Collecturk Genel Müdürü Güray Altın: “İşimizde bilinmeyen yok”

İşimizde bilinmeyen yok. Biz bilineni doğru organizasyonla yapıyoruz! “Karnen iyiyse sektördeki yerini korursun. Operasyon dinamiklerini çok yakından takip eden bir kadroya sahibiz. Yaptığımız başarılı çalışmalarımızın referansları potansiyelimizi artırarak daha da ileriye taşımıştır.”

0
1213

 

Collecturk Alacak Yönetimi ve Danışmanlık Şirketi Genel Müdürü Güray Altın, şirkete ve sektöre dair sorularımızı yanıtladılar.

Finans sektöründe faaliyet gösteren firmaların bakış açısını ve rekabet ve fiyatlama açısından ne gibi avantaj/dezavantajları olduğunu açıklar mısınız?

Her sektör için kârlılığın gün geçtikçe daha da zorlu bir hedef olduğu bir dönemden geçiyoruz. Şirketlerin alacaklarını gününde tahsil ediyor olması ya da gecikme yaşanmadan, hukuki takibe girme noktasına gelmiş alacaklara dönüşmeden, tahsilatın gerçekleşmesi çok önemli. Bizim odak noktamız tamamen iletişim kanalları üzerinden tahsilat yapmak. Sulh yolu dediğimiz; kişilerle kişilere ulaşmak, tahsilata yönlendirmek, ikna ve takip çalışmalarını yapmak ana metodolojimizdir. Tüm kanalları kullanarak borçluyla iletişime geçip ödemenin vadesinde yapılmamasının sebeplerini ortadan kaldırıyor ve borçlunun ödeme durumu ile ilgili kolaylık sağlamaya çalışıyoruz, bu vesileyle hem tahsilatın zamanında gerçekleşmesini, hem de müşteri vasfını henüz yitirmemiş borçluların kurum portföyünde kalmasını sağlamaya gayret ediyoruz.

Finans sektöründe tahsilatın yeri ve öneminden bahseder misiniz?

Genel olarak değerlendirdiğinizde tahsilat bir işin sonucudur. Ticarette esas olan satışı yapılmış bir ürün için verilen hizmetin karşılığının alınıyor olmasıdır. Finans sektörünün ana işi budur. Borç olarak sağlanan mevduatın geri ödemesinin vade gününde gerçekleşmesi kurumların finansal hedeflerinden sapmaması açısından önem arz ediyor.

Tahsilat ve satış birbiriyle yakın ilişki içerisindedir. Ödemeyi yapabilme gücünü haiz olduğunu ispatlayabilen ya da ileri bir vadede ödeme sorunu yaşamayacağı düşünülen bir kitleye satış yapmak finans sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların ana hedefidir. Bu sebeple tahsilat süreçlerinin etkinliği, sonunda borçlandırılacak ya da kredilendirilecek müşteri portföyünün analizi, verilecek kredinin vade ve tutarı ile ilgili kararları da etkiliyor. Bu gerçekten yola çıkarak tahsilat ve satışın iç içe olduğunu düşünüyorum. Finans sektöründe ise ana fonksiyon olmaya biraz daha yakın olduğu kanaatindeyim.
Türkiye de tahsilat işi sizce doğru yapılıyor mu?

Sahada ve uygulamada zorluklar olduğundan dolayı her firmanın doğru ve devamlı olarak tahsilat yapma konusunda zorlandığını görüyoruz. Bu durum geçmişe göre artık iyi yönde gelişiyor. Eskiden insanlar hacizden çekinirlerdi ancak şimdi o tür korkular azaldı. Kredi notları merak edilen ve önemli bir konu haline geldi. Tahsilat kurumları müşteriyle pazarlığa çok erken başlıyor. Doğru zamanda, doğru noktada indirim ve yapılandırma yapılması tahsilatın olumlu ilerlemesi için gerekli bir unsur olmaktadır. Bizim için en önemli konu borçluyla anlaşılarak tahsilatın yapılmasıdır.

Sektördeki yerinizi nasıl koruyorsunuz? Fark yarattığınız alanlar nelerdir?

Bizim için müşteri memnuniyetinin beraberinde data segmentasyonu, data yönetimi de çok önemli. Tecrübemiz sayesinde müşterilerimiz ile aynı dili konuşuyoruz. Bu durum bize her alanda büyük fayda sağlıyor. Oturmuş bir kurum kültürüne sahibiz. Teknik ve analitik kaynakları harmanlayıp doğru yöneterek iyi iş sonuçları çıkartıyoruz. Dolayısıyla başarı da beraberinde gelmiş oluyor. Şöyle düşünün; aşçısınız çok iyi yemek yapıyorsunuz, isteyenlere yemek tariflerinizi veriyorsunuz fakat yemeği yapanların hiç birinin damak lezzeti sizinki ile aynı olmadığı için lezzet bir türlü tutmuyor. Biz hep usulünce aynı lezzette yemek çıkarmaya uğraşıyoruz ve başarıyoruz da. İşimizde bilinmeyen yok. Biz bilineni doğru organizasyonla yapıyoruz. Bu alanda kendimize gerçekten güveniyoruz ve bu kulvardaki rakiplerimizden çekinmiyoruz.

Collecturk’ü bir marka olarak geleneksel çağrı merkezi sınıfına koymadan, tahsilat yönetim merkezi anlayışıyla hizmet vermenizin sebebi nedir?

Biz insan faktörünü aradan çıkarmıyoruz. Geleneksel call center yönetimi mantığında çağrının hızlıca kapatılması ve iki çağrı arasındaki sürenin kısaltılması hedefleri mevcut. Biz bu mantıkla hareket etmiyoruz. Borçluyu dinleyelim, sorunu çözüme ulaştıralım, iletişimi kuvvetlendirelim düşüncesiyle hareket edip sağlıklı bir tahsilat sonucu ortaya çıkarıyoruz. Borçlu ‘’param yok’’ diyorsa, alacak takip uzmanından borçlunun ödeme gücünü anlamaya çalışmasını ve ödeme alternatifleri sunmasını istiyoruz.

Röportaj: Hülya Güven

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here