Firmanıza Check up Yaptırdınız mı? Aytaç Savran / Consulthink Kurucu Ortağı

Consulthink Kurucu Ortağı - Aytaç Savran

0
1348

KOBİ’ler için danışmanlık ne kadar önemlidir?

KOBİ’lere baktığımızda ilk 5 yılını tamamlayan şirket sayısı % 40’larda. Bunun nedeni yeni kurulan şirketlerin ayakta durabilmesi için girişimcileri ya da kurucularının tek elden birden çok konuya çözüm bulabilmek için çalışması müşteri arayışı devam ederken pazarlamayı yürütmesi, finansal kaynaklarının yönetmesi, raporlamasını yaparak gidişatını görmeye çalışması vs… Bunun yerine uzman personel ve sistem yatırımına girmeden işinde uzmanlaşmış kişilerden profesyonel desteği alıp danışman firma ile iş ortağı, hayal ortağı olarak birlikte yolunda ilerlemek, ana işi neyse ona odaklanmak başarıyı getirecektir. Sürekli işin içinde olunduğunda yaşanılan alışkanlıklar bazı fırsat ya da sorunların görünmesini engelleyebilir.

En çok danışmanlık verdiğiniz şirket profili nedir?

Şirketlerinde ana işlerine odaklanan, büyüme hedefi olan KOBİ’ler ve Start Up’lar.

Danışmanlık sonrası takip ve analiziniz nasıl oluyor? Sonuçları nasıl yorumluyorsunuz?

Firmalar ile çalışmaya başladığımızda öncelikle bir analiz sürecimiz oluyor. Bu süreçte firmaları yakından tanımak için şirket sahibi ve şirket çalışanları ile birlikte çalışıyoruz. Nasıl ki check up için doktora gittiğimizde her türlü tahlil ve görüntüleme sistemleri ile tetkikler yapılıyorsa bizde analizlerimizi yapıp firmaya mevcut durumları, yapılması gerekenler ve yol haritasını sunuyoruz. Burada firmanın gitmek istediği yol, odaklandığı alanlar, sektördeki durum bize sürecin ne şekilde ilerlenmesi gerektiğini belirlememizde katkı sağlıyor. Yapılan çalışmalar ve analizler sonrası alınan aksiyonlar takip edilip süreçlerdeki ve finansal sonuçlardaki yansımalarını da firmaya göre aylık ya da üçer aylık dönemlerde raporluyor ve takip ediyoruz. Danışmanlık firmaları, şirketlerin neden ilk önceliği olmaktadır? Firmalar kendi ana işlerine odaklanarak (üretim, hizmet ya da satış ) cirolarını arttırmayı hedeflemeliler. Kendi alanları dışındaki işler içinse profesyonel bir hizmet almak için konusuna hâkim, deneyimli danışmanlar ile ilerlemeliler.

shutterstock_172031606Böylece;

  • Şirketlerinde; kadrolu ve maliyetli uzman çalıştırmalarına gerek kalmayacak
  • Şişkin eleman sayılarından kurtulacaklar
  • Sistem yatırımı yapmayacaklar
  • Esneklik ve hız kazanacaklar
  • Dışarıdan objektif bir bakış açısı ile verimlilikleri artacak
  • Zaman tasarrufu sağlayacaklar

Ekibinizin uzmanlıklarından bahsedebilir misiniz?

Ekibimiz çok farklı uzmanlıkları barındırmaktadır. Özellikle iş ortaklığı yaptığım değerli partnerlerim ve ben finanstan sorumlu genel müdür yardımcısı olarak çalışmamız, her birimizin kurumsal sektörde 20 şer yıllık iş deneyimlerinin olması birçok konuda uzmanlığı barındırmakta. Stratejik Planlama, Yönetim, Finansal raporlama ve Bütçeleme, Muhasebe, Denetim, Şirket Satış Süreçlerine hazırlık, Kurumsal finans, Satın alma, Tahsilât ve Mutabakat, Risk Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, Proje Yönetimi bunlardan bir kaçı.

KOBİ’ler için özellikle yaptığınız çalışmalardan bahsedebilir misiniz?

Her KOBİ kendine özeldir. Biz bu ilke ile yola çıkarak standart şablonlar ile ilerlemiyoruz. KOBİ’lerin KOSGEB süreçleri hakkında bilgisi yoksa İşkur uygulamaları hakkında bilgisi yoksa KOBİ bankacılıklarının paketlerinin hakkında bilgisi yoksa onlar hakkında bilgi verip bu kurumlar ile iletişimde bulunmaları ile yönlendirmeler yaparak kendileri için fayda sağlayabilecekleri hizmetlerden yararlanmalarını sağlıyoruz. Yasal olarak alınması gereken hizmetler hakkında bilgilendirerek gerekli firma seçimlerinde destek oluyoruz. Etkin bir finans yönetiminin firma ile işbirliği içinde yapılması, Kurumsal yapının ve süreçlerinin oluşturulması, doğru organizasyon yapılarının kurulması, tüm bunların raporlamalar ile takibinin yapılmasını sağlıyoruz. Ayrıca kendi network ağımız içinde firmalar için hızlı çözümler sunmaktayız. Şirket içinde bir finans ekipleri varmış gibi, şirket içinde finanstan sorumlu GMY varmış hissiyatı ile çalışmalarını sağlayarak konfor alanı yaratıyoruz.

Firmanız ne gibi danışmanlıklar ve eğitimler vermekte?

Danışmanlık hizmetlerimiz;

  • Yönetim Danışmanlığı
  • Finans süreçler ( Bütçe, raporlama, muhasebe ve mali süreçler)
  • Kurumsallaşma danışmanlığı
  • Strateji Belirleme,
  • Yatırımcılara hazırlık süreçleri Başlıklarında toplayabiliriz. Şu an itibariyle verdiğimiz eğitimlerimiz de muhasebe ve bütçe & raporlama…

Eklemek istedikleriniz?

Bir bilenden destek alarak ilerlemekten çekinmesinler. Dışarıdan destek, outsource hizmetler ile verimliliklerini arttırıp ana işlerine odaklansınlar. Şirket sahibi ve üst düzey yöneticiler kendilerine konfor alanları açarak işlerini geliştirmeye zaman yaratsınlar.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here