Çalışan bağlılığı ile ilgili en önemli faktör, çalışanın dinlendiğini ve dikkate alındığını bilmesidir
Çalışanlara koçluk yapılmalı, onların beklentileri ve eğilimleri öğrenilmelidir.
Yenibiris Satış Pazarlama Direktörü Kıvanç Kemal Yılmaz, kurumların, danışmanlık desteği ile ulaşabileceklerinden çok daha fazla adaya ulaşabildiklerini, bu sayede aday seçme ve yerleştirme kalitesinin arttığını, işe alım süreçlerinin hızlandığını belirterek sözlerine başlıyor. “Böylelikle doğru personeli doğru işe yerleştirerek verimliliği yükseltirken, maliyetleri de düşürme imkânı elde ediyorlar. Danışmanlık hizmetleri almak, uzun soluklu çalışanlar ve şirket bağlılığı yüksek çalışanların oranını ciddi anlamda arttıracaktır” diyen Yılmaz, Yenibiriş’in verdiği Personel İstihdam Danışmanlık hizmetiyle kurumların, bünyelerine kattıkları çalışanların verimliliklerinin de yüksek olacağını sözlerine ekliyor.
Çalışan bağlılığında, performans da göz önüne alınmalı
Çalışan bağlılığının önemine de değinen Yılmaz, “Çalışan memnuniyet anketlerinde elde edilen verilere göre, memnuniyet oranı yüksek olan personellerin daima iyi performans göstermediği görülüyor. Bu sebepten, çalışan bağlılığı ile ilgili stratejiler, mutlaka performans da göz önüne alınarak oluşturulmalıdır. Çalışan bağlılığı ile ilgili en önemli faktör, çalışanın dinlendiğini ve dikkate alındığını bilmesidir. Çalışanlara koçluk yapılmalı, onları dinleyip çalışma grupları oluşturarak beklentileri ve eğilimleri öğrenilmelidir” diyor. Yılmaz, bir diğer önemli konunun ise kişisel gelişim ve kariyer olanaklarının kesin suretle sağlanması olduğunu vurguluyor ve ekliyor: “Kendini geliştirmesine olanak veren bir iş yerinde personeller, işinde anlam bulacak ve hem bağlılığı hem de performansı artacaktır. Yenibiriş olarak, çalışan bağlılığı ile ilgili yeni danışmanlık modelleri üzerinde çalışıyoruz. Bu tarz danışmanlıkları bizden talep eden üyelerimize de yol gösterecek her detaya sahibiz.”
Yapay zekâ yeni iş kolları kazandıracak
Geleceğin iş modelleriyle ilgili görüşlerini de paylaşan Yılmaz, “Türkiye’de ve globalde ilgili kuşakların alışkanlıklarını incelediğimizde öne çıkan üç başlık var: Paylaşım ekonomisi, proje bazlı (on demant) ve nomad (gezgin) çalışma modelleri. Y ve Z kuşağının çalışma süreleri, çalışma alışkanlıkları ve çalışma mekânları incelendiğinde; plazalarda, üretim alanlarında 09:00-18:00 saatlerinde çalışmak yerine hem istediği kadar hem de istediği yerden çalışmak, onların gözünde kendilerini ve yaptıkları işleri daha değerli kılıyor. Bu çalışma modelleri, yeni kuşağın gerçekten büyük değerler üretmelerini sağlıyor” diyor. Yılmaz, yapay zekânın iş süreçlerine etkisiyle ilgili olarak ise şöyle konuşuyor: “Dünya ölçeğinde yayınlanan raporlara ve ‘Yapay zekâ bizi işsiz bırakacak’ gibi senaryolara karşın, yapay zekânın iş süreçlerine etkisi, insanlığa faydalı olacak uzay turizmi rehberi, kişisel gizlilik danışmanı, dijital rehabilitasyon danışmanı gibi yeni iş kolları kazandırmak olacaktır