DenizBank, müşterilerinin hayatını kolaylaştırarak daha iyi müşteri deneyimi sağlamak için inovasyona yatırımlarını sürdürüyor.
Yapay zekâ teknolojisindeki gelişmeleri takip eden banka, süreçlerini bu doğrultuda güncellemeye devam etmeyi hedefliyor.
Müşterilerinin taleplerine sürekli olarak yeni teknolojiler ile yanıt veren DenizBank, daha iyi müşteri deneyimi sağlamak adına sürekli geliştirmelerde bulunuyor. Dijitalleşme yarışında kurumların ayakta kalmasının kilit noktasının inovasyonu sürdürülebilir hale getirmesi olduğunu dile getiren DenizBank Dijital Kuşak Bankacılığı Grup Müdürü ve İnovasyon Komitesi Başkanı Gürhan Çam, DenizBank olarak her zaman inovasyona ve yeniliklerin müşteriye olumlu getirilerine odaklandıklarını belirtiyor. Çam, “Sürdürülebilir inovasyon ile dijitalleşme konusunda sürekli hız artırarak dönüşümümüzü tamamlama yolculuğumuzda dijitalleşmemizin kontrollü gelişimi adına tüm paydaşlarımız ile beraber çevik bir kültür oluşturduk. Hâlihazırda nesnelerin internetini en iyi kullanan bankalardan biriyiz. Yapay zekâ teknolojisindeki gelişmeleri sıkı takip ederek DenizBank teknolojilerini güncel tutmak bu seneki önceliğimiz. Yapay zekâyı şimdiden yatırım bankacılığı ve müşteri ilişkileri yönetimi birimlerimizde kullanmaya başladık” diyor.
Farklı Sektörlere Nakitsiz Çözümler
Türkiye’de, dünyadaki örneklerinden farklı olarak finans sektörünün dijitalleşme sürecinin lokomotiflerinden olduğunu kaydeden Çam, yeni ödeme teknolojileri ve yeni yetişen kuşağın finans sistemine girmesinin tüketicilerin fiziksel paraya olan ihtiyaçlarını azalttığını ifade ediyor. Artık nakit kullanılmayan geleceğe daha da yaklaşıldığını aktaran Çam, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bankacılık sektöründe dijitalleşmenin öncülerinden Denizbank’ın; Fastpay mobil cüzdanı ile bir ilk olarak sunduğu İstanbulkart yükleme hizmeti hızla tüm bankaların dijital kanallarına girmeye başladı. Bu doğrultuda, yine Fastpay mobil cüzdanımızla stadyumlardan perakende mağazalarına, kamu hizmetlerinden ulaşım hizmetlerine kadar geniş bir alana nakitsiz, hatta kartsız çözümler ulaştırdık.”
Startuplar İle İş Birliğini Sürdürecek
Dijitalleşme ve inovasyon çağının, beraberinde ekosistem terimini de getirdiğini söyleyen Gürhan Çam, DenizBank olarak dijitalleşme ve inovasyon konusundaki sürdürülebilir ve karlı büyüme vizyonları doğrultusunda yenilikçi ürün ve hizmetleri müşterilere hızlı bir şekilde ulaştırmaları gerektiğini aktarıyor. Çam, “Ekosistem bankası olmak yolunda önemli adımlar attığımız 2019 senesinde üçüncü partilerle beraber önemli değerler üretmeye başladık. Fintek, tarım ve oyun gibi teknolojinin her alanında startuplar’la hâlihazırda iş birliklerimiz mevcut. 2019 yılı itibariyle ekosistemimizi daha da büyütmek adına önemli kararlar aldık. Akvaryum projemizle, kendi ekosistemimizdeki paydaşlarımızın tüm ihtiyaçlarını karşılamaya başladık. Uzun vadede Akvaryum’u bankacılık sektörünün dijitalleşmesinde yerelde ve globalde en büyük marka yapmak istiyoruz” diyerek sözlerini noktalıyor.