Yenilikçi çözümlerimizle birçok sektörün dijitalleşmesini hızlandırıyoruz

Yeni ödeme alışkanlıklarına hızlı adapte olan ve kullanıcıların tüm finansal ihtiyaçlarına çözümler sunan bir Super App ile kullanıcılara hizmet veren Paycell, iş ortaklarının mecralarında da değer üretiyor.

Yenilikçi çözümlerimizle birçok sektörün dijitalleşmesini hızlandırıyoruz
kobiaktuel
kobiaktuel
06 Ocak 2022 Perşembe 14:23

Paycell Genel Müdürü Onur Güven ile sundukları hizmetleri, bunların avantajlarını, iyi bir müşteri deneyimi sağlamak için yaptıkları çalışmaları ve 2022 hedeflerini konuştuk.

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kariyerinizden ve Paycell’e katılma sürecinizden kısaca bahseder misiniz?

Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldum ve İşletme yüksek lisansını Özyeğin Üniversitesi’nde yaptım. Profesyonel hayata veri analisti ve yazılım proje lideri olarak başladım. Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı veri madenciliği projelerinde, ilkleri hayata geçirme fırsatım oldu. 2006 yılında Turkcell ailesine katıldım, 2015 yılında ise Paycell gibi sıra dışı bir girişimin kurucularından biri oldum. 15 yıldan fazla süredir finansal servisler alanında girişimci yaklaşımla sıfırdan inşa ettiğimiz birçok yenilikçi işle birlikte, yerli ve global ölçekte fark yaratan birçok ürün ve hizmeti hayata geçirdik.  5 yıllık Genel Müdür Vekilliği görevinden sonra 2021 yılının başında Paycell’de CEO’luk görevini üstlendim. Aynı zamanda da Türkiye Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşları Birliği’nde (TÖDEB) Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi olarak ülkemizde yeni nesil ödeme sistemlerinin gelişmesine ve techfin ekosisteminin dönüşümüne katkı sunmaya, dijitalleşme ve finansal hizmetlere erişimi kolaylaştırmaya devam ediyorum.

Paycell’in sunduğu hizmetleri kısaca anlatır mısınız?

Paycell olarak, yeni ödeme alışkanlıklarına hızlı adapte olan ve kullanıcıların tüm finansal ihtiyaçlarına çözümler sunan bir Super App ile kullanıcılarımıza hizmet veriyoruz. Sadece Paycell üzerinden değil, aynı zamanda iş ortaklarımızın mecralarında da değer üretiyoruz. n11.com, Hepsiburada, Burger King, Kahve Dünyası gibi iş ortaklarımızın kanallarında alternatif ödeme çözümlerimizi hayata geçirdik. Ayrıca BiP kullanıcılarına fotoğraf gönderir gibi para gönderme, İstanbul Kart yükleme, fatura ödeme, hazır limit gibi Paycell özelliklerini sunuyoruz.

Paycell Super App ile neler yapılabilir?

Bu platform, çeşitlilik açısından alanındaki en zengin platform olmaya her geçen gün gelişerek devam ediyor. Birçok iş ortağımız, banka, techfin, e-ticaret, dijital hizmetler bu platforma dahil olarak müşteri trafiğimizden, CRM yeteneklerimizden, en kapsamlı ücretlendirme alternatiflerimizden faydalanmayı sürdürüyor. Paycell Super App ile kullanıcılarımızın her geçen gün artan marka iş birliklerimize dair ödeme ve kampanya özellikleri sunmamızın yanında; temassız ödeme, fatura ödeme, oyun kodu, dijital içerik alışverişi seçeneklerini sunuyoruz. Ayrıca 7 gün 24 saat para transferi özelliği ile akşam saati veya hafta sonu fark etmeden para transferine imkân sağlayan Paycell, bugün ulaşmış olduğu 10 milyon kullanıcısına Paycell platformu üzerinden sunduğu hizmetleri zenginleştirmeye ve çeşitlendirmeye devam ediyor. Düzenli olarak yaptığımız kampanyalar sayesinde Paycell kullanıcıları, harcadıklarından da kazanım elde ediyorlar.

