Serap ÖCAL

Serap ÖCAL
Step Media Reklam ve Pazarlama Kurucusu
Marka Sürekliliğinin Önemi
Başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken pek çok farklı adım ve strateji bulunuyor. İşin en başında marka kimliğinin yaratılması geliyor.Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi...
Başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken pek çok farklı adım ve strateji bulunuyor. İşin en başında marka kimliğinin yaratılması geliyor.Marka ismi, logosu, renk seçimleri, tasarım şablonları, hedef kitle gibi...
Marka ismi nasıl belirlenir?
Türkiye'de ve dünyada her geçen gün birbirinden farklı yeni şirketler kuruluyor. Firmaların çoğu sadece ürün veya hizmetlerini bize satmayı, bazıları ise markayı bize satmayı hedefliyor. 'Markalı mallar” terminolojisini kullandığımızda,...
Türkiye'de ve dünyada her geçen gün birbirinden farklı yeni şirketler kuruluyor. Firmaların çoğu sadece ürün veya hizmetlerini bize satmayı, bazıları ise markayı bize satmayı hedefliyor. 'Markalı mallar” terminolojisini kullandığımızda,...
Değer odaklı iletişim
Değer odaklı iletişim, müşteri ihtiyaçlarına odaklanan ve kurum çıkarlarını gözeten değer oluşturmaktır. Etkili kurumsal iletişim; liderlik, strateji ve kültürlerarası farkındalık üzerinde durmaktadır. Çoğu zaman dinlediğimizi zannediyoruz,...
Değer odaklı iletişim, müşteri ihtiyaçlarına odaklanan ve kurum çıkarlarını gözeten değer oluşturmaktır. Etkili kurumsal iletişim; liderlik, strateji ve kültürlerarası farkındalık üzerinde durmaktadır. Çoğu zaman dinlediğimizi zannediyoruz,...
Marka farkındalığı ve algı yönetimi
Meslek hayatım boyunca, markalaşmanın açık ara en iyi tanımı 'insanların zihnindeki algıları yönetmek' olmuştur. Bize markalaşma etkisinin insanların zihninde, nerede gerçekleştiğini ve bu etkinin ne olduğunu, algıları yönetmeyi...
Meslek hayatım boyunca, markalaşmanın açık ara en iyi tanımı 'insanların zihnindeki algıları yönetmek' olmuştur. Bize markalaşma etkisinin insanların zihninde, nerede gerçekleştiğini ve bu etkinin ne olduğunu, algıları yönetmeyi...
Marka itibarına sosyal medyanın etkisi
Sosyal medya etkileşimi; yorumların, beğenilerin ve paylaşımların ölçülmesidir. Yani, kullanıcıların size gönderdiği önemli sinyallerdir. Sosyal medya etkileşimini arttırmayı başaran markalar daha fazla kullanıcıya ulaşır. Doğru medya...
Sosyal medya etkileşimi; yorumların, beğenilerin ve paylaşımların ölçülmesidir. Yani, kullanıcıların size gönderdiği önemli sinyallerdir. Sosyal medya etkileşimini arttırmayı başaran markalar daha fazla kullanıcıya ulaşır. Doğru medya...
Marka itibarı nasıl arttırılır?
Pandemi sürecinde, dijitalleşmenin bir tık uzağındaki veri biliminin hayatlarımıza nasıl dahil olduğuna daha çok tanıklık ettik. Bu süreçte pazarlama stratejileri ve itibar çalışmaları bir bütün olarak ciddi bir sınav verdi. Veri güvenliliği...
Pandemi sürecinde, dijitalleşmenin bir tık uzağındaki veri biliminin hayatlarımıza nasıl dahil olduğuna daha çok tanıklık ettik. Bu süreçte pazarlama stratejileri ve itibar çalışmaları bir bütün olarak ciddi bir sınav verdi. Veri güvenliliği...
Dijital pazarlamada veri biliminin önemi ve kullanım alanları
Sizler için analitik pazarlamayı ve veri bilimini derinlemesine araştırmaya, bu yeni teknolojilerde kendimi geliştirmeye devam ediyorum. Bu alandaki çalışmalarımın özetini, bu yazımda sizler için derledim. Son on yılda, World Wide Web'in...
Sizler için analitik pazarlamayı ve veri bilimini derinlemesine araştırmaya, bu yeni teknolojilerde kendimi geliştirmeye devam ediyorum. Bu alandaki çalışmalarımın özetini, bu yazımda sizler için derledim. Son on yılda, World Wide Web'in...
Analitik pazarlama iş dünyasını dönüştürüyor
Teknolojideki gelişimlere paralel olarak, pazarda ve işletme çevresinde meydana gelen değişim, pazarlamanın bu değişimlere hazırlıklı olmasını ve bu değişimle birlikte kendisini de dönüştürmesini gerekli kılıyor. Bu yazımda analitik...
