“Tüketiciye Dokunabilen İçerikler Ve Marka Yaklaşımları Yaratmaya Odaklanıyoruz”

“Tüketiciye Dokunabilen İçerikler Ve Marka Yaklaşımları Yaratmaya Odaklanıyoruz”

0
197

Havas Media, online – offline tüm reklam ve iletişim faaliyetlerinde, müşterilerine kapsamlı hizmetler sunuyor. Havas Media Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Çakmak, sundukları hizmetleri, medya planlama süreçlerini ve hedef kitlenin dikkatini çekmenin püf noktalarını anlatıyor.

 

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kendinizden, eğitim ve kariyer geçmişinizden kısaca bahseder misiniz? Medya sektörü hayalinizdeki alan mıydı?

Eğitim hayatım, benim için oldukça önemli ve anlamlı yeri olan Darüşşafaka kurumunda başladı. Sonrasında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Reklamcılık ve Halkla İlişkiler bölümünden 2004 yılında mezun oldum. Reklamcılık sektörü için gerekli olacak teorik altyapıyı sektörümüzün önemli ve saygı değer hocalarından aldıktan sonra kariyer hayatımı medya planlama alanında başlatmaya ve devam ettirmeye karar verdim. 15’inci yılını dolduracak olduğum bu sektördeki çalışma hayatımda, son 12 yıldır Havas Media’da çalışıyorum. Medya sektörünü de kapsamına alan, iletişim ve reklamcılık sektörü genel olarak hayalimdeki iş ve faaliyet alanıydı.

Havas Media’yı ve sunduğu hizmetleri anlatır mısınız?

Havas Media, online – offline tüm reklam ve iletişim faaliyetlerinde işin kreatif tarafı da dahil olmak üzere müşterilerine, bütünleşik iletişim çerçevesinde oldukça geniş ölçekte cevap ve hizmet verebiliyor. Bu anlamda, Havas Village İstanbul çatısı altında işimizin kreatif de dahil olmak üzere tüm taraflarının baştan sona entegre olduğu bir iş modeline sahip olarak, Havas Media ve Havas Creative ajanslarımızla birlikte müşterilerimize çok daha fazla artı değer katmayı hedefleyerek, verimli bir yönetim anlayışıyla organize olabiliyoruz. Medya planlamamızın temelini ve yapısını sadece reklam filmi spotu olarak değil, audio-visual çerçevede ele alıyor; görsel ve işitsel içerikleri, mecralar arasında birbirleriyle uyumlu ve anlamlı olacak şekilde konumlandırarak, birlikte konuşabilen entegre bir yapıda değerlendiriyoruz.

“Hedef kitlelerimizin dikkatini çekmek için en etkili içeriği bulmanın yanı sıra; bu içeriğin tüketiciye nasıl daha iyi dokunacağı, tüketici nezdinde nasıl anlam kazanacağı üzerine her zaman düşünmemiz gerekiyor. Havas Media olarak, markalarımıza tüketici nezdinde anlamlı marka yaklaşımları yaratma ve doğru marka algısı oluşturma üzerinde duruyor ve kurduğumuz stratejilerimizde bunlara öncelik veriyoruz.”

Medya planlama sürecinizden biraz bahseder misiniz?

Medya planlama sürecimiz öncelikle tüketicilerimizi en doğru ve iyi bir şekilde anlamakla başlıyor. Rekabetin günden güne artarak devam ettiği dünyamızda işin bu başlangıç aşaması, tüketici iletişim ve satın alma yolculuğunu doğru anlamak seklinde işin temelini oluşturuyor. Bu çerçevede süreç, Havas Media olarak tüketicilerimizin öncelikle medya tüketimlerinin detaylı analizi ve rekabet de dahil olmak üzere tüm touchpoint’lerin (temas noktalarının) markalarla olan ilişkilerini de analiz edebilen Havas Connect çalışmasıyla başlıyor. Bu çalışma ve benzer diğer çalışmalar doğrultusunda markalar için aldığımız briefleri tekrar değerlendirip, sahip olduğumuz diğer optimizasyon araçlarımızla birlikte ele alarak müşterilerimizin iş sonuçlarına olumlu etki edecek stratejiyi kurguluyor, markkamızın ihtiyaç duyduğu çözümleri oluşturuyoruz.