Kurumsal çözümleriniz neler? Bunlar üye iş yerlerine ne gibi avantajlar sağlıyor?

Kurumsal müşterilerimiz için Android POS ve Sanal POS ürünlerimizi hayata geçirerek, üye iş yerlerine alternatif ödeme tahsilat platformlarımızı sunmaya başladık. Hem fiziksel mağazalar hem de e-ticaret tarafındaki üye iş yeri çözümlerimizde büyük bir talep gördüğümüz bu yeni iş alanımızda; sunduğumuz yüksek teknoloji, operasyonel maliyet avantajı, katma değerli hizmetlerimiz ile maliyet avantajının yanında ek gelir kazanılabilecek fatura tahsilatı gibi özellikler de sağlıyoruz.

Başvuru ve entegrasyon sürecinizle ilgili de bilgi verir misiniz?

Bireysel kullanıcıların, Paycell’in fayda ve fırsatlarından yararlanmak için cep telefonu numaraları ve güncel e-posta adresleriyle kaydolmaları yeterli. Ayrıca CarrefourSa ve Şok Marketler’den satın aldıkları kartlarını da uygulama üzerinden aktifleştirebilir ve kullanmaya başlayabilirler. Paycell’li olmak için Turkcell veya başka bir operatör kullanıcısı olma zorunluluğu da yok. Kurumsal müşterilerimiz ise paycell.com.tr üzerinden başvurularını kolaylıkla yapabiliyorlar. Fiziksel POS ve Sanal POS ürünlerimizle ilgili detay bilgileri ve kurulum desteğini hızlıca alabiliyorlar.

Paycell POS’un sağladığı kolaylıklar neler?

CRM altyapısı olmayan üye iş yerleri, farklı uygulamaları Android POS’a entegre edebilmesinin yanı sıra Paycell’in kendi CRM çözümü ile müşteri kazanımı ve ciro artışı sağlayabilme fırsatına sahip olabiliyorlar. Küçük ölçekli iş yerleri de Paycell Android market üzerinden ihtiyaçlarına uygun stok yönetimi, raporlama, kampanya ve iletişim yönetimi gibi uygulamaları indirerek kullanabiliyorlar.

Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Gelir İdaresi Başkanlığınca tescillenen ilk Android POS cihazı olan Paycell Android POS; tahsilat, stok takibi ve e-fatura süreçlerini tek bir platform üzerinden sunarak, üye iş yerlerinde maliyet ve verimliliği artırıyor. Üye iş yerlerine QR tabanlı ödeme yöntemiyle, temassız ödeme hizmeti sunuyoruz. Yenilikçi çözümlerimizle perakendeden gıdaya birçok sektörün dijitalleşmesini hızlandırıyoruz. Paycell Android POS’u kullanmak için herhangi bir kullanım taahhüdü zorunluluğu bulunmuyor. Böylelikle banka anlaşmalarından dolayı oluşan mali yükler de azalıyor.

Paycell Hazır Limit’ten de biraz bahseder misiniz? Öne çıkan özellikleri neler?

Paycell Mobil Ödeme yani yeni adıyla Paycell Hazır Limit ile kullanıcılar, sadece cep numaralarını kullanarak kolay ve güvenli ödeme yapabiliyorlar. Bunun için tek yapmaları gereken Paycell App indirip limitlerini görmek. Kullanıcıların yaptığı harcamalar Turkcell faturalarına yansıtılıyor. Kullanıcılar, Paycell Hazır Limit ile onlara özel tanımlanmış limitlerini, Paycell Kart’a aktarıp kredi kartının geçtiği her yerde kullanabiliyorlar; böylece Türkiye’deki 3 milyondan fazla noktada hazır limitleri kullanıma hazır oluyor. Hazır Limit’in geri ödemelerini de Turkcell faturalarıyla birlikte tek seferde yapma kolaylığına sahip oluyorlar. 2021 yılında Hazır Limit ürünümüz ile aylık limitleri ölçüsünde kullanıcılarımızın alışveriş yapmalarını sağladık. Kullanıcılara büyük bir kolaylık ve alternatif sunan bu özellik, aynı zamanda üye iş yerlerimizde de ödeme başarı oranını yükselttiği için hem yeni müşteri kazanımı hem de sepet tutarını artırması sebebiyle beğeniliyor ve tercih ediliyor.

E-ticaretteki hızlı büyüme, iş hacminize nasıl yansıdı? Pandemide ne kadarlık büyüme sağladınız?

Pandemi süreciyle birlikte değişen kullanıcı alışkanlıkları sonucu gerçekleşen dönüşümden en çok etkilenen sektörlerin başında finans sektörü geliyor. Nakit kullanımında çok büyük düşüşler gerçekleşirken, yeni nesil ödeme platformları ve mobil ödeme kullanımı konusunda tüm dünyada adeta bir patlama yaşandı. Bu hızlı değişimi, techfin platformumuz Paycell olarak biz de yakından deneyimledik. Henüz birkaç ay önce lanse etmiş olmamıza rağmen üye iş yeri çözümlerimiz olan Paycell POS cihazımız ve sanal POS hizmetlerimiz 1 milyar 500 milyon TL işlem hacmine ulaştı. Paycell’in toplam işlem hacmi ise 14 milyar TL’ye ulaştı. E-ticaretin büyümesinde sağladığımız katkı artarak devam edecek.

Peki, veri güvenliği için ne gibi düzenlemeler yapıyorsunuz?

Biz veriyi koruyan ve verinin korunmasına yönelik çalışmalar gerçekleştiren bir teknoloji şirketiyiz. Veri güvendeyse müşterinin de güvende olduğunu çok iyi biliyoruz. Tüm ürün ve hizmetlerimizde güvenli bir hizmet sunmak için veri güvenliği yatırımlarını stratejik bir alan olarak görüyoruz. Yatırımlarımızı “Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalsın” hedefiyle sürdürüyoruz. Kullanıcıların dijital alandaki kişisel güvenlikleriyle ilgili olarak üstün teknolojik altyapımız sayesinde, anlık önleyici sistemlerimiz ve alarm yapılarımız ile internet güvenlikleri, işlem güvenlikleri, şifre güvenlikleri gibi temel hususları hayata geçiriyoruz. Kullanıcılarımızın Paycell’e ait tüm ürün ve hizmetlerle alakalı her türlü sorunu, üstün hizmet seviyesindeki çağrı merkezimiz tarafından hızlıca çözülüyor.

Müşteri deneyimini iyileştirmek, memnuniyetin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaptığınız çalışmaları anlatır mısınız?

Müşterilerimiz için sadakat programları oluşturmak önem verdiğimiz konular arasında. Bu anlamda, şimdiye kadar yaptığımız kampanyaları çeşitlendirerek devam ettireceğiz. Paycell’in yenilikçi duruşunu destekleyecek ürün ve hizmetlerle tüketicinin yanında olmaya devam edeceğiz. Bununla birlikte uygulamamız ile bağlantılı olarak çalışan Paycell Kart ve Hazır Limit ürünümüzde de farklı yenilikler ve kampanyalar müşterilerimizi bekliyor. 2021 yılında 23 milyar 800 milyon puan dağıttık. Bunun 6 milyar 800 milyonu kullanıldı. Kullanılan puanların değeri 27 milyon TL. Fidan bağışı kampanyamızla 64 bine yakın fidan diktik. 820 adet kampanya yaptık. 12 milyon TL değerinde hediye para ve 8 milyon değerinde cashback verdik. Tüm bunları yaparken, müşteri deneyimini ve memnuniyetini ön planda tuttuğumuz için bu başarı rakamlarımıza da yansıyor. 

