Pegasus Hava Yolları Yeni Rotalara Uçacak

Pegasus Hava Yolları Yeni Rotalara Uçacak

0
87

Bugün toplam 41 ülkede 106 noktaya sefer gerçekleştiren Pegasus Hava Yolları, bu yıl içerisinde yurt dışı hatlarına gerçekleştirdiği seferleri artırmayı ve filosuna yeni uçaklar eklemeyi hedefliyor.

Pegasus Hava Yolları, bugün misafirlerini 36’sı yurt içinde, 70’i yurt dışında olmak üzere toplam 41 ülkede 106 noktaya ulaştırıyor. Şirket, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyor. Pegasus Hava Yolları Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güliz Öztürk, “2018 yılı bizim açımızdan son derece olumlu geçti. Artan turist sayısıyla birlikte biz de dış hat yolcu sayımızı ilk 11 aylık dönemde yüzde 12 artırmayı başardık. İç hatlarda ise yolcu sayımız ilk 11 aylık dönemde yüzde 6 artış gösterdi. 2018 yılının ilk 9 aylık döneminde gelirlerimizi bir buçuk kat artırdık. Kârlılığımızı ise artan petrol fiyatlarına rağmen geçen yılki seviyede korumayı başardık” diyerek sözlerine başlıyor. 2019 yılında, dijitalleşme yatırımlarına devam etmeye ve bu anlamda misafir deneyimini iyileştirmeye odaklanacaklarını dile getiren Öztürk, ayrıca dış hatlarda büyümeyi sürdüreceklerini açıklıyor.

Filosunu Genişletmeye Devam Edecek
2018 yılında filolarına 10 yeni uçak eklediklerini söyleyen Öztürk, “Şu anda 5,6 yaş ortalamasına sahip 81 uçağımızla Türkiye’nin en genç filosuna ve düşük maliyetli hava yolu şirketleri arasında da en genç filolardan birine sahibiz. Filomuzu yeni nesil çevreci uçaklarla adım adım büyütmeye ve gençleştirmeye devam edeceğiz. Filomuza 2019 yılında 10’un üzerinde yeni uçağın katılmasını bekliyoruz” diyor. Öztürk, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nı merkez olarak kullanarak Avrupa, Rusya, CIS ülkeleri ve Ortadoğu bölgelerine yoğun bir misafir trafiği taşıdıklarını açıklıyor. Öztürk, sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu anlamda Avrupa, Ortadoğu, Rusya, CIS ülkeleri ve Kuzey Afrika bölgelerinde mevcut uçtuğumuz noktalarda frekans artışına gitmek ve yeni noktalar ile uçuş ağımızı büyütmek stratejik hedefimiz. Yurt dışı hatlarımıza gerçekleştirdiğimiz seferleri artırarak Türkiye’den bu noktalara ve bu noktalardan Türkiye’ye taşınan misafir sayısını artırmayı hedefliyoruz. Uçuş ağımıza katkı yapacak yeni rotalar için halihazırda başvurularımız bulunuyor. Resmi otoriteler tarafından izinler alındıkça tarifemize yeni hatlar eklemek ve talebin yüksek olduğu hatlarımızda frekansımızı optimize etmek 2019 yılında da önceliğimiz olacak.”

Süreçlerini Dijitalleştirdi
Öztürk, benimsedikleri ‘düşük maliyetli’ modelle bilet fiyatlarında rekabette öne çıktıklarını aktarıyor. 2018 yılında girdikleri dijital dönüşüm çerçevesinde satıştan operasyona ve kokpite kadar tüm süreçlerde dijitalleştiklerini dile getiren Öztürk, “Dijital dönüşüm; bizim için misafirlerimize sağladığımız teknoloji ve çözüm önerilerini, seyahatlerinin her adımında onlara kolaylık ve hız sağlayacak şekilde iyileştirilmeyi ve onlara her geçen gün gelişen bir deneyim sunmayı kapsıyor. Tarifeli seferlere başladığımız ilk günden bu yana dijital kanalları etkili şekilde kullanmayı ve misafirimize de kullandırmayı en önemli hedefleri arasına koyduk. Özellikle son yıllarda gelişen teknoloji ve misafir ihtiyaçlarıyla paralel olacak şekilde çalışmalarımızı artırdık ve artırmaya devam ediyoruz” diyerek sözlerini tamamlıyor.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here