Mine Yücesoy: “Bizim İK İşleri” Çok İyi İş’liyor

Şirketler, kendi iş hedeflerine erişmelerine destek olacak İK süreçlerini kurmalarının ve yöneticilerini bu süreçleri yönetecek şekilde yetiştirmelerinin, rakiplerine göre başarıya getireceğini inanıyorum. 

0
1043

Bizim İK İşleri, şirketinizin insan kaynakları yönetim stratejilerini ve uygulamalarını dışarıdan, objektif bir göz olarak değerlendirip size bir fotoğraf sunuyor. Bu fotoğrafı, hem şirketinizin yapabilirliklerine hem de İK performansına bakıp size İK risk ve fırsat haritasını içeren bir rapor olarak düşünün. Öncelikle Genel Müdür, şirket sahibi, şirket yöneticileri ve varsa insan kaynakları yöneticisi ile toplantılar yaparak süreçleri analiz ediyoruz. Raporun ilk bölümünde işe alım, oryantasyon, eğitim, performans yönetimi gibi insan kaynakları uygulamalarının analizini görebiliyorsunuz. Raporun diğer bölümünde ise, ana performans kriterlerine bakıyoruz – çalışan devir oranı, yokluk analizi, açık pozisyon kapanma süresi, işe alım süresi, çalışan memnuniyet analizi, gibi. Son bölümde ise bir değerlendirme yaparak gelişim planını yönetici ile birlikte sunuyoruz.

Bu çalışmalara başlamadan önce kendimizi de ilgili şirkete hazırlıyoruz. Ön hazırlık gününde, şirket sahipleri ve genel müdür ile birlikte işin nasıl yürüdüğünü anlamak için üç boyutlu analiz yapıyoruz:

1) Şirketin içinde bulunduğu sektör ve şirketin operasyonel faaliyetlerine etki eden faktörleri anlıyoruz.

2) İşlerine şekil ve yön veren paydaşları (yatırımcı, müşteri, vb) ve paydaşların beklentilerini anlıyoruz.

3) Rekabet avantajı yaratan iş stratejilerini anlıyoruz. Bunu anladıktan sonra İK check-up’a başlıyoruz.

Tabii ki, bizim hazırladığımız ihtiyaca özel paketler var. Mikro işletmeler için bir danışmanlık ve rehberlik merkezi olarak çalışıyoruz. İşe alım ya da ekipçe bir gelişim ihtiyacı varsa, onlara destek oluyoruz. Küçük ve orta  büyüklükteki şirketlerimiz için ihtiyaca göre destek olabiliyoruz.

KOBİ Uyanış Paketimiz, hızlı bir analiz isteyen yöneticilerimiz için uygun. Uyanış dedik çünkü bu rapor ile patronlar ve yöneticiler şirketlerinden mevcut durumun farkına varıyorlar. İnsan kaynakları ile ilgili bir karar alırken, verilerle hareket etmelerini sağlıyoruz. Şirketin insan kaynakları alanında dış göz olarak objektif bir İK check-Up yapıyoruz. İK Karnesi ile (HR Score Card) yöneticiler kendi şirketlerinin güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini görüyorlar. İK risklerini ve fırsatlarını onlarla birlikte değerlendiriyoruz.

KOBİ Değişim Paketimiz, şirketlerimizin gelecekte olmak istedikleri yer ile bugün var oldukları yer arasındaki farkın kapanması için şirketçe bir sinerji yaratmak üzere tasarlandı. Tüm çalışanlarla sektörel değişiklikleri, müşteri beklentilerini ele alıp birlikte muhtemel gelecek senaryolara göre alınması gereken aksiyonları tanımlıyor. Toplantıda kullandığımız metodoloji çalışanlar için müthiş bir sahiplenme yaratıyor. Toplantıda üretilen aksiyonları, hayata geçirmek için yapılması gerekenleri, İK check-up hizmetini de ekleyerek iş sahibine raporluyoruz.

