlerini pazarlamak için bir farklılık yaratıyor. Sosyal mesajlaşma uygulamaları, kişiselleştirmeye imkân verip (başka bir trend) kullanıcı deneyimine değer katarken müşteriye doğrudan mesaj göndermeyi son derece kullanışlı hâle getirebilir.

  1. Görsel Arama

Görsel arama, kullanıcı deneyimini tamamen yeni bir seviyeye taşıyabilir. Görsel arama ile kullanıcılar bir arama yapmak için bir görsel yükleyerek son derece spesifik sonuçlar alabilirler. Pinterest, Lens ile ortaya çıkıp, kullanıcıların resmini çektikleri bir ürünün online olarak nereden satın alınabileceğini veya benzer ürünleri aramasını ya da ürünlerle ilgili pinboardları görmesini sağlıyor. Pinterest tek görsel arama yolu değildir. Google Lens, Google’a ait bir görsel arama motorudur. Nesneleri, yerleri ve diğer şeyleri bir kamera aplikasyonu yoluyla görsel olarak aramaya yarar. Camfind da bir mobil görsel arama uygulamasıdır. Kullanıcılar bir resim çekerek yükleyerek her şeyi araştırabilirler. Kullanıcıların bir resim ile mobil telefonlardan her şeyi aramalarını mümkün kılar ve bunun ne olduğunu açıklar. Arama motoruna soruyu yazmak yerine doğrudan imaj yükleyerek benzer ürünleri, fiyat karşılaştırmalarını yerel alışveriş sonuçlarını yükleyebilirsiniz. Filmin afişini yüklediğinizde Camfind size film hakkında bilgi verir, gösterim zamanını ve nerede oynadığını bildirir.

  1. Mobil Cihazlar Televizyonu Geçti

İnsanlar 2019 yılı itibarı ile her gün ortalama üç saat 35 dakikayı akıllı telefonları ile geçiriyor. Mobil cihazlar, en çok zaman ayrılan araçlar olup, sonunda televizyonu geçtiler. Bu, alıcıların dikkatini çekmek için markaların üzerinde çalışması gereken bir yol değişikliğidir. Micro-moments, Google tarafından kullanılan “yeni tüketici davranışı”na verilen addır. Pazarlama mesajınızı açıkça ve müşterinin ilgisini çekecek bir incelikle birkaç saniye içinde vermeyi amaçlar, aksi takdirde dikkati dağılır ve bir sonraki konuya geçer. İnsanlar genellikle ne yiyecekleri, hangi restorana gidecekleri, ne satın alacakları, nereye gidecekleri konusunda anlık karar verirler. Micro-moments hakkında her pazarlamacının bilmesi gerekenler vardır. 2019’da Micro-moments için avantajlı duruma geçmek istiyorsanız Google, Google Maps, Amazon, YouTube gibi tüketicilerin arama yaptığı her yerde bulunmak gereklidir.

  1. Yazmayı Unut, Sesli Arama Yap

Sesli arama kullanımının giderek artması, şirketleri dijital pazarlama için 2019 stratejilerini tekrar düşünmeye yöneltiyor. 2020 yılında aramaların yüzde 20’si sesli arama olarak yapılacaktır. Google’da mobil aramaların yüzde 20’si sesli aramadır. Bing aramalarının yüzde 25’i sesli aramadır. Sesli arama, işitsel içerik yoluyla insanlara ilgili tüm bilgiyi sağlamak bakımından önemli bir rol oynuyor. Yapay zekâ daha da akıllanıyor ve sesli asistan Alexa, Siri ve Google daha az hata yapıyor. Pek çok marka müşterilerine değer bazlı etkin içerik sağlamak için dijital pazarlama stratejilerine sesli aramayı da dâhil ediyor. Alexa ve Google Home gibi akıllı spikerler giderek yaygın bir şekilde kullanılıyor. Sadece daha çok şirketin marka farkındalığı kazanmak ümidiyle işitsel içerik üretmekle kalmayacağını, fakat reklamların da bu şekilde olmaya başlayacağını unutmamak gerekiyor. Tüm ses teknolojileri için sohbet eder bir konuşma ton yazmayı, Google’da öne çıkan parçalara odaklanmayı ve insanların konuşacağı anahtar sözcüklerin ne olabileceği hakkında kafa yormak gerektiğini unutmayın.

  1. Sosyal Medya Storyleri

Sosyal medyada “storylerin” popülerliğinin artmasıyla pazarlamacıların bu formatı kendi dijital pazarlama stratejilerine dâhil etmeleri gerektiğini fark etmeleri önemlidir. Yüksek sezgi gücü olan pazarlamacılar, günümüzün en kârlı sosyal hareketlilik yaratan unsurlarından olan canlı videoyu katılım ve marka farkındalığını artırmak için kullanıyorlar. İlk snapchat, “benim hikayem” konseptiyle çıktı, sonra Instagram ve Facebook hikayeleri geldiler ve artık YouTube kendi hikaye formatı “reels”i ortaya çıkardı. Hikayeler bir zaman sonra görünmez olduğu için bu Fomo’nun (fear of missing out: gözden yitme korkusu) pazarlamacılar tarafından iyi bir şekilde kullanılma fırsatını doğurdu. Çalışanlarınızı hikayelerde gösterebilir, bir üretimin arka planını gösterebilir, ürün ve hizmetler için yorum isteyebilir ya da Barkbox’un Instagram hikayelerinde “şık röportajları” gibi yaratıcı röportajlar yapabilirsiniz

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.