e-Dönüşüm artık yeni dünyanın vazgeçilmez bir parçası

TÜRKKEP, KEP, e-Yazışma, e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter ve e-Saklama hizmetlerini kurumsal ve bireysel müşterilerine yetkili hizmet sağlayıcı olarak tek noktadan sağlıyor.

e-Dönüşüm artık yeni dünyanın vazgeçilmez bir parçası
kobiaktuel
kobiaktuel
10 Kasım 2021 Çarşamba 17:32

TÜRKKEP Genel Müdürü Olcay Yıldız ile sundukları ürün ve hizmetleri, hedeflerini ve sektörün geleceğine dair öngörülerini konuştuk.

TÜRKKEP’ten ve hizmetlerinizden bahseder misiniz?

TÜRKKEP 2008 yılında kuruldu, 2013 yılında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP hizmet sağlayıcısı ve Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından e-Fatura özel entegratörü olarak yetkilendirildi.  Kayıtlı Elektronik Posta (KEP), e-Yazışma, e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter ve e-Saklama hizmetlerini kurumsal ve bireysel müşterilerimize yetkili hizmet sağlayıcı olarak tek noktadan sağlayabilen ilk özel şirketiz. Ayrıca e-İmza, e-Defter ve KEP Mutabakat çözümleri ile KEP İK ve entegrasyon hizmetleri ile kurumsal müşterilerimize uçtan uca katma değerli çözüm ve hizmetler sağlıyoruz. Toplamda 200’e yaklaşan bayi sayısı ile Türkiye’nin hemen her ilinde hizmet veriyoruz. e-Dönüşüm çözümlerimizle iş gücü, kağıt ve arşiv maliyetlerinde tasarruf sağlarken kayıt dışının engellenmesi ve verilerin güvenli ortamlarda uzun süre saklanmasına olanak sağlıyoruz.

KEP nedir?

KEP, en kısa anlatımıyla iadeli taahhütlü gönderi gibi deliller üreten, kullanım için e-İmza gerektiren ve yasal geçerliliği olan güvenilir e-posta olarak tanımlanıyor.  Resmi yazışmalar ya da satış sözleşmeleri, iş akitleri gibi birçok kıymetli evrak akışını dijital ortamda güvenli ve hızlı şekilde sağlayan sisteme KEP adı veriliyor. KEP kullanan kurumların ya da şahısların iş veya kamu ile yazışmalarını yürütmek için fiziki bir adrese ihtiyacı olmuyor. Olması gereken sadece KEP adresi ve internet bağlantısı. KEP ile her türlü bildirim ve gönderiler herhangi bir banka şubesi, noter ya da adliyeye gitmeden elektronik ortamda, güvenle ve yasal geçerli olarak yürütülebiliyor. Bireysel kullanımlarda da birçok farklı ihtiyaçla KEP talebi alıyoruz. 

Peki, KEP alma talepleri ağırlıklı olarak hangi alanlardan geliyor?

Son günlerde, bu konuda küçük bir araştırma yaptık. Araştırmada KEP’in ayıplı ürün ile ilgili Tüketici Hakem Heyeti şikâyet başvurusu, yabancı vatandaşların Göç İdaresi Genel Müdürlüğü üzerinden oturum süresi uzatma, KOSGEB teşvik, e-ticaret sitesi kurmak için ETBİS başvurusu, TÜBİTAK proje başvuruları, web tapudan bina satış randevusu oluşturma, Bina Değerleme Belgesi, UETS den gelen tebligatlara yanıt, İMMİB teşvik başvurusu, e-Fatura iade ve itirazlar, EKAP İhalelerine katılabilme gibi farklı ihtiyaçlarla talep aldığını gördük.

KOBİ’ler en çok hangi ürünlerinizi tercih ediyor?

TÜRKKEP’in neredeyse tüm hizmet ve çözümleri, geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor. Özünde güven hizmetleri ve altyapıları sunuyoruz; bu altyapılar her türlü kişisel sürecin ve iş süreçlerinin temelini oluşturan güven katmanını sağlıyor. Ürün ve hizmetlerimizi kullanıcı kitlelerimize farklı ölçekler için oluşturduğumuz ürün, çözüm ve hizmetler olarak sunuyoruz. TÜRKKEP İmza son dönemde KOBİ’ler tarafından en çok tercih edilen ürünlerimizin başında geliyor. Genelde tek bir merkezde konumlanmış, ekibin birbiri ile yakın bir modelde çalıştığı KOBİ’lerde pandemi süreci nedeniyle uzaktan çalışma yeni bir durum ortaya çıkardı. Yeni süreçte, ortak imzalanması gereken belgeler üzerine ıslak imza ile aynı geçerliliğe sahip imzayı farklı iki şehirde yaşadıkları süreçte de atabilmeye başladılar. Şirketteki yöneticiler açısından bir satış veya tedarikçi sözleşmesini oluşturmak, önce kendisinin imzalaması, sonrasında şirket sahiplerinin her ikisine de imzalatmak için sistem üzerinden atamak ve KEP ile yasal geçerli olarak göndermek de evinin çalışma odasından yapılabilir ve TÜRKKEP imza ile tek noktadan yönetilip raporlanabilir bir işlem haline geldi.

