Siyasi pazarlama, dijital dönüşümün ve çevrim içi medya kanallarının güçlü bir biçimde kullanıldığı bir alanı oluşturmaktadır. Bu yoğun ve etkili kullanım yalnızca seçim kampanyaları için değil, tüm siyasi katılım faaliyetleri için de geçerlidir. Siyasi katılım, hükümetin karar verme sürecini etkilemeyi amaçlayan, birey olarak hareket eden vatandaşların tüm faaliyetleridir. Dijital dönüşümü ve çevrim içi kanalları içselleştirme yetkinlikleri en yüksek olan ve “dijital yerliler” olarak da isimlendirebilecek gençler de siyasi pazarlama stratejilerinde, sıklıkla partiler tarafından hedef pazar olarak belirlenmektedirler. Çünkü, gençlerin siyasi katılımı ve desteği sağlanmadığı durumda siyasi parti için hem mevcut seçim hem degencin seçmen davranışının yaşam boyu değeri ile sürdürülebilirliği boyutunda sıkıntı yaşanacaktır. Nesil hipotezi de bu yargıyı destekler biçimde, benimsenen bir davranışın belirli bir nesle özgü olacağını ve hayatlarının geri kalanında onlara eşlik edeceğini önermektedir diğer bir deyişle, bu hipotez, gençlerin büyüdükçe seçimlere düşük düzeyde katılım göstermeye devam edecekleri anlamına gelmektedir.
“Dijital medya çağında kampanyalar genç seçmenlere nasıl ulaşmalı ve onların siyasi davranışlarını nasıl şekillendirmeli” soruları günümüz siyaset pazarlamasının önemli çalışma konularını oluşturmaktadır.Sosyal ağ siteleri, genç seçmenlerle iletişim kurmak için özellikle çekici yollar sunmaktadırlar. Obama'nın 2008 seçim kampanyası, sosyal medyayı kampanya amaçlı kullanan ilk seçim kampanyası olarak kabul edilmektedir. Çevrim içi kanallar kullanılırken her bir kanalın etkinliğinin farklı olduğu,her sosyal medya platformunun kendi işlevselliğine sahip olduğu ve bir tür sosyal medya platformunun kullanımını genellememesi gerektiğinoktası unutulmamalıdır. “Hashtag kuşağı”, sosyal medyayı siyasi süreçlerin gelişimine ve dinamiklerine katılmak için kullanan genç nesli ifade etmektedir. Ayrıca, özellikle genç seçmenlere ulaşırken, kişiselleştirilmiş siyasi mesaj yani kişiselleştirilmiş ürün sunmanın gereği açıktır. Diğer bir deyişle, sosyal ağ siteleri aracılığıyla seçmenlerle iletişim daha kişiselleştirilmiş bir seçmen iletişim biçimiyse ve katılımın önemi hakkında sosyal ipuçları taşıyorsa çekicidir.Sosyal medya kampanyasındaki etkileşim uygulamaları, yanıt verme unsurunu içermesi, adaylarındoğrudan iletişim başlatmasına izin vermesi ve mesajlarına cevap verebilmeleri ile bahsetme imkanının olması gençlerle iletişim kurmak için çok önemlidir. Çevrimiçi medya, birden fazla görsel araç biçimini kullanma fırsatı sağlayarak siyasi içeriği yaratıcı bir şekilde paketlemek için kullanılan infografikler ile videolarıngücüyle bir şeyleri okumak yerine görsel olarak öğrenme fikrine sahip gençleri cezbetmektedir.
Diğer yandan, arama motorları ve akıllı telefon haber uygulamaları da gençlerin siyasi bilgilerini artırmada önemli rol oynamaktadır. Seçmen tavsiyesi uygulamaları,bireylerin politik görüşlerini aynı görüşleri paylaşan siyasi adaylarla senkronize etmelerine yardımcı olan web tabanlı bir araçlardır. Bireyler arasında siyasi ilgi uyandırarak, onların siyaset hakkında düşünmelerini veseçmenlerin uygulama tarafından tavsiye edilen partiye oy verme olasılıklarını arttırırken,seçimlere katılmalarını da sağlar. Bu araçlar, genellikle gençlerin siyasi kimliklerini geliştirmeye yardımcı olma potansiyeline sahiptir, bunlar öncelikle siyasi kimlik oluşturma araçlarıdır.
Genç seçmenlere ulaşmak için kullanılan diğer bir siyasi pazarlama aracı çevrimiçi reklamcılıktır.Bu reklamlar, seçmenleri ikna etmeye çalışmaktan kampanyaya katkı sağlamaya, gönüllü kazanmaya, seçmen kaydetmeye ve destekçileri geri çevirmeye kadar çeşitli amaçlara hizmet eder. Büyük veri ve kampanya analitiklerinin, adaylara potansiyel bireysel seçmenleri hakkında bilgi sağladığı ve bu nedenle "belirli sosyal yardım biçimleri için belirli seçmen gruplarının hassasiyetle tanımlanmasına ve potansiyel seçmenin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini yansıtan içerik tasarlamalarına olanak tanıdığı bilinmektedir.
Gençlerin siyasi sürece dahil olmamasından endişe duyanların, siyasi katılımlarını artırmakiçin dijital dönüşüm ve çevrim içi siyasal pazarlama araçlarınaodaklanmaları zaruri görünmektedir.