Quick Sigorta, sigortalılar ile acenteleri online platformda buluşturuyor. Sigortalıların ihtiyaçlarına risk işinin uzmanı olan, kendi seçtikleri acenteleri çözüm buluyor.
Hem yurt içi hem yurt dışında dijital alandaki başarıları ile adından söz ettiren Quick Sigorta, dijitalde yeni bir hizmete imza atıyor. Tamamen Quick Sigorta tarafından geliştirilen dijital altyapılar sayesinde, şirketin müşterileri ve acenteleri online ortamda bir araya geliyor. Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “Agent değil Acente projesi 1,5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Mart ayıda pandeminin ilk haftasında, bu projemizin ilk etabı olan, ‘Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz’ yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde, sigortalımız ve acentemiz evdeydi; ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” diyor.
Her iki taraf online ortamda eşleşiyor
Projenin ikinci fazı olan Agent Değil Acente uygulamasını yine evlere kapanılan bu dönem hayata geçirdiklerini ifade eden Yaşar, “Projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip, ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Tamamen Quick Sigorta bünyesindeki Insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz makine öğrenimi teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz. Sigortalımız, acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyor. Sanki bu pandemi döneminde, acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine, her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız, sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza herhangi bir çağrı merkezi agenti değil, konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor” şeklinde açıklamada bulunuyor. Bu sistemle, sigortalılara gerçek omni-channel deneyimi yaşattıklarını dile getiren Yaşar, proje ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdıklarını sözlerine ekliyor.
Yurt dışında da ilgi gördü
Projenin ilk fazının yurtdışında da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar; dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşlarından EFMA’nın projeyle yakından ilgilendiğini aktarıyor. Yaşar, “Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir case study olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük Sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni-channel deneyimini hem de Avrupa’da bir Türk Sigorta şirketi kurmayla ile ilgili planlarımızı değerlendik” diye açıklamada bulunuyor.
Uçtan uca kesintisiz hizmet
Pandemiden dolayı, Türkiye’de bugün 8 milyon yeni kredi kartının ilk defa internette kullanılmaya başlandığını dile getiren Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise; e-ticaretin hacminin ve online kanalların kullanımının arttığını belirtiyor. Güzey, “Geliştirdiğimiz bu projemizle web sitemize gelen, belki de pandemiden dolayı ilk defa online’dan poliçe satın almaya çalışan; fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olan sigortalımızı, ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz. Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var” diye açıklamada bulunuyor. Böylece sigortalının evinden çıkmadan, uçtan uca kesintisiz bir hizmet aldığını vurgulayan Güzey, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Acentemiz ise pandemide en büyük sıkıntılarından olan, yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde Sardis’ten hem de yurtdışından ödül alan projemizin sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz.”