ÜRETTİĞİMİZ TOPLUMSAL DEĞERLERİ MARKA DEĞERİMİZE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ

Mercedes-Benz Türk, birçok kurumsal sosyal sorumluluk projesini hayata geçiriyor. Mercedes-Benz Türk Kurumsal İletişim Müdürü Ezgi Yıldız Kefeli, şirketin bu projelerini, çalışan bağlılığına yönelik faaliyetlerini ve hedeflerini anlatıyor.

ÜRETTİĞİMİZ TOPLUMSAL DEĞERLERİ MARKA DEĞERİMİZE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ
kobiaktuel
kobiaktuel
04 Aralık 2019 Çarşamba 11:25

Mercedes-Benz Türk’ün kurumsal sosyal sorumluluk projelerinden bahseder misiniz?

Mercedes-Benz Türk olarak sosyal sorumluluğu, yürüttüğümüz faaliyetlerden biri olarak değil, işimizi yaparken izlediğimiz bir yol olarak görüyoruz. Tüm faaliyetlerimizi sorumluluk bilinciyle yürütüyor, sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerini değerlendirerek hareket ediyoruz. Uzun yıllardır devam ettirdiğimiz dört farklı kurumsal sosyal sorumluluk projemiz bulunuyor. Bunlardan biri Her Kızımız Bir Yıldız projesi. Mercedes-Benz Türk olarak, bu projeyi toplumda kadının her alanda hak ettiği güce kavuşması, kadınlara sosyal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği tanınması hedefiyle ÇYDD (Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği) ile gerçekleştiriyoruz. 2019’da 15’inci yılını dolduran projemiz, 2004 yılında 17 ilde 200 kızı destekleyerek başladı. Bugün proje kapsamında her yıl 200’ü üniversite öğrencisi olmak üzere, 1.200 “Yıldız Kız” Mercedes-Benz Türk’ten burs alarak eğitimine devam ediyor. Her Kızımız Bir Yıldız desteği ile eğitimini başarıyla tamamlayan kızlara istihdam olanakları da sunuluyor. Hâlihazırda mavi yaka kadın şirket çalışanlarının yüzde 20’si Yıldız Kızlar’dan oluşuyor.

Bu alanda, hayata geçirdiğiniz diğer projeleriniz neler?

Her Kızımız Bir Yıldız projesinin yanı sıra farklı alanlarda da kurumsal sosyal sorumluluk projelerimiz bulunuyor. Bir diğer projemiz, girişimcileri desteklediğimiz Mercedes-Benz Türk StartUP projesi. Üç yıldır yürüttüğümüz bu proje kapsamında; sosyal, çevresel fayda üreten, teknolojiyle bağı olan, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne katkıda bulunan startup’ları ödüllendirdiğimiz bir yarışma düzenliyoruz. Yarışma süresince startup’ları eğitimle destekliyor ve ilk üç startup’a para ödülü veriyoruz. Bunların yanı sıra ilköğretim çağındaki çocukları trafik konusunda bilinçlendirmek üzere Mobile Kids Trafik Eğitim projesi ile otomotiv sektörüne donanımlı personel yetiştirmek üzere meslek liselerinde hayata geçirdiğimiz EML’miz Geleceğin Yıldızı projesini yürütüyoruz.

Marka bilinirliğinizi korumak ve güçlendirmek için ne gibi stratejiler uyguluyorsunuz?

Ana iş kolumuz olan otomotiv sektöründe her alanda liderliği hedefleyerek faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Üretim, ihracat, istihdam ve kurumsal sosyal sorumluluk gibi alanlarda yürüttüğümüz işlerimizde tüm iş ortaklarımızın faydasına yönelik çalışmalara odaklanıyor ve her alanda verimli bir modeli merkeze alıyoruz. Aynı zamanda topluma sağladığımız katma değeri bütün bu işlerin doğasına ekliyoruz. Örneğin, sosyal sorumluluk çalışmalarımızı kurum kültürüyle uyumlu ve tüm paydaşlarımızı kapsayacak şekilde oluşturuyor; bu nedenle ürettiğimiz toplumsal değerleri, marka değerimize dönüştürerek, markamızı güçlendiriyoruz.

