YSM ve PİR CEO’su Sedat Yazıcı: “Öncelikle Nakit Yönetimi İyileştirilmeli”

YSM ve PİR CEO’su Sedat Yazıcı: "Öncelikle Nakit Yönetimi İyileştirilmeli"

0
305

“Dijital dönüşüme yatırım yapacak KOBİ’ler için ilk nokta planlama olmalıdır. Yatırım yapacak şirketler, öncelikle finans ve nakit akışı benzeri bir yazılımla nakit yönetimini iyileştirip, ayakta kalmalılar.”

“KOBİ’ler için dijitalleşme; verimlilik, düşük başlangıç maliyeti, sürdürülebilirlik, anlık kontrol, hızlı reaksiyon ve rekabet üstünlüğünde öne geçme imkânı sağlıyor. Bu sebeple dijital dönüşüm; KEP, e-imza, e-fatura, e-defter gibi e-dönüşüm süreçlerini de içeriyor” diyerek YSM ve PİR CEO’su Sedat Yazıcı sözlerine başlıyor. Dijital dönüşüme yatırım yapacak KOBİ’lerin, ilk iş olarak etkin ve verimli bir dijitalleşme çalışması yapabilmek için sıkıntı yaşadıkları süreçlerin listesi yapmaları gerektiğini dile getiren Yazıcı; sonrasında bir öncelik listesi oluşturarak, bu süreçlerdeki sıkıntılardan kurtulma sırasını, şirket vizyon ve stratejilerine uygunluğunu da gözeterek belirleyebileceklerini söylüyor. Yazıcı, “İyi yönetimin temeli planlamadır. Planlama ise kişi, zaman ve para ekseninde işleri önceliklere uygun olarak planlamak ve plan çerçevesinde gidilip gidilmediğini yönetmekten geçiyor. Bu nedenle, KOBİ ve büyük işletmeler için başlanacak ilk nokta planlama olmalıdır” diyor.

“Nakit için en organik yol satıştır”
Sedat Yazıcı, dijital dönüşüme yatırım yapacak işletmelere strateji önerisinde bulunarak, ilk üç öncelik için üç temel iyileştirme sağlanabilecek konuların belirlenmesini söylüyor. Yazıcı, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Acilen finans sıkıntısını düzene koymak ve nakit akışını yönetmek için YSM ve PİR ürünlerindeki finans ve nakit akışı benzeri bir yazılımla nakit yönetimini iyileştirip, şirketi batmaktan kurtarmalı, öncelikle ayakta kalmalılar. Nakit için en organik yol satıştır. İkinci öncelik olarak, satış için YSM ve PİR ürünlerinde yer alan CRM gibi bir yazılımla aday müşteri, fırsat, teklif, sipariş, sözleşme, aktivite yönetimi için online çalışan bir yazılım kullanmalılar.” Yazıcı, üçüncü önceliğin ise pazarlama olduğunu dile getiriyor ve ekliyor: “Hem fiziki, hem de dijital pazarlama aktiviteleri çok kanallı yürütülmelidir. Bunun için de önce pazarlama stratejisi belirlenmiş olmalı ve her pazarlama aktivitesi de bu stratejinin arkasındaki amaçlara hizmet etmek üzere yalın bir şekilde tasarlanıp, bütçelenmeli ve bütçeye uygun olarak gerçekleştirilmelidir.”

“İyi yönetimin temeli planlamadır. Planlama ise kişi, zaman ve para ekseninde işleri önceliklere uygun olarak planlamak ve plan çerçevesinde gidilip gidilmediğini yönetmekten geçiyor. Bu nedenle, KOBİ ve büyük işletmeler için başlanacak ilk nokta planlama olmalıdır”

“Hız Çok Önemli Hâle Gelecek”
Dijital teknolojilerdeki son trendlere de değinen Yazıcı; e-ticaret (B2B/B2C), ödeme sistemleri, Iot, big data, FinTech, Insure Tech, Web 3.0, e-dönüşüm regülasyonları gibi birçok konunun bu trendler arasında yer aldığını aktarıyor. Yazıcı, dijital dönüşümün yakın geleceğiyle ilgili olarak ise şu sözleri paylaşıyor: “İş yapış biçimleri daha da değişecek. Hız çok önemli hale gelecek, örneğin hızlı finans sağlayan finansçı, hızlı üretim yapıp sevk eden sanayici, yüksek verim sağlayan hizmet firması rekabet üstünlüğü sağlayarak rakiplerinin önüne geçecek. Dijital dönüşümün birim maliyetleri zamanla daha da düşecek, dijitalin kullanım yaygınlığı ve yayılımı çok artacak diye düşünüyorum. Bu da KOBİ’lerin yararına olacak.”

“Dijitalleşen KOBİ, iş süreçlerini, alt operasyonlarını YSM ve PİR ile online ortama taşıyıp sadece e-mail adresi ve şifre ile kullanacağı bir YSMBULUT platformu yazılımı ile donanım, lisans, bakım, teknik personel, alt yapı ve güvenlik yatırımlarından kurtuluyor, tasarruf ediyor. Günün 24 saati dünyanın neresinde olursa olsun işini, ekibini, finans ve tüm kaynaklarını yönetebileceği bir araca sahip oluyor.”

“Alışkanlıkları Dijitalleştiriyoruz”
YSM ve PİR olarak, iş süreçlerini ve alışkanlıkları dijitalleştirdiklerini dile getiren Sedat Yazıcı, iş yapma alışkanlığını, analog ve manuel yapıdan dijital yapıya taşıdıklarını belirtiyor. Yazıcı, “Dijitalleşen KOBİ, iş süreçlerini, alt operasyonlarını YSM ve PİR ile online ortama taşıyıp sadece e-mail adresi ve şifre ile kullanacağı bir YSMBULUT platformu yazılımı ile donanım, lisans, bakım, teknik personel, alt yapı ve güvenlik yatırımlarından kurtuluyor, tasarruf ediyor. Günün 24 saati dünyanın neresinde olursa olsun işini, ekibini, finans ve tüm kaynaklarını yönetebileceği bir araca sahip oluyor. Kullandığı kadar, kullanacağı kişi sayısınca ve yıllık abonelikle kullanabiliyor. Böylece ilk yatırım maliyeti düşük oluyor” diyor.

“YSMBULUT Üzerinden Online İş Yazılımları Sunuyoruz”
Son geliştirdikleri FinTech ve InsureTech çözümlerini FINsureTech ismiyle yazılımlarının menüsüne eklediklerini ve birçok ekrana bağladıklarını aktaran Yazıcı, “Böylece YSMBULUT platformumuz üzerinden online iş yazılımları sunuyoruz. YSM ve PİR yazılımlarımız, özellikle KOBİ’lerin finans ve sigorta şirketlerinden ürün/hizmet talebinde bulunabileceği bir platform haline geldi. YSM ve PİR Yazılım olarak; tasarımı, mühendisliği ve Ar-Ge’si yüzde 100 kendine ait olan milli bir üreticiyiz. KOBİ’lerimize yerli yazılım kullanmalarını öneriyoruz. Böylece lisans ve destek maliyetlerinin yanı sıra cari açığımız da azalır” diyerek sözlerini tamamlıyor.

 

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here