Akbank KOBİ Bankacılığı’ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı BÜLENT OĞUZ: “Dijital dönüşümde de KOBİ’lerimizin yanındayız”

Mobil bankacılık tüm dünyada ve ülkemizde mobil teknolojilerinin hızlı gelişimi ve oluşan talep nedeniyle çok hızlı büyüyor. Akbank olarak mobil kullanımında liderlik hedefliyoruz ve bunun için çalışmalarımıza kesintisiz devam ediyoruz...

0
1083
Bülent Oğuz, Akbank KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Bizim için KOBİ’lerimiz çok önemli; ‘KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin Gücüdür’ felsefesiyle hareket ediyoruz. Buradan yola çıkarak, KOBİ’lere verdiğimiz finansman ve danışmanlık desteklerinin yanında, onların gelişen teknolojiye ayak uydurabilmelerine de yardımcı oluyoruz. Biliyoruz ki, KOBİ’lerin dijitalleşmesi, işlerini daha verimli yapabilme, müşteri taleplerini karşılama, maliyetlerini azaltma ve işletmelerinin hayatta kalabilmesi açısından önemli.

“KOBİ’lerimiz için dijital dönüşüm hedefliyoruz”

Bu anlayışla Vodafone Türkiye ile 1 milyonu aşkın KOBİ’nin Dijital Dönüşüm’de yerini alması için güçlerimizi birleştirdik. Akbank olarak ‘Vodafone Yarına Hazırım’ platformunun KOBİ’leri teknoloji dünyasının yenilikleriyle buluşturacağına inanıyoruz. KOBİ’lerimizin dijitalleşmelerini desteklemek, teşvik etmek için biz de Akbank olarak imkanlarımızı onlar için seferber ettik.

“Yarına Hazırım” platformu üzerinden Dijitalleşme Endeksi’ni hesaplayan KOBİ’ler, Akbank’a özel uyarlanmış platform üzerinden aldıkları raporla birlikte verilen referans numarası sayesinde Akbank’ın bankacılık işlemlerini kolaylaştıran mobil uygulaması Akbank Direkt’te belirlenen işlemleri ücretsiz yapma fırsatına da sahip oluyor.

İşbirliği kapsamında Dijitalleşme Endeksi’ni ücretsiz olarak hesaplayan KOBİ’ler, Akbank Direkt’teki belirli işlemleri 3 ay boyunca ücretsiz gerçekleştirmenin yanı sıra ‘Vodafone Yarına Hazırım’ ekibi ile dijital durum ve ihtiyaç analizi de yaparak bu endeksi yükseltmek için kullanılabilecek teknolojik çözümlerle ilgili bilgi alabiliyor.

 “Akbank Direkt İŞİM:  KOBİ’lerimize tüm işlemleri için tek bir Mobil ve İnternet Platformu”

Kendi işini yöneten KOBİ’lerimiz, bir mobil ve İnternet platformu olan Akbank Direkt İşim ile hem bireysel bankacılık, hem de şirketleri ile ilgili bütün işlemlerini tek bir yerde yönetebiliyor. Akbank Direkt İşim uygulaması ile KOBİ’ler nakit akışlarını kolaylıkla takip edebiliyor ve hesaplarına ait gelir ve giderlerini izleyebiliyorlar. Uygulama gelir ve giderler için gelecek dönem tahmini bakiye hesaplama özelliği de taşıyor. Ayrıca gerçekleşmemiş ödemelere ilişkin uyarı ile bilgilendirme gibi başka birçok avantajı sunuyor.

