EY’ın 2022 CEO Görünüm Araştırması yayınlandı

EY Global CEO Outlook 2022 araştırması, güvenin geri döndüğünü gösteriyor.

EY’ın 2022 CEO Görünüm Araştırması yayınlandı
kobiaktuel
kobiaktuel
06 Şubat 2022 Pazar 12:36

Araştırma kapsamında düzenlenen ankete katılanların yarıdan fazlası,mevcut iş alanına yönelik yatırıma öncelik verme niyetinde.Sürdürülebilirliğe odaklanma ve üç aylık kazanç beklentilerinin karşı karşıya gelmesi yatırımcılarla gerilime yol açıyor.Öncü CEO'lar, 2022'de uzun vadeli değer yaratmaya yönelik yatırım yapmak için kısa vadeli baskıların daha ötesine odaklanıyorlar.

Dünya genelinde 2 binden fazla CEO'nun beklentilerini ve karşılarında olan zorluk ve fırsatlar hakkındaki görüşlerini ortaya koyan EY 2022 CEO Görünüm Araştırması yayınlandı. Araştırmaya göre dünyanın Covid-19 pandemisinde yeni bir aşamaya girdiği bu dönemde, büyüme arayışında olan CEO'lar yatırımlar ile birleşme ve satın almalar (M&A) alanlarındaki planlarında vites yükseltmeye hazırlar. Araştırmaya göre ankete katılan CEO’ların yüzde 54’ü mevcut işletmelere, dijital dönüşüme ve sürdürülebilirliğe yatırıma öncelik verecek. Ayrıca, yanıt verenlerin yüzde 79’u maliyetleri düşürmek, gelecekteki beklenmedik aksaklıklara karşı hazırlıklı olmak ve riskleri en aza indirmek amacıyla tedarik zincirlerinde ayarlamalar yaptı ya da bunu planlıyor.

CEO’lar artan girdi fiyatları konusunda endişeliler

Birleşme ve satın almalar tarafında 5 trilyon dolarlık rekor seviyede bir hacme ulaşılan 2021 yılının ardından, CEO'lar için işlemler 2022'de diğer yatırım alanlarını tamamlayacak kritik bir araç olmaya devam edecek. Ankete katılanların yüzde 59’u, yani yaklaşık üçte ikisi, şirketlerinin önümüzdeki 12 ay içinde satın almaları sürdürmesini bekliyor. 2021 başında bu oran yüzde 48 olmuştu. Araştırmada işleri etkileyebilecek dışsal riskler yüzünden CEO’ların yatırım planlarının rotasından sapabileceğine de dikkat çekiliyor. Yanıt veren CEO'ların yüzde 87’si artan girdi fiyatları konusunda hayli endişeliler ve ticari gerilimleri (yüzde 18), iklim değişikliğinin etkilerini (yüzde 17) ve artan rekabeti (yüzde 13) işlerinin gelecekteki büyümesini etkileyecek en ciddi riskler olarak tanımlıyorlar.

Satın alınan varlıkları entegre etmeye odaklanacaklar

CEO'ların, yatırım söz konusu olduğunda öncülük etmeye hazır olduklarını kaydeden EY Türkiye Strateji ve Kurumsal Finansman Bölüm Başkanı Özge Gürsoy Büyükavşar şu yorumda bulunuyor:“Aynı zamanda, kırılgan global ortamın etkisi ve artan enflasyondan hızla yükselen enerji maliyetlerine kadar her alanda iş yapmanın artmakta olan maliyetleri, CEO’ları derinden endişelendiriyor.CEO'ların yatırım araç setinde anlaşmalar, önemli bir kaldıraç olmayı sürdürecek. Birleşme ve satın almada bir rekor koşusundan çıkan birçok CEO’nun önümüzdeki dönemde, son 12 ay içinde satın alınan varlıkları entegre etmeye odaklanacağı görülüyor.” Büyükavşar,CEO'ların satın alma planlarının, yüksek seviyelerde anlaşma etkinliğinin 2022'de de devam etmesini sağlayacak düzeyde olması gerektiğini sözlerine ekliyor.

Dünyada birleşme ve satın almalarda 2022’nin genel görünümü

Anket bulgularına göre, CEO'ların 2022 yılında öncelik vereceği anlaşmalar, operasyonel yeteneklerin yanı sıra çevresel, sosyal ve yönetişimsel (ESG) konumları ile sürdürülebilirlik ayak izlerini iyileştirici nitelikteki anlaşmalar olacak. 2022'de şirket satın almak isteyen CEO'ların en çok tercih ettikleri ülkeler, ABD, İngiltere, Çin, Hindistan ve Almanya olarak sıralanıyor. Sektörlere bakıldığında ise, teknoloji, sağlık hizmetleri ve gelişmiş üretim, varlık satın alma olasılığının daha yüksek olduğu ilk üç sektör olarak öne çıkıyor.CEO’lara 2022'de birleşme ve satın alma pazarındaki başlıca trendler sorulduğunda şu sıralama ortaya çıkıyor: Tehditkar ve rekabetçi tekliflerde artış, özel sermayenin ciddi bir alıcı olması, sektörler arası ve sınır ötesi anlaşmalarda artış, daha fazla mega anlaşma.

Kritik bir hızlandırıcı olarak görüyorlar

Anketin ortaya koyduğu bulgulara göre, ESG ve sürdürülebilirlikle ilgili endişeler, anlaşma yapanlar için giderek daha önemli hale geliyor. Yanıt veren CEO'ların yüzde 99 gibi oldukça yüksek bir oranı satın alma stratejilerine bu endişeleri dahil ettiklerini belirtirken, katılımcıların yüzde 6'sı da geçen yıl hedefle ilgili ESG odaklı kaygılar nedeniyle anlaşmalardan uzaklaştıklarını ifade ediyor.Büyükavşar araştırmayla ilgili yorumlarına şunları da ekliyor:“CEO'lar, birleşme ve satın alma işlemlerini uzun vadeli büyüme stratejileri için kritik bir hızlandırıcı olarak görüyorlar. ESG ve sürdürülebilirlik ile ilgili kaygılar kritik bir önem kazanırken, 2022'deki pazarın aynı zamanda CEO’ların stratejik sürdürülebilirlik hedeflerine daha hızlı ulaşmalarına yardımcı olacak birleşme ve satın almalarla beslenmesi de bekleniyor.”

Sürdürülebilirliğe odaklanma ve üç aylık kazanç beklentileri arasında

COP26 sonrası dünyada, CEO'lar arasında sürdürülebilir dönüşüme olan yönelim kalıcı hale gelirken gelir artışı kilit bir itici güç olmaya devam ediyor. Ankete katılan CEO’ların yüzde 82’si, stratejik karar verme söz konusu olduğunda ESG faktörlerini “son derece önemli” veya “önemli olarak” tanımlıyor. Ayrıca, katılımcıların yüzde 28'i, sürdürülebilirlik alanında lider olmanın sağlayacağı rekabet avantajını oldukça net biçimde görebiliyor.Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 65'i sürdürülebilirlik stratejileri konusunda yatırımcıların ve hissedarların direnciyle karşılaştıklarını belirtiyor. Ankete yanıt verenlerin yüzde 21’i ise uzun vadeli yatırım planlarının yatırımcılardan destek görmediğini veya yatırımcıların daha çok üç aylık kazançlara odaklandıklarını belirtiyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.