Teknolojideki gelişimlere paralel olarak, pazarda ve işletme çevresinde meydana gelen değişim, pazarlamanın bu değişimlere hazırlıklı olmasını ve bu değişimle birlikte kendisini de dönüştürmesini gerekli kılıyor. Bu yazımda analitik...
Bizim reklama ihtiyacımız yok” diyen kurumlarla nasıl çalışılır?
Bu yazımda sizlerle paylaşacağım şeyler meslektaşlarım için olacak; çünkü günümüz şartlarında gerek kurumsal firmada gerekse firma sahibi olarak çalışmak çok zor. Bir de işiniz pazarlama ise durumlar hiç de kolay değil. Şu sözleri...
Bu yazımda sizlerle paylaşacağım şeyler meslektaşlarım için olacak; çünkü günümüz şartlarında gerek kurumsal firmada gerekse firma sahibi olarak çalışmak çok zor. Bir de işiniz pazarlama ise durumlar hiç de kolay değil. Şu sözleri...
Markaların fijital pazarlama yatırımları
Fijital kavramı, tüketici ve marka arasında oluşan ekosistem içerisinde fiziksel ve dijital pazarlama dünyalarının bir araya gelmesinden oluşuyor. Bu kavram, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak, tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir...
Fijital kavramı, tüketici ve marka arasında oluşan ekosistem içerisinde fiziksel ve dijital pazarlama dünyalarının bir araya gelmesinden oluşuyor. Bu kavram, fiziksel ile dijital deneyimleri harmanlayarak, tüketiciye en doğru yoldan ve ölçümlenebilir...
Sağlık hizmetlerinde çalışanlar için sağlık iletişimi eğitiminin önemi
Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi ve akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması olarak tanımlayabileceğimiz iletişim kavramına, sağlık söz konusu olduğunda empati...
Kişiler arasında, duygu, düşünce, bilgi, haber alışverişi ve akla gelebilecek her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılması olarak tanımlayabileceğimiz iletişim kavramına, sağlık söz konusu olduğunda empati...
Başarılı girişimler ve stratejik pazarlama sırları
Dijitalleşen dünyada işletmelerin değişen çevresel koşullara hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlamaları ve tüketicilere öncülük eden pazarlama stratejileri geliştirmeleri son derece önemli. Hızlı değişimlerin ve gelişmelerin yaşandığı...
Dijitalleşen dünyada işletmelerin değişen çevresel koşullara hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlamaları ve tüketicilere öncülük eden pazarlama stratejileri geliştirmeleri son derece önemli. Hızlı değişimlerin ve gelişmelerin yaşandığı...
Sağlık turizminde marka olmak
Sağlık göstergeleri, bir ülkenin yaşanabilirlik kalitesini ifade eder. Hastalık oranlarının azlığı, uzun yaşam süresi, salgın hastalıkların kısa sürede önlenebilmesi gibi değerler sağlık standartları hakkında bilgi verir. Pandemi sürecinde...
Sağlık göstergeleri, bir ülkenin yaşanabilirlik kalitesini ifade eder. Hastalık oranlarının azlığı, uzun yaşam süresi, salgın hastalıkların kısa sürede önlenebilmesi gibi değerler sağlık standartları hakkında bilgi verir. Pandemi sürecinde...
Sağlık sektörüne özel pazarlama planı nasıl olmalı?
Sağlık sektörü için kurumsal pazarlamanın özel bir anlamı bulunur; çünkü kurumsal itibarı ve algı yönetimini temelden etkileyen pazarlama iletişimi konusu söz konusudur. Sağlık hizmetlerinde tercihler, hasta yakınlarının memnuniyetinin...
Sağlık sektörü için kurumsal pazarlamanın özel bir anlamı bulunur; çünkü kurumsal itibarı ve algı yönetimini temelden etkileyen pazarlama iletişimi konusu söz konusudur. Sağlık hizmetlerinde tercihler, hasta yakınlarının memnuniyetinin...
Sağlıkta dijital dönüşüm
Sağlık sanayi dünyadaki tüm sağlık hizmetlerinin yarattığı büyük pazar nedeniyle dünya ekonomisinde önemli bir yer tutuyor. Bu devasa endüstri, uzmanlaşmış hekimler, hemşireler ve teknisyenlerden oluşan çok yetenekli ve iyi eğitimli iş...
Sağlık sanayi dünyadaki tüm sağlık hizmetlerinin yarattığı büyük pazar nedeniyle dünya ekonomisinde önemli bir yer tutuyor. Bu devasa endüstri, uzmanlaşmış hekimler, hemşireler ve teknisyenlerden oluşan çok yetenekli ve iyi eğitimli iş...