KOBİ Gelişim Paketimiz ise, şirketlerin spesifik ihtiyaçlarına odaklı hızlı gelişim çözümlerini içeren bir paket. Bu konuda bize danışan yöneticiler bugüne kadar şu konularda danıştı:

  • ‘İş için gerekli yetenekleri doğru tanımlayalım’ – İş gereklilikleri belirleme toplantısı,
  • ‘Doğru kişileri işe alalım’ – yöneticiler için mülakat teknikleri eğitimi,
  • ‘Şirket içindeki kişilerin yeteneklerin bilelim, ona göre iş verelim’ – yetenek analiz programları,
  • ‘Çalışanların fikirlerini duyalım’ – kurum için fikir/öneri sistemlerinin kurulması,
  • ‘Çalışanların morallerini arttıralım’ – kurum içi motivasyon ve iletişim sistemlerinin kurulması, gibi.

Spesifik ihtiyaçlarda kurumlara özel tasarımlar yapmayı tercih ediyoruz. İK süreçlerini sıfırdan kurup yazılı hale getirdiğimiz de oluyor, şirketler için işe alım süreçlerini yönetip, onlar adına mülakat yaptığımız da oluyor.

Üniversite öğrencileri ve genç profesyonellerle çok fazla vakit geçiriyorum. Hem gönüllü olarak bir çok etkinliğe katılıyorum, hem de profesyonel olarak kariyer gelişimlerine destek oluyorum. Deloitte Y Kuşağı Araştırması sonuçlarına göre; Türkiye’de çalışan Y Kuşağının %54’ü, iki yıl içinde mevcut işyerlerinden ayrılmayı düşünüyor. Peki ne oluyor da şirketlerde daha uzun kalıyorlar? Çalışma ortamı için değerlendirme yaptığımızda, fikirlerini özgürce paylaşacakları platformların olmasını herhalde ilk sıraya koyardım. Araştırmalar gösteriyor ki, birlikte çalıştıkları arkadaşları sevmeleri onlar için önemli bir mutluluk kriteri. Takım çalışması arayışındalar, birlikte çalışmanın, işbirliğinin ödüllendirildiği bir çalışma kültürünün parçası olmak istiyorlar.

Adil bir performans değerlendirme sürecinin olduğu, süreçlerin ve prosedürlerin açık ve net olduğu, güvenilir bir yönetim takımına sahip, inovasyonu, kurum içi girişimciliği destekleyen, çalışanı bu konuda cesaretlendiren bir yönetim sistemi istiyorlar.

Gelişim fırsatlarının kendilerine şirket içinde kolay ulaşmak istiyorlar. 9 saniye. 21. Yüzyılda yetişkin bir insanın dikkat seviyesi. Böyle bir dönemde sadece bir öğretmenin anlattığı ve birçok kişinin dinlediği sınıf eğitimleri yapmamız mümkün değil. Dolayısıyla iş yaparken birbirinden öğrendikleri, teknolojiyi kullanarak kısa videolardan yararlandıkları bir kurum içi eğitim sistemi istiyorlar. Ama bence en önemlisi, samimiyet, anlamlı buldukları sonuca katkı sağladıklarını gördükleri bir iş istiyorlar.

Çok sevdiğim ve inandığım bir söz var: Ölçmediğini, geliştiremezsin. İnsan kaynaklarına dair şirketlerde bir çok başarılı uygulamanın yapıldığına eminim. Bir İK yöneticisi olmasa da, ya da yapılandırılmış bir süreç olmasa da, şirketler faaliyetlerine devam ediyor. Bizim dileğimiz, insan kaynakları süreçlerini net, açık ve adil bir şekilde yapılandırarak, şirket hedeflerine destek olacak verimliliğe getirmek. Bunun için de tüm emeğimizi ve enerjimizi ortaya koymaya hazırız. 

Kurucu Danışman – Mine Yücesoy

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here