İnsan Kaynakları departmanı için sosyal medya kaçınılmaz bir cazibe merkezi oluyor. Sosyal medya yoluyla, bir pozisyon için en iyi adayı bulma olasılıklarını arttırarak, daha geniş bir aday havuzuna ulaşılabiliyor.
Teknolojinin her geçen gün gelişmesi, iletişim kanallarının ve bilgiye erişimin kolaylaşması, buna bağlı olarak da sosyal medya kullanıcıları ile kullanım alanlarının genişlemesi sebebiyle, sosyal medya İnsan Kaynakları alanı için kaçınılmaz bir cazibe merkezi oluyor. Günümüzde iş arayan insanların çoğu, sosyal medyayı iş fırsatları bulmak için bir araç olarak kullanıyor. Sosyal medya yoluyla, bir pozisyon için en iyi adayı bulma olasılıklarınızı arttırarak daha geniş bir aday havuzuna ulaşmanız mümkün. Sosyal medyada söylentiler çok çabuk yayılır; arkadaşı için ideal bir pozisyonu gören biri bunu arkadaşına iletecektir. Sosyal medya yalnızca potansiyel çalışanlara ulaşmak için değil, aynı zamanda mevcut çalışanlara ulaşmak için de çok iyi bir yoldur. Sosyal medyanın günümüz dünyasındaki yeri, İnsan Kaynakları bakışını da içine almış ve kaçınılmaz bir sonuç olarak işletmelerin stratejik politikalarına yön vermeye başlamıştır. Her ne kadar bireyler açısından mahremiyet alanı olarak görülse de sosyal medya, bir işletme aracıdır. Satış kanalları oluşturmadan reklam ve pazarlamaya, İnsan Kaynakları’ndan satın almaya kadar her alanda önemini giderek arttırıyor ve vazgeçilmez bir hale geliyor. Bunun en önemli sebeplerinden biri ise bu platformların bireyler açısından alışkanlık halini almaya başlamasıdır.
Büyük Potansiyele Sahip
İnsan Kaynakları departmanına göre, bu yeni medya olgusu özellikle fiziksel olarak zaman ve mekân kavramları bakımından birbirinden ayrı insanların iş birliği yapma yöntemlerini, iletişimlerini, işlerini organize etme şekillerini, fikirlerini ve beklentilerini seslendirme yöntemlerini değiştirmek konusunda çok büyük bir potansiyele sahiptir. Eşit derecede önemli başka bir konu da organizasyonlara bu teknolojilerle yetişmiş sanal nesilden çalışanlarla iletişime geçme ve onlardan öğrenme fırsatı sağlamasıdır. Bahsi geçen özellikler sayesinde İnsan Kaynakları departmanlarının eline, İnsan Kaynakları “iş modeli” denen olguyu şirketlerinin stratejik ve itibar hedeflerine uygun, paydaşların değerine değer katmanın yeni yollarını keşfederek ve çağdaş bir organizasyonel mimariye sahip olma şansıyla değiştirme fırsatı geçmiştir. Aynı şekilde geçtiğimiz on yıl içerisinde işe alma ve özgeçmiş oluşturma süreçleri önemli ölçüde değişmiştir. Özellikle çalışanlar interneti ve sosyal medya araçlarını iş arama süreçlerinde kullanmaya başlamışlardır.
Doğru Bir Köprü Kurmak İçin En Uygun Alan
Tüm bu fırsatlara ve sosyal medyanın hayatlarımıza bu derecede nüfuz etmesine karşın, birçok işletme bunu kendi süreçlerinde kullanma konusunda karasızdır. İşletmelerin insan yönetimi alanındaki tecrübeleri ve sosyal medyanın mevcut iş süreçlerinde daha fazla yer almasıyla birlikte bu alanın denetiminin arttırılması ve sıkılaştırılması yönündedir. Bunun genel sebebi ise hâlâ X teorisine yatkın yönetim anlayışıdır. Çalışana olan bu bakış özellikle verimliliğin düşeceği ve çalışanın buradaki egemenliğini kendi lehine kullanabileceği dolayısıyla işletmelerde sosyal medyayı kısıtlama arzusu doğurmaktadır; ancak bu inanca rağmen stratejik olarak insanlara müşterilere ulaşmanın en kolay ve ucuz yolu artık sosyal medyadır. Müşterilerle birlikte bu çalışmanın tamamında konu edildiği üzere, müşteriler kadar önemli olan çalışan ve çalışan adaylarına ulaşmak ve doğru bir köprü kurmak için de en uygun alan burasıdır. Bu nedenle, işletmeler artık sosyal medyada olup olmamaktan ziyade, bu kaynağı en doğru nasıl kazanca çevireceklerini ve bu alanı kendi lehlerine kullanabileceklerini tartışıyorlar.