Online alışverişi deneyimlememiş tüketiciler e-ticaretle tanıştı

Koronovirüs salgını tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok dijital tüketimi artırdı

Online alışverişi deneyimlememiş tüketiciler e-ticaretle tanıştı
kobiaktuel
kobiaktuel
09 Mayıs 2020 Cumartesi 20:03

Gemius Türkiye’nin hazırladığı IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması verilerine göre e-ticaret kategorisinde 9 Mart 2020 Pazartesi gününü, evlerde kalmaya başladığımız 16 Mart 2020 Pazartesi günü ile kıyasladığımızda desktop e-ticaret trafiğinde yüzde 15,1’lik bir artış olduğunu görüyoruz. Eğitim kategorisi gerçek ziyaretçi sayısında ise yüzde 32’lik bir artış dikkat çekiyor. Mart ayında oyun kategorisinde satın almanın, bir önceki yıla göre yüzde 60 arttığını görüyoruz” diyen IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Neslihan Olcay; sağlık kategorisinde ilk hafta 1 milyon 700 bin olan ziyaretçi sayısının, 16 Mart haftasında 2 milyon 500 bine ulaştığını aktarıyor. Olcay, “Dijital tüketimin artışı satışları da etkiledi, satın alma davranışları değişti. Daha önce hiç sanal süpermarket alışverişi yapmayanlar internetten sipariş vermeye başladı. Bu dönemde dijital tüketimle birlikte e-ticarette en çok satın alınan kategorilerin uzaktan eğitim ve çalışma, sağlık destek ürünleri, ulusal market zincirlerinden özellikle gıda, medya ve oyun olduğunu söyleyebiliriz” diyor. Koranavirüs salgınının, online alışverişi hiç deneyimlememiş tüketicilerin e-ticaretle zorunlu tanışmasını sağladığını ifade eden Olcay, “Bu zorunlu satın alma davranış değişikliğinin, ilerleyen dönemlerde kalıcı olmasını bekliyoruz. Omni channel pazarlamanın, önümüzdeki dönemlerde hem online hem de offline satış ve pazarlama stratejileri ile yönetimlerinde daha fazla önem kazanacağını düşünüyoruz” diyerek sözlerini tamamlıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.