Marka stratejisini markanın sunduğu yararlar ve hedef tüketicilere bağlı olarak, firma içindeki tüm markaların bütünleştirildiği kurum stratejileri oluşturur. Bu yazımda, marka stratejisine bütünsel bir bakış ile yaklaşmaya çalışacağım. Her biri ayrı bir makalenin konusu olabilecek bu konuların başarılı bir marka yönetimi için büyük önem taşıdığını düşünüyorum.
Her markanın kendi kültürünü yansıtan bir dili vardır. Sloganında, basın bültenlerinde, reklam metinlerinde, kısaca yazılı olan her iletişimde bu dil kullanılır. Markaların kendilerine uygun bir ses tonu konusunda ise kafa yormaları gerekiyor; çünkü ses tonu, marka kişiliğinin önemli ve vazgeçilmez bir parçasıdır. Başından sonuna üzerine iyice düşünülmüş, net ve tutarlı bir iletişim dili stratejisiyle markaya farklılaşma ve güçlenme imkanı kazandırılır. Farklı formatlar, kanallar ve mecralar üzerindeki içeriğe ortak bir buluşma noktası kazandırılıp, iletişimdeki tekillik ve tutarlılık sağlamlaştırılır. Aksi durumlardan kaynaklanan dağınık iletişimin ve vakit kaybının önüne geçilir. Bu da finansal getirinin en önemli ayaklarından birini oluşturur. Marka iletişimiyle ilgili üçüncü parti gruplarla çalışırken, stratejinin anlatılması ve anlaşılması konusunda kolaylık sunar. Hedef kitlenize uygun, onlarda karşılık bulma ihtimali yüksek bir içerikle iletişime devam etmenizi sağlar ve markalaşma konusunda başarıya ulaşmanın kapısını aralar.
İçerik yönetiminin önemi
İçerik yönetimi sayesinde web sayfanız arama motorlarında organik olarak her zaman üst sıralarda yer alacaktır. Web sayfanızın arama motorlarında her zaman görünür olması çok önemlidir. İçerik yönetimi iyi yapılmış olan ve bu sayede arama motorlarında sürekli görünen web sayfaları her zaman insanların gözünde güven uyandırır; çünkü bir firmanın yüzü olan web sayfasının istikrarı her zaman kurumunuzun itibarını yükseltecektir.
İçerik yönetiminde nelere dikkat etmeliyiz?
İçerik yönetimi iyi yapılmış web sayfaları, her zaman en çok girilen sitelerin başında gelir. Web sayfanızın içerik yönetimi konusunda dikkat edilmesi gereken konular vardır. Öncelikle içerik yönetimi yapılacak olan sitenizin web tasarımı, her türlü yazılım özelliklerine de sahip olmalıdır. Web sayfanız hem güvenlik içermeli hem de hızlı geçişleri sağlayacak şekilde hızlı olmalıdır. Ağır ve yavaş çalışan siteler insanları uzaklaştırır. Sitenizin kullanıcı ara yüzleri her türlü değişikliklere uygun olmalıdır. Böylece içerik yönetimi daha kolay yapılabilir. Eğer hedefleriniz büyük ise kesinlikle birkaç dil seçeneği olmalıdır. Ayrıca içerik yönetimi yapılacak olan sitenizin yedekleme özelliği olmasına mutlaka dikkat etmelisiniz. Güncel, özgün ve dinamik içeriğe sahip bir web sayfasına sahip kurumlar, kitlelerine ulaşmada rakiplerine göre daha avantajlı konumda olurlar.
Tasarım, markanızın sessiz temsilcisidir!
Görselliğin son derece önem kazandığı günümüzde, markanızı ve ürünlerinizi etkili bir kurumsal kimlik tasarımı üzerinden yönetmeniz oldukça faydalı olacaktır. Ünlü tasarımcı ve sanat yönetmeni Paul Rand’ın da söylediği üzere; “Tasarım, Markanızın Sessiz Temsilcisidir!” Markanıza özgü, video animasyon reklamları, 2D/3D reklam tasarımları, özel efektler, logo tasarımları ile hedef müşteri portföyünüzü geliştirebilirsiniz. Yine aynı şekilde marka kültürünüze ve bulunduğunuz sektöre uygun modern, göz alıcı, kullanıcı dostu ve mobil uyumlu web siteleri sayesinde müşterileriniz ile etkileşiminizi artacaktır.
Sosyal medyada başarının sırrı
Başarılı bir sosyal medya yönetimi için bir stratejinizin ve planınızın olması temel bir ihtiyaçtır. Yıllık, aylık, haftalık olarak paylaşımı yapılacak konular önceden belirlenmeli, doğru Hashtag’ler eklenmeli ve tabii ki etkili bir tasarıma sahip olmalıdır. Takipçileri ile samimi bir bağ yakalamak isteyen markalar, bu konu üzerinde hassasiyetle durmalıdır. Emek ve yaratıcılık gerektiren, toplumsal gelişmelere duyarlı paylaşımlar yerinde olacaktır.