Franchising ile büyümeye devam eden Focaccia, yurt dışında da şubeler açmayı hedefliyor. Focaccia Kurucu Ortağı Altan Meşin,
Franchising ile büyümeye devam eden Focaccia, yurt dışında da şubeler açmayı hedefliyor. Focaccia Kurucu Ortağı Altan Meşin, “Almanya başta olmak üzere diğer ülkelere de açılmak bizim için çok önemli. Lezzetlerimizi öncelikle Avrupa’ya açmak konusunda çok çalışıyoruz” diyor.
Focaccia’nın markalaşma sürecinden kısaca bahseder misiniz?
Focaccia’nın ilk mağazasını, 27 yıllık birikimin sonucu olarak 2010 yılı Ağustos ayında açtık. Bu markayı, bir dünya markası haline getirme amacıyla yola çıktık. Türkiye’nin en iyi kurabiyecisi olduğumuzu düşünüyoruz ve her gecen gün tüm Türkiye’ye bu tatları ulaştırmak için yeni mağazalar, yeni projeler peşinde koşuyoruz. Biz hep en iyi olmak ve zirvede kalmak adına çalışıyor olacağız.
Bugün hangi noktalarda hizmet veriyorsunuz? Yakın zamanda yeni mağaza açılışlarınız olacak mı?
İstanbul’da 40 farklı noktada 20 metrekare ile 500 metrekare arasında değişen farklı konseptlerle, fırından yeni çıkmış taptaze ürünlerimizle lezzet katıyoruz. Çok özel bir konsept ile mimarı tasarım yenilendi ve Şişli’de yeni konseptteki mağazamızı çok kısa sürede açmış olacağız.
Franchising şartlarınız nedir? Ne kadarlık yatırım yapılması gerekiyor?
100 bin TL Franchise giriş bedeli bulunuyor. Ayrıca 200 metrekare mağaza için de 250 bin euro civarinda yatırım gerekiyor. Bu şartlar, yere ve konuma göre açık alan kapalı alan gibi durumlarda farklılık gösterebiliyor. Biz küçük lokasyonlarda, metro duraklarında ve 20 ile 50 metrekare arasındaki yerlerde ürün satışına odaklandık. 150 metrekare ve üzerinde potansiyeli olan yerlerde ise restoran ilavesi yapılıyor. Ayrıca sadece kahve ve restoran olarak da hizmet verebiliyoruz. Bu konular için mevcut yerde yapacağımız analiz sonunda, bayi adayımıza en uygun konsepti kendisine sunarak en kısa sürede yatırımını sağlamaya çalışıyoruz.
Franchise ile büyümenin markanız için önemi nedir?
Bir zincir ile beraber olmanın ne kadar önemli olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Adaylarımızı zorlu piyasa koşullarında yalnız bırakmıyor, onların riskini minimize edecek çalışmalar yapıyoruz. Mali konulardan finans yönetimine, üretim sürecinden mimari konsepte kadar denenmiş başarılmış bir modelin önemini anlatarak deneyimlerimizi adaylarımızın hizmetine sunuyoruz.
Suudi ve Katarlı yatırım fonu ile Türkiye’de 10 şube açmak için anlaşma yaptınız. Bu şirketle anlaşma yapmanın markanız için önemi nedir? Bu konuda neler söylemek istersiniz?
Halkalı’da ilk çalışmamız yaptıktan sonra bizden çok memnun kaldıkları, büyüme potansiyeli gördükleri ve markaya inandıkları için bizimle beraber yeni hedefler belirlediler. Ayrıca kendileri ile yurt dışında yeni projeler de geliştireceğiz.
Önümüzdeki dönem için hedef ve projelerinizi paylaşarak, yurt dışındaki şubeleşme planlarınızla ilgili bilgi verir misiniz?
İstanbul’un Anadolu yakası, 2018 yılı büyüme alanımız olacak. Bu bölgede 8 şube açmayı planlıyoruz. Ayrıca şehir dışı projeler için de önümüzde önemli bir süreç var. Almanya’da mağaza açmak için üç nokta belirledik. Aralarından en önemli noktayı seçip, yeni yılda Almanya başta olmak üzere diğer ülkelere de açılmak bizim için çok önemli. Lezzetlerimizi öncelikle Avrupa’ya açmak konusunda çok çalışıyoruz.