“Akbank Üye İşyerleri bulundukları lokasyonda kendi sektörlerindeki rekabeti izleyebiliyor”

Akbank POS sahibi KOBİ’ler çalışma koşulları, günlük ciro gerçekleşmeleri, günsonu raporları ve kampanyalar hakkında tüm bilgilere  Akbank İŞİM uygulamasından erişebiliyor, bir nevi kendi işlerini kendileri görebiliyorlar. Bunun ötesinde Akbank Üye İşyerleri bulunduğu lokasyon ve sektörlerine göre kendisiyle aynı sektörde faaliyet gösteren diğer üye işyerlerine ait ortalama ciro bilgilerine ulaşarak, rekabette  nerede olduklarını da görebiliyorlar.

“KOBİ’ler dijital kanallarımızdan ticari kredi kullanabiliyor, POS başvurusu yapabiliyor”

Dijital dünyanın hızla gelişmesi, KOBİ’lerin en temel bankacılık ihtiyacı olan kredilerin de dijital kanallardan kullandırılmasını sağladı.  KOBİ’lerimiz kredi limitleri dahilinde ticari kredilerini kolay ve hızlı bir şekilde, uygun faiz oranları ile Akbank Direkt’ten kullanabiliyorlar.  Bunun için tek yapmaları gereken Akbank Direkt Mobil uygulamasına sahip olmaları.

“KOBİ’lerin Nakit Yönetimi ve Dış Ticaret işlemleri için Akbank Direkt Kurumsal uygulaması her zaman yanlarında!”

Akbank Direkt Kurumsal Mobil Uygulaması ile çalışanlarınızın maaş ödemelerini veya toplu ödemelerinizi hızlı ve kolayca gerçekleştirmeniz mümkün. Ayrıca, Bankamız dış ticaret müşterileri ithalat ödemesi işlemlerini artık Akbank Direkt Kurumsal İnternet üzerinden de yapabiliyor. Buna ilave olarak, ithalat ödeme fonksiyonu üzerinden Peşin ve Mal Mukabili ithalat transfer işlemlerini de gerçekleştirebiliyorlar.

“KOBİ’lerimizin hayatlarını kolaylaştıracak Fintech’leri mercek altına aldık”

KOBİ’lerimizin ihtiyaçlarına yönelik, verimliliklerini artıracak dijital uygulamalar geliştiren Fintech’lerle çözüm ortaklığı geliştirmeyi hedefliyoruz. KOBİ’lerimize artı değer katacak çözümler sunan fintech’lerle kuracağımız çözüm ortaklıkları ile ülkemizde fintech ekosisteminin büyümesine öncülük etmek istiyoruz. 

“KOBİ Müşteri İlişkileri Yöneticilerimiz müşteri ziyaretlerinde cep telefonlarından 12 KOBİ ürününü müşterilerimize sunabiliyor”

Müşterilerimiz kadar çalışanlarımızın da dijitalleşmesi için imkanlarımızı seferber ettik. Geliştirdiğimiz banka çalışanlarının kullanımına yönelik mobil uygulamalarla çalışanlarımızın müşteri ziyaretlerinde müşterilerimizin bilgilerine mobil cihazlardan erişebilmesini sağlıyoruz. Müşteri İlişkileri Yöneticilerimiz, müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun bir şekilde kredi kartından POS’a, fatura ödeme ve vergi talimatından banka kartına kadar 12 farklı ürünü müşterilerimize sunarak, ürün satışını anında gerçekleştiriyorlar. 

“Sadece pazar payı değil gönül payını da kazandık”

KOBİ’ler ile çalışmalarımızda her zaman klasik iş ilişkilerinin ötesine geçmeye özen gösteriyoruz. KOBİ’leri önceliğimiz olarak görüyor ve onlarla olan çalışmalarımızı, onların doğasında olduğunu düşündüğümüz sıcak ilişki ortamında yürütmeye önem veriyoruz. Bu nedenle, müşteri memnuniyetini ön planda tutan hizmet anlayışımız, “Esnaf Kardeşliği” adını verdiğimiz sıcak ve samimi iletişim stratejimizin de temelini oluşturdu. KOBİ’ler için oluşturduğumuz bu özel iş modeli üzerinden kendileriyle empati kurduğumuza inanıyoruz. KOBİ’ler için özel olarak çizdiğimiz ve her geçen gün, onlardan öğrendikçe de geliştirdiğimiz bu ilişki stratejisinin ne kadar doğru olduğunu araştırma sonuçlarında görüyor ve mutlu oluyoruz. Son olarak dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden TNS’in düzenli olarak  gerçekleştirdiği KOBİ Omnibus Araştırması‘nın  2016 verilerine göre elde ettiğimiz sonuçlar bizi gururlandırıyor:

–       KOBİ’ler nezdinde spontan olarak ilk sırada hatırlanan banka Akbank (%22)

–       Toplam spontan hatırlama skoru açısından en çok hatırlanan banka Akbank (%44)

–       KOBİ’lerin en çok çalıştığı banka Akbank (%33)

–       KOBİ’lerin çalıştıkları bankalar içerisinde en sık tercih ettikleri banka Akbank (%22)

“KOBİ’ler önceliğimiz, KOBİ’lerin tercihiyiz”

KOBİ’ler, dinamik yapıları nedeniyle her an bir atılım yapmaya hazır birer işletme olarak çalışıyorlar. Her KOBİ, yakaladığı fırsatları anında değerlendirip, bir kademe daha büyüme yoluna gidiyor. Bu fırsatlar da çoğunlukla finansman ihtiyacı doğuruyor; biz de, KOBİ’lerin bu ihtiyaçlarına anında karşılık veriyoruz. KOBİ’lere verdiğimiz bu önem ve desteğin aslında doğrudan Türkiye ekonomisine yönelik olduğunu da biliyoruz. Tüm makro ekonomik veriler, KOBİ’lerin her yıl büyüyen Türkiye ekonomisinin dinamosu konumunda olduğunu gösteriyor. Biz de Akbank olarak “KOBİ’ler Türkiye’nin, Akbank KOBİ’lerin Gücü” felsefesiyle hareket ediyoruz ve tüm çalışmalarımızı uzun vadeli hedeflerle değer yaratmak ve sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamak amacıyla yürütüyoruz.

KOBİ’lerin içinde önemli bir paya sahip olan esnafa yönelik çalışmalarımızı “Akbank’tan Esnaf Kardeşliği” altında sürdürüyoruz. Esnafımıza ihtiyaç duydukları finansman için rahatça geri ödeme imkânı sağlayan ‘Olduğunda Öde Kredisi’ ile başlayan çalışmalarımıza Axess KOBİ, Gönlüne Göre Öde Esnafım, Siftah Biriktiren Hesap, Eko POS Tarifeleri ve Kuruşun Değerini Bilen Tarifeler ile devam ettik. Esnaf ve sanatkarlarımızın üst kuruluşu (Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu) TESK ile de bir işbirliği anlaşması imzaladık.

Müşterilerimiz için pek çok ürün ve hizmetimiz var.

“İhracatçılar istikrarlı büyümeye, aile şirketleri sürdürülebilirlik ve kurumsallaşmaya akademik eğitim ile yürüyor”

İhracatçılar için “Yürüyelim Arkadaşlar” sloganıyla geniş kapsamlı bir hamle başlattık. Akbank İhracata Destek Hamlesi ile hedefimiz hiç ihracat yapmamış işletmelere de yeni ufuklar açmak ve mevcut ihracat pastasının büyümesine destek olmak. Son olarak, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi-EDU ile KOBİ’lerin ihracat konusundaki bilgi ve becerilerini artırarak sürdürülebilir büyümelerine destek olmak amacıyla “Akbank İhracat Akademisi”ni hayata geçirdik. “Akbank İhracat Akademisi” sertifika programını Bursa, Konya, İzmir ve İstanbul’da düzenledik. Bu yıl da Akbank İhracat Akademisi’ni gerçekleştirmeye devam edeceğiz.