Dijital platformların marka bağlılığına etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dijitalleşen dünyada bir dönüşümün içindeyiz. Geleneksel medyadaki iletişim çalışmalarından farklı, ancak doğru içeriğin üretilmesiyle hangi platformda olursa olsun hedef kitlenin bulunduğu bir dönemdeyiz. Bu sebeple, mecra kullanımı çoğalsa da temel mesajınızı belirledikten sonra onu farklı şekillerde ifade edebilmenin zenginliğini yaşıyoruz. Biz, ürünlerimizi müşterilerimizin ihtiyaçları ve görüşleri doğrultusunda şekillendirmeye çalışıyoruz. Bize göre data toplamak ve bu bilginin analizini doğru yapmak, otomotivin geleceğine giden yoldaki yeni yakıtımız. Bilinçli tüketimin de bir getirisi olarak müşterilerimiz artık ne istediklerinin daha çok farkındalar, ihtiyaçları olan ürünler ve hizmetler hakkında daha çok bilgiye sahipler. İşte bu noktada sosyal medya kanalları aracılığıyla, aldığımız her aksiyonda müşterilerimizin geri bildirimini duyabiliyoruz. Müşterimizin beğenisini kazanan ve markaya bağlılıklarını arttıran etkinlikler sonucunda aldığımız geri dönüşler de ilerleyişimize yön veriyor. Dolayısıyla marka yönetimimiz konusunda müşterilerimiz artık her zamankinden daha çok ön planda ve yönlendirici.

Çalışanlarınızın memnuniyeti ve bağlılığı için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Yaklaşık 52 yıldır her zaman en iyisini hedefleyen bir şirket olarak bu alanda çalışanlarımızın memnuniyetini sağlamak adına çok sayıda faaliyetimiz bulunuyor. Kişisel gelişim eğitimleri, mesleki gelişim programları, konferans ve söyleşiler, geleceğin lider adayları için gelişim programları, yönetici eğitim programları, yabancı dil ve yüksek lisans/doktora eğitim destekleri ve koçluk desteğini koordine ederek, yıl boyu bir plan çerçevesinde, gereksinime göre çalışanlarımıza ulaştırıyoruz. Alışılmış mentorluk uygulamalarının aksine, genç yeteneklerin yöneticilere mentorluk yaptığı “Tersine Mentorluk” uygulamasıyla iş hayatında farklı jenerasyonları yakınlaştırarak birbirlerini daha iyi tanımalarını ve anlamalarını sağlıyoruz. Bunların yanı sıra tüm çalışanlarımızla olan iletişimi artırmak; hızlı ve kesintisiz iletişim kurmak amacıyla mobil bir uygulama da geliştirdik. Çalışanlarımızın şirketimizle ilgili gelişmeler hakkında yeterli bilgiye doğru zamanda sahip olabilmesi, motivasyon ve aidiyet duygusunu olumlu etkiliyor. Çalışan bağlılığında önemli yer tutan geri bildirim kültürü, performans yönetimi, liderlik rolü, karar verme, dijital dönüşüm gibi alanlarda; karar verme süreçleri, çalışma araçları, bilgi ve iletişim kaynakları, organizasyon biçimleri, inovasyon yönetimi yaklaşımı ve çalışan gelişimi gibi başlıkları çok daha yenilikçi bir biçimde ele alıyoruz.

Önümüzdeki dönem için hedeflerinizi paylaşır mısınız?

2020 yılında mevcut çalışmalarımızın kapsamlarını genişleterek etkinliğimizi arttırmayı hedefliyoruz. Şirketimiz eğitim, kültür&sanat, moda, girişimcilik ve spor alanlarında uzun soluklu projeleri destekliyor. 1996 yılında başlayan Türkiye Futbol Federasyonu ve A Milli Futbol Takımı sponsorluğumuzu 7 Ekim 2019’da imzalanan sözleşme ile 2023 yılına kadar uzattık. Bu anlaşma sayesinde 27 yıl boyunca Türk futboluna en uzun soluklu destek veren kurum olma rekorumuzu yeniledik. Şirketimiz aynı zamanda Türk Milli Basketbol Takımları’nın resmi sponsorluğunu 2001 yılından günümüze 18 yıldır aralıksız olarak sürdürüyor ve geçtiğimiz günlerde yenilediğimiz sözleşmemizle dört sene daha desteğimizi sürdürme kararı aldık. 16 yaş altı futbol milli takımlarının mücadele ettiği Ege Kupası’nın da 8 yıldır isim sponsoruyuz. Ayrıca, kiteboard okulu KiteMercedes by Bilge Öztürk’ün de sponsorluğunu 2016 yılından günümüze sürdürüyoruz. Tüm bu spor sponsorluklarımızın sürdürülebilir bir biçimde markamıza katkısı olduğunu tespit ediyoruz. Bunların yanı sıra kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizden Her Kızımız Bir Yıldız’ın kapsamını 2020 yılında daha da genişletmeyi planlıyoruz. Her Kızımız Bir Yıldız projesi ile bugüne kadar 5 bini aşkın genç kadının hayatında dokunduk. Bundan sonra da kadınların hak ettikleri güce kavuşmaları için onlara destek olacağız.

Mercedes-Benz Türk olarak, Her Kızımız Bir Yıldız projesini toplumda kadının her alanda hak ettiği güce kavuşması, kadınlara sosyal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği tanınması hedefiyle ÇYDD ile gerçekleştiriyoruz. Bu proje desteği ile eğitimini başarıyla tamamlayan kızlara istihdam olanakları da sunuluyor

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.