Pandemi süreci, hizmetlerinize talepleri nasıl etkiledi?

Geçtiğimiz yıllarda TÜRKKEP’in başlattığı ve e-Dönüşüm sürecinin özel sektör nezdinde en çok kabul gören uygulamalarından olan İnsan Kaynakları süreçlerinde KEP kullanımı (KEP-İK) projemiz 2020 yılında büyük bir başarıyla ve sunduğumuz hizmetler açısından zenginleşerek devam etti. Bu kapsamda, çok sayıda çalışanları ve dağınık yapıları olan özel sektör kuruluşları ile önemli projeler gerçekleştirdik. Yıl sonuna yaklaşırken, projelerimiz adet ve sektörel yaygınlık açısından hız kesmeden artmaya devam ediyor. Çok farklı İK uygulamaları ve Kurumsal Kaynak Planlamaları Uygulamaları (ERP) ile entegrasyonlarımız artarak sürüyor. Entegrasyonlar arttıkça, müşterilerimiz farklı senaryolarda elektronik imza ve KEP’i kullanmanın sağladığı avantajları daha iyi anlayıp yeni iş akışlarında da güven hizmetlerini önümüzdeki yılın iş ve bütçe planlarına dahil ediyorlar. İK yönetiminin ve mali süreçlerin dijital ortamda ve güven hizmetleri ile birlikte yürütülmesi gerektiğini tüm şirketler pandemi döneminde kavradılar. Geleneksel iş süreçlerinden elektronik iş akışlarına doğru hızlı bir geçiş oldu. Bu dönemde, özellikle KEP ve e-İmza çözümlerimize yönelik oldukça yoğun talep aldık. e-Dönüşüm artık yeni dünyanın vazgeçilmez bir parçası.

2021 yılı şirketiniz için nasıl geçti? Yılı ne kadarlık büyümeyle kapatmayı öngörüyorsunuz?

2021’in ilk yarısında ekonomi pandeminin etkisini artırdığı dönemlerde belirgin bir yavaşlama gösterdi. Buna rağmen geçtiğimiz yıl sonunda yaptığımız bütçe ve büyüme hedeflerini tutturmuş durumdayız. İkinci yarıda, özellikle turizm ve hizmet sektörlerinde tam açılma ile ortaya çıkan hareketliliğin bizim işlerimizi de etkileyeceğini düşünüyoruz. Geçtiğimiz yıl yüzde 60 büyümüştük, bu yıl da benzer büyümeyi yakalayacağımızı öngörüyoruz.

Sektörün geleceğiyle ilgili öngörülerinizi paylaşır mısınız?

Pazarı sürükleyen birden fazla etken olduğunu gözlemliyoruz. İlk olarak Cumhurbaşkanlığı Dijital Ofis başta olmak üzere, devlet kurumlarının başını çektiği dönüşüm önemli bir etken. Kamu kurumlarının kendi aralarında e-yazışmaya geçmesi, EYP 2.0 standardının uygulamaya konulması güvenlik, kolaylık ve kağıtsız yazışmanın çevreye olumlu etkisi açılarından önemli faydalar sağladı. Artık kamu ile yazışan birey ve özel kurumların da e-yazışma ile aynı faydalardan yararlanabilmesi, pazar üzerinde büyütücü bir etki yapacak. Önümüzdeki dönemde GİB’in e-fatura kullanımını yıllık 5 milyon cironun altındaki şirketlere yaygınlaştıracak olmasının da benzer bir etkisi olmasını bekliyoruz. 2023 yılında tamamlanacak e-Kimlik geçişiyle bireysel pazara daha çok yayılacak e-İmza ve bu yeni dijitalleşme dalgasının getireceği yeni iş senaryolarının, tüm hizmet alanlarımızda yeni projeler ve iş ortaklığı fırsatları getireceğini görüyoruz. Bu yeni normalde KEP, e-İmza sertifika ve servisleri, dijital doküman oluşturma ve depolama çok hızlı büyüyecek iş alanları olarak karşımıza çıkıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.