Marka itibarına sosyal medyanın etkisi


Serap ÖCAL

Serap ÖCAL

Okunma 06 Ocak 2022, 15:27

Sosyal medya etkileşimi; yorumların, beğenilerin ve paylaşımların ölçülmesidir. Yani, kullanıcıların size gönderdiği önemli sinyallerdir. Sosyal medya etkileşimini arttırmayı başaran markalar daha fazla kullanıcıya ulaşır. Doğru medya etkileşimleri ile ürünler hedeflenen kitleye kolay bir şekilde ulaşır. Bu yüzden, sosyal medya yönetimi büyük önem taşıyor. Peki, sosyal medya etkileşimi nasıl arttırılır? 

Günlük yaşamda önemli hale gelen bilgi teknolojisinin evrimi, dünya nüfusu, şimdi bilgi toplumu olarak adlandırılan şeye yol açtı; ancak bilgi teknolojisinin internet üzerindeki gelişimi, nedeni ve etkisi, bir dizi dönüşüme neden oldu. Son zamanlarda sosyal ağlar, iletişim açısından en gelişmiş, basit ve erişilebilir araçlardan biri haline geldi. Bununla birlikte, kurumsal firmalar da dijital itibarlarına daha çok dikkat ediyorlar; çünkü birinin bir markanın ürün veya hizmeti hakkında basit bir yorumu veya görüşü, diğer kullanıcıların/tüketicilerin karar vermesine neden olabiliyor. Özellikle pandemi döneminde artan e-ticaret alışverişlerinde sosyal ağlar ve kullanıcıların dijital platform yorumları karar aşamasındaki tüketicileri oldukça etkiledi.

Sosyal medya etkileşiminin önemi

Sosyal medyadaki etkileşiminiz, müşteri ilişkilerinizi güçlendirmenize yardımcı olur. Müşteriler gönderilerinizle etkileşim kurduğunda veya sosyal medyada size bir mesaj gönderdiğinde, müşterilerinizi tanıma ve onlarla ilişki kurma fırsatı bulursunuz. Müşteri sadakati oluşturmanıza da olanak tanır. Müşterilerinize ihtiyaçları olduğunda yardım ederek, onlarla ilişki kurarak ve benzersiz bir müşteri deneyimi sunarak müşteri sadakatinizi artırabilirsiniz. Satışlarınızı sosyal medya etkileşimi yoluyla arttırabilirsiniz. Müşterilerin yorumlarına cevap vererek, istek ve şikayetlerini dinleyerek güven verirsiniz.

Sosyal medya etkileşimini arttırmak için 8 ipucu

1. Faydalı içerikler paylaşın 

Kullanıcılar sosyal medyayı güzel vakit geçirmek, bilgilenmek veya eğlenmek amacıyla kullanırlar. Eğer sadece markanızı tanıtmaya ve ürünlerinizi satmaya yönelik içerikler paylaşıyorsanız, kitlenizin dikkatini kaybedebilirsiniz. Gönderilerinizde mizahi içeriklere, hedef kitlenizin işine yarayacak ve onlara fayda sunacak bilgilere yer vermeyi unutmayın. 

2. Görsel paylaşımlarda bulunun

Sosyal medya etkileşiminizi arttırmak istiyorsanız; ilgi çekici, görüntü kalitesi yüksek ve orijinal görsellere yer vermelisiniz. Fotoğraflar, GIF’ler, orijinal grafikler ve videolar kullanabilirsiniz. Canva, Pixteller ve Piktochart gibi araçları kullanarak görsellerinizi oluşturabilirsiniz. 

3. Hedef kitleyle etkileşim halinde olun 

Hedef kitlenizde iletişim halinde kalarak sosyal medya etkileşiminizi arttırabilirsiniz. Gönderilerinizde sorularak sorarak, hedef kitlenizin düşüncelerini, isteklerini, beklentilerini ve bakış açılarını öğrenebilirsiniz. Buradan aldığınız cevaplardan ilerleyişinize yön verebilirsiniz.

4. Gönderilerinizi doğru zamanda paylaşın

Hedef kitleniz her zaman çevrimiçi olmayabilir. Takipçileriniz aktif değilken paylaşım yaparsanız etkileşim alamazsınız. Bu yüzden, takipçilerinizin en fazla hangi saat aralıklarında aktif olduğunu öğrenin. Gönderilerinizi buna göre planlayın ve paylaşın.  

5. Canlı yayın yapın

Sosyal medyada kullanıcılarla eş zamanlı etkileşim kurmak için canlı yayınlar en iyi seçeneklerden biri. Canlı yayınlarınızda, ürün tanıtımı yapabilir, soru cevap konuşmaları gerçekleştirebilir ve yaptığınız etkinlikleri yayınlayabilirsiniz; ancak takipçilerinizi canlı yayın için daha önceden bilgilendirmeyi unutmayın. 

6. Analizleri görmezden gelmeyin

Hesabınızın analizlerine bakarak etkileşim oranlarınızı mutlaka takip edin. Gerçek zamanlı veriler kullanarak, gönderi performanslarınızı değerlendirin. Böylece hangi gönderilerin daha çok beğenildiğini, sizinle kimlerin bağlantı kurduğuna ve takipçilerinin aktif olduğu saatleri görebilirsiniz. Gönderilerinizi elde ettiğiniz verilere göre planlayın ve paylaşın. 

7. Kampanyalar düzenleyin ve tekliflerde bulunun

Hedef kitlenizin ilgisini çekmek için onlara kampanyalar düzenleyebilir ve tekliflerde bulunabilirsiniz. Doğru kampanyalar ile yeni takipçilere ulaşabilirsiniz. Anında indirim kuponları, ücretsiz kargo, hediye çekleri gibi tekliflerde bulunarak sosyal medya etkileşimini arttırabilirsiniz. 

8. Sosyal medya hesaplarınızı doğru yönetin

Takipçileriniz gönderilerinizi beğenebilir, yorum yapabilir veya paylaşabilirler. Bunun yanında şikayetlerini de dile getirebilirler. Olumsuz yorumlar da etkileşimi arttırır. Bu yüzden, olumsuz yorumları göz ardı etmeyin. Gelen olumsuz yorumları ve şikayetleri dikkate alarak çözüm odaklı yaklaşın. Böylece hedef kitlenizin size olan güvenini arttırın.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.