Müşterilerimizin hem mevcut ihtiyaçlarını hem de gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz
Her geçen gün çağı yakalayan uygulamalarla çalışmalarını sürdüren Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı


Sigorta sektörünün gelecekte nasıl bir gelişim göstereceğini düşünüyorsunuz?
Sigorta sektörünün geleceğini, yakın geçmişte yaşanan pandemi, ekonomik durgunluk ve iklim krizi gibi zorluklara karşı dijitalleşme ve sürdürülebilirlik bakış açıları şekillendiriyor. Bu zorluklar neticesinde ortaya çıkan yeni taleplere, inovasyon, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalar ile yanıt verdiğimiz, karmaşık risklere karşı çevik yönetim anlayışı ile hızla adapte olmamız gereken bir gelecekle karşı karşıyayız.
Teknolojinin sürekli gelişimi, değişen müşteri beklentileri neticesinde hem kişiselleştirilmiş hem daha erişilebilir sigorta ürünlerine yönelik artan talepler ve zorlu rekabet ortamı, gelecekte yeni trendlerin belirleyicisi olacak.
Sigorta sektörünün geride bıraktığımız yıllarda karşılaştığı zorluklar nelerdir?
Geçtiğimiz yıllarda, küresel ölçekte yaşanan pandemi, jeopolitik belirsizlikler, tedarik zincirindeki kırılmalar, aşırı hava olaylarıve yüksek enflasyon gibi zorluklarla karşılaştık. Ülkemizi derinden sarsan deprem ve sel felaketlerinde sektörümüze büyük ödevler düştü, ayrıca risklere karşı korunma ihtiyacı da yükseldi. Özellikle doğal afetlerin frekansındaki artış, gayrimenkul ve araç hasarlarında da artışa, sanayide üretimin sekteye uğramasına ve hatta tarım ve gıda ürünleri ile şehir altyapısında kayıplara yol açtı. Bu kayıplar sigortacılık sektörünün iklim değişikliğinden doğrudan etkilendiğinin debir kanıtı niteliğinde. Bu sebeple sürdürülebilirlik konusu 2024 yılı ve sonrasında da en önemli gündem maddelerimiz arasında bulunmayı sürdürecek.
Sigorta sektörünün gelecekte daha kapsayıcı bir hale gelmesi için neler yapılabilir?
2024-2026 yıllarını kapsayan Orta Vadeli Program kapsamında, sigorta sektörünün ülkemizin sürdürülebilir ekonomik büyümesinde önemli rol oynadığı vurgulanıyor. Sigorta sektörünün güçlenmesi ve sigortacılığın tabana yayılması da hedefler arasında sıralanıyor. Bu noktada devlet ve özel sektörün karşılıklı teşvikleri ile mevcut alanlarda kapsayıcılık artarken devreye alınacak yeni sigorta türleri ile de değişen ihtiyaçlara yönelik de adımlar atılabilir. Sektörümüz açısından Türkiye büyük bir potansiyele sahip. Bu noktada sigorta bilincinin yaygınlaştırılması da sektörün ana hedeflerinden biri.
Sigorta sektörünün geleceğinde yapay zekanın rolü ne olacaktır?
Sektörümüz dijitalleşmeye en hızlı adapte olan sektörler arasında yer alıyor. Örneğin, bugün veri analitiği ile müşterilerin bireysel ihtiyaçlarını anlayarak ürün ve hizmetlerimizi bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde kurgulayabiliyoruz. AS’lı adını verdiğimiz yapay zekâ platformumuz ile görselden hasar tespiti gibi farklı hizmetler sunabiliyor, birçok iş sürecini tek başına yapabilir hale gelen robotik süreç otomasyonumuz ile maliyetleri ve çalışma arkadaşlarımızın iş yükünü azaltabiliyoruz. Türkiye’nin ilk yerinde Ar-Ge Merkezi olan sigorta şirketiyiz. Sahip olduğumuz bu avantaj sayesinde dijitalleşmede sektörümüze öncülük ediyoruz. Gerek operasyonel süreçlerde gerekse ürün satışından asistans ve hasar hizmetlerine kadar uçtan uca dijital deneyimimiz ile sigorta sektörünün geleceğinde de hizmet farkımızı ortaya koymaya devam edeceğiz.
Sigorta sektörünün geleceğini şekillendirmek adınamarkanızın yapmış olduğu çalışmalar bulunuyor mu?
100. yaşımızı kutlamaya hazırlanırken ülkemizin sigortacılık okulu olma misyonumuzu yeni yetkinlikler ve çağı yakalayan uygulamalarla ileri taşıyoruz. Gururla ifade edebilirim ki sektörümüze pek çok alanda liderlik ediyoruz. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak, ekonomik ve toplumsal fayda sağlayacak, sürdürülebilir bir geleceğe hizmet edecek yenilikçi ürün ve hizmetlerimiz sektörün geleceğini de şekillendiriyor. Tüm kriz anlarında sigortalılarımıza odaklanarak en hızlı ve doğru şekilde onların yanlarında olmaya çalışıyoruz. Atatürk’ün talimatıyla kurulan ve Türkiye’nin ilk ulusal sigorta şirketi olarak sürdürülebilirlik ve inovasyonu ürün ve hizmetlerimizin merkezine yerleştiriyoruz. Böylece müşterilerimizin hem mevcut ihtiyaçlarını hem de gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz.