YAPI KREDİ'DEN MOBİL BANKACILIĞIN SINIRLARINI GENİŞLETEN UYGULAMALAR
YAPI KREDİ’DEN MOBİL BANKACILIĞIN SINIRLARINI GENİŞLETEN UYGULAMALAR Tüm dünyada olduğu gibi dijitalleşme,

YAPI KREDİ’DEN MOBİL BANKACILIĞIN SINIRLARINI GENİŞLETEN UYGULAMALAR
Tüm dünyada olduğu gibi dijitalleşme, Türkiye’de de sektörlerin iş yapış şekillerini ve piyasadaki oyuncuları değiştirdi. Bu bağlamda, müşteri memnuniyetini en üst seviyede sağlamak isteyen kurumlar için finansal servis tasarımında dijitalin sağladığı deneyim ve kişiselleştirme olanaklarından faydalanmak vazgeçilmez bir unsura dönüşmüş durumda. Dijitale yeteri kadar önem vermeyen ya da adapte olamayan kurumların gelecek 10 yıl içinde ayakta kalmaları olası görünmüyor.
Bankacılık ise dijital dönüşüme en hızlı adapte olan sektörlerin başında geliyor. Kullanıcıların da dijital bankacılık kanallarını giderek daha fazla tercih ettiğini söyleyebiliriz. Özellikle mobilin yükselişiyle daha da dijitalleşen dünyada müşterilerin hayat tarzları ve kullanım alışkanlıkları da farklılaştı. Finans sektöründe de kusursuz ve kesintisiz teknoloji ile müşteri deneyimi sunmak artık çok daha kritik hale geldi. Günümüzde “yeterince iyi” olan değil, mükemmel deneyim sunan öne çıkıyor.
Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi olarak biz de 2016 yılının sonundan itibaren bankacılığın dijital dönüşümünde devrim yaratan ilklere imza atmaya başladık. Avrupa’da ilk kez gelişmiş göz tanıma sistemi teknolojisi kullanarak her müşterimiz için göz damar bilgisinden yola çıkan ve çok güvenli Göz-ID sistemini Yapı Kredi Mobil’e girişte kullanmaya başladık. Mobil bankacılığa şifresiz ve güvenli giriş sağlayan Göz-ID’nin yanı sıra MobilNakit ile ATM’ye dokunmadan anında QR kod ile para çekme ve Çağrı Merkezi’ne direkt bağlanma özellikleriyle bankacılık işlemlerini şubesiz ve şifresiz olarak gerçekleştirme imkanı sunduk. Mobil bankacılık uygulamamızı “Bankanın Uzaktan Kumandası” olarak konumlandırarak her bir bankacılık işleminin tek bir noktadan gerçekleştirilmesine imkan tanıdık.
Son olarak Yapı Kredi Mobil’e, Şube Yoğunluk Haritalarını Görüntüleme ve Randevu Alma özelliklerini ekledik. Böylelikle müşterilerimiz artık istedikleri şubeden istedikleri tarih ve saate randevu alabiliyor. Bankacı Klavye ile akıllı telefonlardaki mesajlaşma uygulamaları ekranından hiç bir farklı ekrana ve uygulamaya girmeden hızlı para transferi yapılabilmesini sağladık. Mobil bankacılık şubesindeki yeni Panik Yok Butonu ile de kartlarını kaybeden müşterilerimizin, kartlarını anında kullanıma geçici olarak kapatarak mobilden işlemlerine devam edebilmelerini ayrıca kartları için kayıp/çalıntı bildiriminde bulunup, yeni kart talebi de yapabilmelerine olanak tanıdık. Tüm bu özelliklerle sadece Yapı Kredi Mobil’in değil, Türkiye’de mobil bankacılığın sınırlarını genişlettik.
Her geçen gün daha da hızlanan dijital dönüşüm ile beraber gündelik hayatımıza daha fazla girmeye başlayan öğrenen makinalar ve yapay zeka trendleri de Yapı Kredi olarak stratejimizde önemli bir yere sahip. Facebook Messenger'ın bot uygulaması da bu doğrultuda hayata geçirdiğimiz diğer çalışmalardan biri. Sektörde yine bir ilki gerçekleştirerek bu servis üzerinden bankacılık hizmetlerimizi sunuyoruz.
Bununla birlikte, Yapı Kredi olarak geleceğin bankacılığını tasarlama yolunda gençleri ve girişimcileri destekleyecek yatırımlara da imza atıyoruz. 2016’da yazılım geliştirmeyi öğrenmek ve öğrendikleri ile üretime katkıda bulunmak isteyen herkese açık ve ücretsiz bir program olan “Code.YapıKredi”yi hayata geçirdik. 2017’de daha da büyüyerek devam edecek Code.YapıKredi, kodlama eğitimleri, finansal rehberlik bölümlerinden oluşan geniş kapsamlı bir platform. Ayrıca yazılımcılara finansal teknoloji uygulama programlama arayüzleri (OpenBankingAPI) de sağlayarak, fintech ekosisteminin gelişimine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Böylece, fikirlerini bir adım daha öteye taşımak isteyen girişimcilere de yol gösterip, yenilikçi girişimlerinde onlara eşlik etmeyi istiyoruz.
Türkiye’nin dijital bankası Yapı Kredi olarak inovatif yaklaşımımız ve sektördeki dijitalleşmeye öncülük etmenin verdiği sorumluluk bilinciyle müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak teknolojiler sunmayı bir görev biliyoruz. Hedefimiz tüm kanalların birbiriyle konuştuğu bir bankacılık dünyası oluşturmak. Plastik kartların ortadan kalkacağı, mobil cihazların bir cüzdana dönüşeceği bu dünyanın kapılarını gerçekleştirdiğimiz çalışmalarla şimdiden aralamaya başladık. Önümüzdeki dönemde de bu yönde çalışmalarımıza devam edeceğiz