51 ilde 150 bin kullanıcı ile 300’den fazla teslimat noktasında hizmet veren online market alışverişi platformu Marketyo, tüketicilere kişiselleştirilmiş online market deneyimi yaşatıyor.
Şirket, üyesi olan marketleri hem e-ticarete açıyor hem de onları şirket hissedarı yapan yeni bir iş modeli sunuyor.
Online market alışverişi platformu Marketyo, online alışveriş uygulamalarının vazgeçilmez hâle geldiği Covid-19’un ortaya çıkışından çok daha önce yerel marketlerin dijital dönüşümüne katkı sağlama fikrinden doğdu. Bugün bu dijital dönüşüme ev sahipliği yapan Marketyo, online market alışverişi uygulaması olarak ilk kez Mayıs ayında alışverişçiler ile buluştu. Marketyo, bugün 51 ilde 110 farklı market aracılığıyla 300’den fazla teslimat noktasında hizmet veriyor. 2021 sonunda 81 ilde ve 500 teslimat noktasında olmayı hedefleyen markanın hedefi, 1 milyar dolar değerinde, Türkiye’den çıkmış bir teknoloji şirketi olmak.
Yepyeni bir iş modeli
Marketyo, bünyesindeki marketleri sadece birer satıcı olarak konumlandırmıyor aynı zamanda onları hem e-ticarete açan hem de şirket hissedarı yapan yeni bir ortaklık modeline dayanıyor. Marketyo CEO’su Özer Fırat, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Marketler bizim iş ortaklarımız, kendilerine de hep söylediğimiz gibi biz birlikte güçlüyüz. Burada tam olarak bir hissedarlık modelinden bahsediyorum. Planımız, 2021 yılı sonunda Marketyo’nun yüzde 15 hissesini sipariş oranları nispetinde marketlerimize dağıtmak ve onların Marketyo hissedarı olmalarını sağlamak. Hedefimiz olan 1 milyar dolarlık değerin 150 milyon dolarını iş ortağı marketlerimizle paylaşıyor olacağız. Bu tür bir modeli ülkemizde ya da dünyanın herhangi bir yerinde gözlemlemedik. İlk defa online bir platform, yerel zincirleri online alışverişle buluşturmakla kalmıyor, yerel marketleri hissedar yapan yeni bir iş modeline de liderlik ediyor.”
Odağında kişiselleştirme var
Marketyo’nun kaliteli hizmet anlayışının odağında kişiselleştirmenin olduğunu belirten Fırat, sözlerine şöyle devam ediyor: “Her alışverişçinin kendisi için özelleştirdiği ürünler var. Marketyo, alışverişçinin ürün seçimlerini özgürleştiren ve bu alanı tamamen alışverişçinin kendisine bırakan bir platform. O nedenle teslimat süresi yarışına girmiyoruz, dakika hesabı yapmıyoruz. Daha fazla seçenek, daha fazla özelleştirme ve hatta kişiye özel kampanya imkânlarıyla, iki saatlik teslimat aralıkları ile marketleri alışverişçilerle buluşturuyoruz.” Yüz binlerce alışverişçi talebinden anlamlı veriler ortaya koyan Marketyo’nun, markalar için de etkin bir reklam ve veri analiz platformu olarak öne çıktığını dile getiren Fırat; markanın, kolektif ve kırılımlı veri analizleri ile sektöre, tüketim trendleri ile ilgili kapsamlı analizler sunabildiğini kaydediyor.
Markete gitmeden market gezmek mümkün
Hem klasik ticaret hem de e-ticaret için kullanıcı deneyimi ve oyunlaştırmanın artık çok önemli olduğunun altını çizen Fırat; dünya hızla interaktif yapılara doğru giderken, interaktif deneyimlerin farklı şekillerde sunulmasının özellikle yeni nesil alışverişçiler için daha da kritik hâle geldiğini ifade ediyor. Marketyo’nun inovasyon ve Ar-Ge’den aldığı güçle bir ilke daha imza attığını aktaran Fırat, “Marketyo uygulaması üzerinden dünyada ilk kez alışverişçiler, bir marketi üç boyutlu olarak gezebilecekler. Bu ayrıcalık, hem alışverişçi deneyimi hem de markaların online pazarlama aktiviteleri için çığır açacak” diyerek sözlerini tamamlıyor