Marka stratejisine bütünsel bakış
Marka stratejisini markanın sunduğu yararlar ve hedef tüketicilere bağlı olarak, firma içindeki tüm markaların bütünleştirildiği kurum stratejileri oluşturur. Bu yazımda, marka stratejisine bütünsel bir bakış ile yaklaşmaya çalışacağım....
Marka stratejisini markanın sunduğu yararlar ve hedef tüketicilere bağlı olarak, firma içindeki tüm markaların bütünleştirildiği kurum stratejileri oluşturur. Bu yazımda, marka stratejisine bütünsel bir bakış ile yaklaşmaya çalışacağım....
Sağlık iletişimi ve sürdürülebilir pazarlama
Bütünleşik pazarlama iletişiminin başlıca özelliği, mevcut bütün kontakt noktaları yolu ile tüm hedef kitlelere iletilen tutarlı ve uyumlu mesajlar dizisi olmasıdır. Bütünleşik pazarlama iletişimi, şirketin kendisi, ürünleri ve markaları...
Bütünleşik pazarlama iletişiminin başlıca özelliği, mevcut bütün kontakt noktaları yolu ile tüm hedef kitlelere iletilen tutarlı ve uyumlu mesajlar dizisi olmasıdır. Bütünleşik pazarlama iletişimi, şirketin kendisi, ürünleri ve markaları...
Gelecekte sağlık hizmetlerinin tanıtımı ve sosyal medya
Gelişen teknoloji ile birlikte sağlık sektöründe bulunan önemli lider paydaşlar, hasta deneyimini mükemmelleştirmeyi ve hastaların ihtiyaçlarına en hızlı şekilde cevap vermeyi amaçlıyorlar. Bu hedefe daha düşük maliyet, sürdürülebilir...
Gelişen teknoloji ile birlikte sağlık sektöründe bulunan önemli lider paydaşlar, hasta deneyimini mükemmelleştirmeyi ve hastaların ihtiyaçlarına en hızlı şekilde cevap vermeyi amaçlıyorlar. Bu hedefe daha düşük maliyet, sürdürülebilir...
Sağlık Turizminde Marka Olmak
Pandeminin de etkisi ile sağlık turizminin ekonomik girdileri bu yıl oldukça düştü. Peki, hangi noktalarda yabancı hastalara ulaşmada sorun yaşıyoruz ve dijital anlamada bu sorun ile nasıl mücadele ederiz, ne kadarlık bir hasta ve ekonomik getirisi...
Pandeminin de etkisi ile sağlık turizminin ekonomik girdileri bu yıl oldukça düştü. Peki, hangi noktalarda yabancı hastalara ulaşmada sorun yaşıyoruz ve dijital anlamada bu sorun ile nasıl mücadele ederiz, ne kadarlık bir hasta ve ekonomik getirisi...
Sağlık sektöründe dijital itibar yönetimi
Kurum kültürü olan ya da kurumsallaşmayı hedefleyen şirketler için itibar yönetiminin önemi çok büyüktür. İtibar yönetimini geniş bir yelpazede ele almak daha doğru olacaktır. Bu yelpazenin en kritik öneme sahip olan kısmı ise dijital...
Kurum kültürü olan ya da kurumsallaşmayı hedefleyen şirketler için itibar yönetiminin önemi çok büyüktür. İtibar yönetimini geniş bir yelpazede ele almak daha doğru olacaktır. Bu yelpazenin en kritik öneme sahip olan kısmı ise dijital...
Sosyal Medyanın Hasta Tercihleri Üzerindeki Etkisi
Günümüzde sosyal medya, kitle iletişimine imkân sağlayan yapısı sayesinde sağlık alanında da kişiler ve kurumlar tarafından kullanılan etkili araçlardan birisi hâline geldi. Bu gelişmelere paralel olarak tüketicilerin duygu, düşünce,...
Günümüzde sosyal medya, kitle iletişimine imkân sağlayan yapısı sayesinde sağlık alanında da kişiler ve kurumlar tarafından kullanılan etkili araçlardan birisi hâline geldi. Bu gelişmelere paralel olarak tüketicilerin duygu, düşünce,...
Covid-19 Pandemisi İle Mücadelede Türk Sağlık Sistemi
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ile mücadele sürecinde, ülkelerin sağlık sistemleri kadar, sağlık hizmetlerinin acil durumlarla mücadele etme kapasiteleri de büyük bir sınavdan geçiyor. Bu süreçte, görevli kuruluşların...
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ile mücadele sürecinde, ülkelerin sağlık sistemleri kadar, sağlık hizmetlerinin acil durumlarla mücadele etme kapasiteleri de büyük bir sınavdan geçiyor. Bu süreçte, görevli kuruluşların...