Bulut tabanlı oyun gelişiminde veri merkezlerinin önemi

Video oyun , son yıendüstrisillardaki gelişimiyle 120 milyar dolarlık devasa bir pazar hâline geldi.

Bulut tabanlı oyun gelişiminde veri merkezlerinin önemi
kobiaktuel
kobiaktuel
08 Mayıs 2021 Cumartesi 16:30

Oyun endüstrisinin gelişiminde engel olarak görülen donanım ve yedekleme ihtiyacı, bulut bilişim teknolojileri ile ortadan kalkıyor. Bulut oyun hizmetlerinin gelişimi ve başarısı için ise doğru veri merkezlerinde hizmet sunmak önemli.

Bir zamanlar niş bir pazar olarak kabul edilen video oyun endüstrisi devasa noktalara ulaştı. 120 milyar dolarlık bir pazara erişen endüstrideki devrim niteliğinde gelişme ise kullanıcılarının önünde daimi engel olarak görülen donanım ve yedeklemenin bulut bilişim teknolojileri ile ortadan kalkması oldu. Henüz video ve müzik akışı hizmetleri gibi yüksek seviyelere ulaşmamış olsa da bulut oyun hizmetlerinin günden güne yaygınlaşmasına dikkat çeken Teletek Genel Müdürü İlyas Turgut’a göre birçok sektörde başarısını defalarca göstermiş olan bulut bilişim hizmetleri, bulut tabanlı oyun sektöründe de bunu kanıtlayacak pozisyona yerel, güçlü ve esnek kullanıma sahip veri merkezleri ile ulaşabilir.

Donanım ve yedekleme gereksinimini ortadan kaldırıyor

Turgut’un açıklamalarına göre oyuncuların, bir bulut sunucusu üzerinden uzaktan video oyunları oynamasına izin veren bir dizi akış hizmetini kapsayan bulut oyun hizmetleri, video oyunlarının yerel olarak özel tüketici donanımında çalıştırılması gereksinimini ortadan kaldırıyor. Bulut teknolojisi sayesinde oyuncular, çeşitli oyunları çalıştırabilen uzak bir sunucuya erişim kiralayarak herhangi bir bilgisayar, tablet veya akıllı TV üzerinden oyunlarını oynuyorlar. Turgut, bulut oyun alanında platformların oyuncularına yüksek hız ve lagsız oyun deneyimi yani ağ gecikmesi sorunu olmadan bir deneyim yaşatabilmelerinin arkasında doğru konumlanmış veri merkezlerinin önemli rol oynadığını belirtiyor.

Yerel veri merkezleri daha önemli hâle geliyor

Video oyunların donanım üzerinden değil de bulut hizmetleri üzerinden sunulmaya başlanması veri merkezlerini daha önemli hâle getiriyor. Oyuncuların ağ gecikmesi yaşamaları dahilinde oynayacakları oyunlardan istedikleri performansı alamama sorunu ile yüzleşebilecek birçok bulut oyun platformunun imdadına veri merkezlerinin yetiştiğini aktaran Turgut, özellikle ara bağlantı ve uç bilgi işlem hizmetleri sunan sağlayıcılar için bulut oyun hizmetlerinin önemli bir fırsat olarak ortaya çıktığına dikkat çekiyor. Bulut oyun hizmetlerinin güvenilir, esnek ve hızlı veri merkezlerine ihtiyaç duyacağını belirten Turgut, bulut oyunun uzaktan depolanmasından dolayı son kullanıcıya giden akış sinyali ve oyuncuların sunucuya geri gönderdiği giriş sinyalleri arasında gecikme oluşmaması için kullanılacak veri merkezlerinin hızlı olması gerektiğinin de altını çiziyor.b

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.