Metro Türkiye gastronomi profesyonellerini ve sektörü desteklemeye devam ediyor
Metro Türkiye, Türk mutfağına ve değerlerine sahip çıkma hedefiyle hem ürünü hem üreticiyi hem de

Metro Türkiye, Türk mutfağına ve değerlerine sahip çıkma hedefiyle hem ürünü hem üreticiyi hem de HoReCa sektörünü desteklemeyi sürdürüyor. Şirket, Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu olarak hayata geçirdiği Gastronometro aracılığıyla Türk mutfağı ile dünya gastronomisi arasında bir köprü oluşturarak yerel malzemeleri inovatif tekniklerle buluşturuyor.
Metro Türkiye, dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden METRO’nun satış şirketlerinden biri olarak 1990 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. 35 ülkede 760’tan fazla mağazayla hizmet veren METRO’nun Türkiye’deki mağazaları ise 20 şehirdeki 37 noktada konumlanıyor. 2015 yılında kurdukları Gastronometro’nun Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu olduğunu dile getiren Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai; burayı, şeflerden öğrencilere, tedarikçilerden satın almacılara, restoran ve otel işletmecilerinden gastronomi yazarlarına sektörün tüm tarafları için bir buluşma noktası olarak hayata geçirdiklerini belirtiyor. Türk mutfak kültürüne verdikleri değerin bir ifadesi olan Gastronometro sayesinde, HoReCa (Hotel, Restaurant, Cafe) profesyonelleriyle uluslararası gastronomi dünyası arasında bir köprü oluşturarak onları Türkiye’nin yerel değerleriyle buluşturduklarını kaydeden Minialai, Türkiye'de gastronominin gelişimine katkı sağlamak üzere çalışmaları sürdürdüklerini söylüyor.
Gastronomi Profesyonellerine En İyi Hizmet Deneyimi
Minialai, yeni lokasyon stratejilerini açacakları mağazalar üzerinden değil, odaklarında yer olan gastronomi profesyonellerine en iyi hizmeti vermek ve verimliliği artırmak üzerine kurduklarını ifade ediyor. “Bu konudaki en iyi örneği, özellikle yaz sezonunda yüksek turizm potansiyeli barındıran bölgelerdeki mağazalarımız oluşturuyor. Büyük metrekareli mağaza konumlandırmanın mümkün olmadığı Ayvalık, Fethiye, Kuşadası, Edremit gibi lokasyonlarda küçük metrekareli mağazalarımızla hizmet veriyoruz” diyen Minialai; bu sayede Metro Türkiye’nin HoReCa müşterilerine ulaştığını, onların da kendi müşterilerine uygun fiyata tedarik ettikleri kaliteli ürünleri sunabildiğini açıklıyor.
Ana Gündem Maddelerinden Biri Yerellik
Metro Türkiye olarak, bu yıl da öncelikle Türk mutfağına ve değerlerine sahip çıkma ana hedefleri çerçevesinde hem ürünü hem üreticiyi hem de HoReCa sektörünü desteklemeye devam edeceklerini açıklayan Minialai, ana gündem maddelerinden birinin yerellik olduğunu kaydediyor. Minialai, “Raflarımızdaki ürünlerin yüzde 98’i yerel ürünlerden oluşuyor. 2012 yılında hayata geçirdiğimiz coğrafi işaretli ürünler projemiz kapsamındaki 130 ürünün sağladığı ihracat hacmimiz, 2017-2018 yılında önceki yıla göre iki kat artarak 6 milyon euro oldu. Bugün 10 ülkedeki Metro raflarında Türkiye’nin coğrafi işaretli ürünlerini bulmak mümkün” diyerek sözlerini tamamlıyor.