Bugün Türkiye’de ve yurt dışında toplam 52 şubesiyle faaliyetlerini sürdüren KasapDöner, franchising sistemiyle büyümeye devam ediyor.
Bugün Türkiye’de ve yurt dışında toplam 52 şubesiyle faaliyetlerini sürdüren KasapDöner, franchising sistemiyle büyümeye devam ediyor. Marka, önümüzdeki dönemdeki büyümesinde Ortadoğu ülkelerine öncelik vermeyi planlıyor.
Franchising sistemiyle büyümesini sürdüren KasapDöner, bugün Türkiye’de 46, KKTC’de iki, Azerbeycan ve Irak-Erbil’de dört olmak üzere toplamda 52 şubeyle hizmet sunuyor. KasapDöner’in önümüzdeki dönemdeki büyümesinde Ortadoğu ülkelerine öncelik verileceğini dile getiren KasapDöner CEO’su Selim Erbay, “Katar, Bahreyn, Kuveyt ve Suudi Arabistan projelerimiz devam ediyor. Körfez ülkelerinden sonra Avrupa ülkelerine yöneleceğiz. Belçika ve Hollanda için potansiyel yatırımcılarla görüşmelerimiz devam ediyor” diyor. 2019 yılında marka gücü, lezzet ve sağlıklı ürünler konusundaki hizmet kalitelerini sürdüreceklerini ifade eden Erbay, “Kalite ve gıda güvenliğine odaklanmaya devam edeceğiz. Geleneksel döneri, satış noktalarımızda son pişirmesi yapılan sıcak ekmekler ile sunmaya başlıyoruz. Maliyetler ve tüketici fiyatlarını doğru yönetmek önceliğimiz olacak” diyor.
İsim Hakkı Bedeli 150 Bin TL
KasapDöner’in franchising için isim hakkı bedelinin 150 bin TL olduğunu aktaran Erbay, tahmini yatırım bedelinin dükkan metrekaresine bağlı olarak 500 bin – 900 bin arasında değişiklik gösterdiğini belirtiyor. Erbay, “Yatırımcılarımız için işletmeyi optimum operasyonel standartlara göre projelendiriyor, personel temininde ve eğitiminde destek oluyoruz. KasapDöner olarak işletmecilerimizden royalty bedeli, lojistik primi ve reklam katkı payı almıyoruz. Fire ve stok takiplerini yapabilecekleri aylık, haftalık hatta günlük bazda raporlar halinde kontrol edebilecekleri imkânı sağlıyoruz” şeklinde açıklamada bulunuyor.
Marka Değerini Korumak Önemli
Erbay, son yıllarda hızla büyüyen ve Türkiye’deki, özellikle gıda sektöründeki franchise firmalarına hem üretim hem de tüketim düzeyinde önemli derecede talep olduğunu dile getiriyor. Buradaki önemli noktanın marka değerini korumak olduğunu belirten Erbay, “Sorumluluk sahibi, güvenilir bir marka imajı yaratmak ve franchising sistemiyle geleceğe güvenle ilerlemek gerekiyor. Bu sistemde başarılı olabilmek için kuralları net ve doğru bir şekilde uygulamak ve buna bağlı olarak emin bir strateji ile yürümek önemli. Doğru sistem her zaman gidilen yolun engebesini azaltır. Globalleşmede aslında tam olarak bu yoldan geçiyor. Ürününüz kitlesini yaratıyorsa ve onu pazarlayacak doğru bir sistem kurabilmişseniz önce yerelde, sonra küresel pazarda yer bulabiliyorsunuz” diyor. Erbay, franchising sisteminin de günümüzün globalleşen pazarında başarısını ispatlamış bir metod olduğunu söylüyor. Franchising sisteminde başarılı olmak için doğru işletmeci, doğru marka, markanın da desteği ile doğru lokasyon seçiminin önemli olduğunu ifade eden Erbay, seçilen lokasyonun da belirlenen yerin kira bedelinin tahmini cironun yüzde 15’sini aşmaması gerektiğini belirtiyor.