2021 yılı markanız için nasıl geçti? 2022 hedeflerinizi paylaşır mısınız?

Paycell’in güçlü performansı finansal alanda da kendisini gösterdi ve 2021 senesini 460 milyon TL gelir ile kapatarak, beklentimizin de üzerinde bir performans elde ettik. Paycell’de indirilme adedi 14 milyonu, kullanıcı adedi 10 milyonu geçerken, aktif kullanıcı adedi 6 milyonu aştı. Paycell Card üzerinden yapılan işlem hacmi ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla 5 katına çıktı. Paycell üzerinden geçen toplam işlem hacmi 14 milyar TL’yi buldu. 2022 yılında bu hedeflerin en az ikiye katlanmasını bekliyoruz; çünkü ürün ve hizmetlerimizin müşteride ürettiği değerin ispatlanması ve trafiğimizin yüksek seviyeye gelmesi bu ivmeyi artırıyor.

2022’de ödeme sistemlerinde trendler neler olacak?

Finans sektöründe belki de 5-10 yıl içerisinde yaşanması öngörülen dijital dönüşüm, çok hızlı bir şekilde hayatımıza girdi. Herhangi bir banka kullanmadan temel bankacılık işlemlerini yapmaya olanak tanıyan Paycell gibi yenilikçi platformlar, önümüzdeki dönemde de hızla büyümeye devam edecek. Hem günlük yaşamda hem de e-ticaret tarafında ödeme sistemlerinin hızla dijitalleşmesi, bu alanda çok büyük fırsatların bizi beklediğini gösteriyor. Dünyada techfin alanında büyük bir rüzgâr zaten vardı, pandemi bu rüzgârı daha da artırdı. Techfin alanındaki unicorn adedi 200’e yaklaştı. 2020’de 120 milyar dolar olan bu alandaki yatırım hacminin, 2021 yılsonu itibarıyla 200 milyar dolara ulaşmış olması bekleniyor. Ülkemizdeki iklim de bu dönüşüme çok uygun. Artan ihtiyaçlar ve fırsatlar, sektörü hızla dönüştürüyor. Dolayısıyla beraberinde rekabeti de dönüştürüyor. Rekabetlik çerçevesinde şirketler, artık uygun iş birlikleri ile sinerji üreterek, değer yaratmak zorundalar. Dijitalleşme, mobil penetrasyon, blokzincirler, API teknolojileri gibi yeni nesil teknolojiler ile büyük veri miktarındaki hızlı artış, katma değer yaratma fırsatı sunacak yeni gelişim alanlarını ortaya çıkarıyor.

Sektörünüzün geleceğiyle ilgili öngörüleriniz neler?

Sektörün önümüzdeki 5 yıllık süreçte, yıllık ortalama yüzde 23,5 bileşik büyüme oranına erişeceği düşünülüyor. Ülkemiz, Avrupa kıtasında 2020 yılında aldığı 139 milyon fonlama ile Polonya’nın ardından 18’inci sırada yer alıyor. Dijital ödeme hacminin de 2023 sonunda 6 trilyon 700 milyar dolara ulaşması gündemde. Bu ekosistemdeki öncü pozisyonumuzu genişleterek, küresel bir markaya dönüşme hedefimiz için gerekli planlamalarımızı yapıyoruz. Ülkemizde bu alandaki regülasyonların sektörü destekleyici şekilde hızla hayata geçmesi, ülkemizden birden çok markanın çıkmasına ve değer üretilmesine katkı sunmaya devam edecektir. Bu sebeple hem Paycell hem de techfin sektörümüz için oldukça olumlu bir geleceğin bizi beklediğini düşünüyorum.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.