Temeltaş Proje Geliştirme A.Ş. 2007 yılında kurularak, yabancı yatırımcıların Türkiye’ye gelmesine zemin hazırlıyor.
Şirket, konuttan ofise, otelden hertürlü gayrimenkul projesine profesyonel danışmanlık hizmeti sunuyor. Bugüne kadar 16 bin konutsatan Temeltaş, Körfez ülkeleribaşta olmak üzereson yıllarda çok daha farklıülkelerden gayrimenkulyatırımı yapan yabancı yatırımcılara
fazlasıyla yer veriyor.
İnsan faktörü, hizmet sektöründe büyük önem taşıdığını belirten
Temeltaş Proje Geliştirme A.Ş İnsan Kaynakları MüdürüTuba Sözsaydıran,“İnsanların işinden ve iş çevresinden memnun oldukları sürece daha iyi iş sonuçları çıkardıklarını, daha verimli olduklarını düşünüyoruz. Toplumun ve çalışanların beklentileriyle uyumlu olarak refah ve mutluluğu sağlayan, eğitim ve gelişimi destekleyen, şekilde çalışıyoruz. Gayrimenkul satış ve pazarlama tam anlamı ile bir ekip işi. Her kademede çalışan personel, bizim için kıymetli. Bu nedenle çalışan memnuniyetine, gelişimine, performans değerlendirmeye ve insana değen diğer uygulamalarımıza önem veriyor, insanın mutlu olduğu ve aidiyet duygusu hissettiği işyerinde başarılı olacağına inanıyoruz” dedi.
Tuba Sözsaydıran,“Gelişen iş dünyasının ihtiyaçları neticesinde İnsan Kaynakları Departmanlarına yeni görevler düşmektedir. Stratejik partner olması, değişime öncülük etmesi, yeteneklerin yönetimi bunlardan bazıları. Geleceğe odaklanmak isteyen şirketler, klasik personel yönetimi mantığından sıyrılıp, insan kaynakları yönetimlerine farklı bir vizyon katmak durumundadır.Eğitim süreci de aynı şekilde önem arz eden bir konudur.Gayrimenkul satışı konusunda başarılı olan firmamız, personelin satış eğitimi unsuruna önem vermektedir. Şirketlerde eğitim kavramına, amaçlarına ve ihtiyaçlarına gelirsek;
EĞİTİM KAVRAMI VE EĞİTİM AMAÇLARI
Eğitim ve geliştirme, işletmelerdeki faaliyetlerin etkinliğinin arttırılmasına ve sorunların giderilmesine katkıda bulunan önemli bir insan kaynakları yönetimi işlevidir. Dolayısıyla eğitimin temel amaçlarından biri şirketin gelecekteki pek çok gereksinimine yanıt verebilmektir. Bu açıdan eğitim, diğer insan kaynakları yönetimi alt sistemlerinin etkin ve başarılı olabilmesi için kilit noktada bulunan bir araç olarak değerlendirilmektedir. Verimliliğin, iş yaşamın kalitesinin ve çalışanların etkinliğinin yükseltilmesi için eğitim faaliyetlerinin stratejik insan kaynakları yönetimi içerisinde sürdürebilmesi gereklidir.
Şirketlerde eğitimin temel amacı, çalışanların bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek suretiyle, onları güçlendirmeye ve bütünleştirmelerini sağlayarak, çalışanların sorunları algılama, anlama ve bu sorunlara alternatif çözümler üretilmesini sağlamaktır. Bu açıdan eğitimin çeşitli amaçları ve bunlara bağlı hedefleri bulunmaktadır. Bu amaçlar ekonomik, bireysel ve toplumsal boyutlardır. Buna göre eğitimin amaçları; Hizmet ve mal üretimini arttırmak, Kaliteyi iyileştirmek, Çalışanlara işle ilgili bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandırmak veya mevcut olanları geliştirmek, hata oranlarını azaltarak buna bağlı olarak bakım ve onarım giderlerini düşürmektir.Bunun yanı sıra, çalışanların işe uyumunu sağlamak, güven duygusunu geliştirmek, işe karşı motive olmalarını sağlayarak kariyerlerinde ilerlemelerine olanak tanımak, çalışanlar arası iletişimi ve örgütsel etkinliği arttırmaktır
EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ
Eğitimin sağlıklı bir biçimde planlanabilmesi için ilk olarak eğitime gereksinim olup olmadığının belirlenmesi gereklidir. Bu gereksinim eğitim ihtiyacı analizi ile belirlenmektedir. Bu açıdan ihtiyaç belirleme eğitim sürecinin ilk aşamasıdır.Eğitim ihtiyaçlarının belirlemesinde hedef, çalışanın işini en iyi şekilde yapabilmesi için neleri bilmesi gerektiğinin ortaya çıkarılmasıdır. İhtiyaçları belirlemenin hedefi eğitime ihtiyaç olup olmadığı, kim için gerekli olduğu ve hangi görevlerde eğitim alınması gerekliliğini belirlemektir.Eğitim planlanması sürecinde yöneticiler ve eğitmenler ihtiyaç belirleme sürecinde hangi çalışanların eğitime ihtiyaç duyduklarını açığa çıkarma amacıyla çalışma yapmaktadırlar. Hangi görevler için eğitimin gerekli olduğu ve bu görevlerin yerine getirilmesi için hangi bilgi, beceri ve özelliklerin gerekli olduğu konusunda ihtiyaçların belirlemesiyle çalışanların katılımı gerçekleşmektedir.
Eğitimin Önemi ve Yararları
1980’lerden sonra, teknolojide hızlı bir değişim süreci başlamış, rekabet piyasası genişlemiş, verimliliğin ve toplam kalitenin önemi artmış, hassas ve standart üretim gerekli hale gelmiş ve ekonomik krizler de sık görülmeye başlanmıştır. Bu gelişmeler ise beraberinde, gelişen teknolojiye uyum ihtiyacını, rekabetle baş edebilecek verimlilik ve kalite düzeyine ulaşma çabasını ve krizlere karşı bilinçli davranma anlayışını zorunlu hale getirmiştir. İşte tüm bu ve benzeri sorunlara karşı eğitim ve geliştirme, işletmeler için vazgeçilmez bir çözüm olarak görülmüştür.Eğitime makro açıdan bakıldığında, toplumun yaratıcı gücünü ve verimliliğini arttıran kalkınma çabasının gerçekleşmesi için gerekli nitelik ve nicelikteki elemanların yetiştirilmesini sağlayan ve toplumdaki bireylere; yeteneklerine göre yetişme olanağı veren en etkili araç olduğu görülebilmektedir. Tüm organizasyonlarda yaşamsal bir faaliyet olan eğitimin, kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini belirlemede önemli bir rolü vardır. Ancak eğitimin bu rolü oynayabilmesi için onun sistemli bir program çerçevesinde gerçekleştirilmesi ve her şeyden önce zihinsel kaliteyi yükseltmeyi hedef alması gerekir.Bu çerçevede öncelikle çalışanların zihinlerine; işletmenin misyonu, felsefesi ve gayesini yerleştirmektir. Kalite, verimlilik ve bağlılık kavramlarını onlara kabul ettirmek zorunludur