Hedef kitlenin dikkatini çekmenin püf noktaları neler? Bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Hedef kitlelerimizin dikkatini çekmenin birçok püf noktası bulunmakla beraber, oluşturulan içeriğe uygun şekilde bir medya planı ve stratejisi kurmak en önemli nokta. Dolayısıyla, marka için doğru içerik ve bu içeriğin tüketiciye nasıl daha iyi dokunacağı, tüketici nezdinde nasıl daha etkili bir anlam kazanacağı üzerine her zaman düşünmemiz gerekiyor. Havas Media olarak, markalarımıza tüketici nezdinde anlamlı marka yaklaşımları yaratma ve doğru marka algısı oluşturma üzerinde duruyor ve kurduğumuz stratejilerimizde bunlara öncelik veriyoruz. Bu durumun, sadece dijital planlama için değil, entegre bir yaklaşımla tüm mecralarda iletişimin tüm aşama ve boyutlarında geçerli olacak şekilde düşünülmesi gerekiyor.

Bugün dijital projelerin marka bilinirliğine ve satışlara etkisiyle ilgili neler söylemek istersiniz?

Medya yaklaşımı olarak tüketicilere dokunabilen içerik oluşturulması ve bu içeriğin yönetimi anlamında mecra olarak dijital buna çok elverişli bir dünya sunuyor. Doğru içerik ve etkili planlama çözümleriyle dijital projelerin marka bilinirliğine ve iş sonuçlarına pozitif katkı potansiyeli taşıdığına inanıyorum; ancak tüketicimizi ve markamızı, iletişim süreç ve aşamalarını en iyi şekilde anlayabilmek şartıyla.

“Medya yaklaşımı olarak tüketicilere dokunabilen içerik oluşturulması ve bu içeriğin yönetimi anlamında mecra olarak dijital buna çok elverişli bir dünya sunuyor. Doğru içerik ve etkili planlama çözümleriyle dijital projelerin marka bilinirliğine ve iş sonuçlarına pozitif katkı potansiyeli taşıdığına inanıyorum.”

Dijital reklamcılıktaki 2018 trendleri nelerdi? 2019 trendlerinin neler olması bekleniyor?

Dijital reklamcılıktaki 2018 yükselen trendleri için programatik ve Esports diyebiliriz. Zira, 2018 dijital reklam yatırımlarını incelediğimizde en yüksek artışında programatik alanda olduğunu görüyoruz. Programatik yeni bir trend değil, ama ciddi anlamda yükselen bir trend. 2019’da da aynı şekilde devam edeceğini öngörüyoruz. Esports 2018’de markalarımızın en merak ettiği, konuştuğu alanlardan birisiydi. Bu alanda da birçok marka klasik reklam kullanımlarından markalı içerik projelerine, takım ana sporluklarından forma sponsorluklarına kadar farklı uygulamalarla reklam yatırımı yaptı ve yapmaya devam ediyor.  Her geçen gün gelişen ve hızla yaygınlaşan teknolojilerin müşteri deneyimlerine pozitif katkılar sağlamasıyla birlikte; AR (Augmented Reality) Artırılmış Gerçeklik ve VR (Virtual Reality) Sanal Gerçeklik gibi uygulamaların 2019’da marka iletişimlerinde daha sık kullanıldığını göreceğiz.

Bu yılki hedef ve projelerinizi paylaşır mısınız?

2019 yılının mevcut durumdan daha zor ve hepimiz için rekabetçi bir yıl olacağını öngörüyoruz. Bu zorlu süreçte markalarımızın iş sonuçlarına artı değer katacak, onları rakiplerinden farklılaştıracak işler yaratmak üzerine daha fazla yoğunlaşmaya başladık. Bu çerçevede bu yıl, 2018’de olduğundan daha fazla çaba sarf edip temellerini 2018’in sonunda attığımız projeleri başarılı şekilde tamamlamayı hedefliyoruz. Tüm müşterilerimizin ihtiyacına uygun büyük-küçük ölçekli çalışmalarımızı en etkin şekilde yürütüp, bu zorlu sürecin en iyi şekilde yönetilmesi noktasında artı faydalar sağlamaya çalışıyoruz.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here