Şirket sahibi ya da şirkette çalışan aile üyelerine yönelik de Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi EDU işbirliğiyle bir program hazırladık. “Akbank Aile Şirketleri Akademisi” ile de firmaların rekabet gücünü artırma ve sağlıklı büyümelerini sağlama, sürdürülebilirlik ve kurumsallaşma çalışmalarına destek olmayı hedefledik.

 “Aile Şirketleri İçin Sürdürülebilir Başarının Anahtarları” araştırması

Akbank olarak; ülke ekonomisi için çok önemli değerler olduklarını düşündüğümüz aile şirketlerinin, deneyimleriyle birlikte ekonomik kalkınmaya destekleri sürebilsin diye harekete geçtik. Akbank Aile Şirketleri Akademisi bir yandan sürerken, bir yandan da Sabancı Üniversitesi, Deloitte ve TAİDER Aile İşletmeleri Derneği ile birlikte, “Aile Şirketleri İçin Sürdürülebilir Başarının Anahtarları” araştırmasını yaptık.

“Akbank ve Sabancı Üniversitesi’nden Girişimci Geliştirme Programı ile yeni iş modelleri eğitimi”

Bunların yanı sıra Sabancı Üniversitesi ile birlikte girişimcilere yol göstermek, destek olmak ve eğitmek için başlattığımız bir sertifika programı olan Akbank Girişimci Geliştirme Programı’nı bu sene de gerçekleştirdik. Programa; Türkiye’de kurulmuş bir şirketin yönetimde aktif olan bir ortağı veya üst düzey yöneticisi başvurabildi. Sabancı Üniversitesi Girişimcilik Kurulu tarafından yapılan değerlendirme ve seçim sürecinde; projelerin yarattıkları katma değer, ne kadar inovatif oldukları, kat ettikleri yol, büyüme potansiyelleri ve hedefleri gibi konular göz önünde bulunduruldu. Değerlendirme süreci sonunda 50 girişimci  kapsamlı bir eğitime katılmaya hak kazandı. Şirketlerin büyüme dönemindeki finansal hesaplamalarından farklı iş modellerine göre pazarlama ve operasyon planlarının yapılmasına kadar çok geniş bir çerçevede eğitim alan katılımcılar seminerlerde finansman ihtiyaçlarının karşılanması, iç ve dış pazarlarda büyüme konularında da bilgi alma fırsatını yakaladı.

“Karekodlu Çek” uygulamamızla ödemeler güven altında” 

Vadeli alımlarında çek kullanmak isteyen KOBİ’lerimiz için vade ve teminat sorunu çıkabiliyor. Çekli ödemeyi kabul eden firmalar, çekin vadesinde ödenip ödenmeyeceği konusunda güven problemi yaşayabiliyorlar. Bu nedenle, nakit çalışmak istiyorlar ve vadeli olsun olmasın çeki baştan ödeme aracı olarak kabul etmiyorlar. Ya da çekin yanı sıra farklı teminatlar talep edebiliyorlar. Bu noktada, Karekodlu Çek hizmetimizle müşterilerimize çözüm sunuyoruz.

“KOBİ’ler E-Fatura uygulamamızla ile fatura alma, gönderme, saklama, raporlamayı kolayca yapıyor”

E-Fatura, ticaret hayatında elektronik dönüşümün en önemli adımlarından biri. E-fatura sunduğu operasyonel kolaylıklar, fatura kabul süreçlerinin hızlanması, postalama ve evrak maliyetlerinin azalması gibi birçok faydayı da beraberinde getiriyor. Akbank olarak  güçlü teknolojik altyapımız ile bu konuda da KOBİ’lerimize destek oluyoruz. KOBİ’ler, E-Fatura uygulaması ile fatura alma ve gönderme, saklama ve raporlama işlerini kolaylıkla yapabiliyor, aynı uygulama ile kabul ettikleri faturaların ödemelerini de tek tıkla gerçekleştirebiliyorlar.

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here