Şirketlerin stratejilerinin sosyal medya ile uyumlu olması, rekabetçi kalabilmek için etkili bir yöntemdir. Sosyal medyanın benimsenmesi sürecinde, işletmeler tarafından farklı stratejiler uygulanır. Bu stratejiler, genellikle sosyal medya uygulamaları kullanılarak yapılır.
Son on yılda, sosyal medya platformları iletişim ve bilgi yayınlamak ve yaymak için ek bir kanal olarak dikkat çekti. Bu gelişme, aktif bilgiye katkıda bulunanlara bilgi tüketicilerinin ve internet kullanıcılarının rolünü değiştirdi. İşletmeler, potansiyel müşteriler hakkında değerli bilgiler toplamak için sosyal medya ile giderek daha çok ilgileniyor. Sosyal medyada neler olduğunu anlamak için sosyal medya etkinliklerini izlemenin yanı sıra şirketler, sosyal medyayı kendi iş amaçları için de kullanıyor. Sosyal medyadan faydalanmak, şirketin kamuoyu algısını pozitif etkilemek için sosyal medya faaliyetlerini izlemeyi ve bir strateji üzerinden ilerlemeyi gerektiriyor. Bu stratejiyi destekleyici yaklaşımlar üzerinde, kullanıcılara daha aktif ve dinamik bir şirket sunma imajı için çalışanların bireysel özveri göstermesi gerekiyor.
Riskleri Önlemek İçin Gerekli
Sosyal medya hızla büyüyor. Bu büyüme ile işletmelere yönelik riskleri ve fırsatları da beraberinde getiriyor. Stratejilerin sosyal medya ile uyumlu olması, rekabetçi kalabilmek için etkili bir yöntemdir. Sosyal medya stratejisi yaklaşımı ile şirketleri tanımlamak ve rakip analizi yapmak gerekir. İşletmelerin imajının nasıl algıladığına dair bilgileri, geçerli sosyal medya stratejisinden ve rakipler hakkında paylaşıma dayalı sosyal medya platformlarından öğrenmek kolaydır. Böylelikle şirketler, güçlü ve zayıf yönleri hakkında bilgi sahibi olmuş olurlar. Sosyal medya stratejisi işletmelere fayda sağlamak ve sosyal medya uygulamaları ile ilişkili riskleri önlemek için gereklidir. Genellikle formel stratejik planlar şeklinde değildir; ama işletmelerde farklı pozisyonlarda yüzeysel seçimlerin sonucunda ortaya çıkar.
Dört Tip Strateji Var
Yapılan araştırmalar, sosyal medyanın benimsenmesi sürecinde, işletmeler tarafından farklı stratejiler uygulandığını gösteriyor. Stratejinin ilk tipi, sosyal medya kanalları aracılığıyla mevcut web içeriği yayınlamak için sosyal medyanın ağırlıklı kullanıldığı bir “itme stratejisi”dir. İtme stratejisi, kitle iletişim araçlarının kullanımına benzer. Kitle iletişim araçları da bilgi amaçlı iletişimini sağlar ve hiçbir etkileşimi yoktur. Kullanılan ikinci strateji, “çekme stratejisi”dir. Bu stratejide ise organizasyon, web kullanıcılarını çekmek ve onlara yeni bilgi sağlamak için sosyal medyayı kullanır. Bu stratejide ana hedef kitle, mevcut ve potansiyel müşterilerdir. Organizasyonlar sosyal medya da paylaşılan yorumlarla etkileşim sağlayarak sosyal medya kanalları aracılığıyla kullanıcılardan bilgi çekmeye çalışır. Üçüncü strateji “ağ stratejisi”dir. Sosyal medyayı kullananların sayısının çok fazla olması ve bu kullanıcıların birbirleriyle etkileşimde olması bir network oluşturur. Bu strateji ile organizasyonlar aktif veya pasif olarak sosyal medyada yer alıp, gerçek ağ oluşturup interaktif katılımı sağlar. Bu stratejilerin hepsi sosyal medya uygulamaları kullanılarak yapılır. Dördüncü strateji ise organizasyon ve sosyal medya kullanıcıları arasındaki gerçek işlemler için kullanılan bir stratejidir. Gerçek hizmetlerin uygulandığı bu strateji de hedefler açıkça belirlenir. İşletmelerin daha kapsamlı ve faydalı olacağını düşündüğü sosyal medya stratejilerini uygulamaları gerekir; ancak kapsamlı altyapıları olmaması nedeniyle, teoriler, yöntem ve araştırma araçları geliştirilmeli ve sosyal medya stratejileri çözümlenmelidir.