Çalışanların şirketle ilgili gelişmeler hakkında yeterli bilgiye doğru zamanda sahip olabilmesi, motivasyon ve aidiyet duygusunu olumlu etkiliyor
Alışılmış mentorluk uygulamalarının aksine, genç yeteneklerin yöneticilere mentorluk yaptığı ‘tersine mentorluk’ uygulamasıyla iş hayatındaki farklı jenerasyonları yakınlaştırdıklarını söyleyen Mercedes-Benz Türk İnsan Kaynakları Direktörü Betül Çorbacıoğlu Yaprak, böylece birbirlerini daha iyi tanımalarını ve anlamalarını sağladıklarını belirtiyor. Çalışanlar ve yöneticilerle birlikte şirketi dış platformlarda daha etkin bir şekilde anlatabilmek için bir yolculuk tasarladıklarını aktaran Yaprak, bu yolculukta şirketi temsil eden çalışanları farklı eğitimler ve çalışmalarla desteklediklerini dile getiriyor.
Global bir kültürel dönüşüm programını yürütüyoruz
“Çalışanlarımızla kurduğumuz iletişimde geleneksel iletişim yollarını kullanmanın önemine çok değer veriyoruz. Toplantılar, konferanslar, e-postalar, posterler, LED ekranlar bunlardan bazıları. Bunların yanı sıra, tüm çalışanlarımızla olan iletişimi artırmak; hızlı ve kesintisiz iletişim kurmak amacıyla mobil bir uygulama geliştirdik” diyen Yaprak; çalışanların şirketle ilgili gelişmeler hakkında yeterli bilgiye doğru zamanda sahip olabilmesinin, motivasyon ve aidiyet duygusunu olumlu etkilediğini vurguluyor. Yaprak, sözlerine şöyle devam ediyor: “Ana şirketimiz Daimler öncülüğünde Liderlik 2020 adıyla, iş birliği ve yönetim anlayışımızı yeniden tanımladığımız global bir kültürel dönüşüm programını yürütüyoruz. Çalışan bağlılığında önemli yer tutan geri bildirim kültürü, performans yönetimi, liderlik rolü, karar verme, dijital dönüşüm gibi alanlarda; karar verme süreçleri, çalışma araçları, bilgi ve iletişim kaynakları, organizasyon biçimleri, inovasyon yönetimi yaklaşımı ve çalışan gelişimi gibi başlıkları çok daha yenilikçi bir biçimde ele alıyoruz. Kişisel gelişim eğitimleri, mesleki gelişim programları, geleceğin lider adayları için gelişim programları, yönetici eğitim programları, yabancı dil ve yüksek lisans/doktora eğitim destekleri ve koçluk desteğini koordine ederek, yıl boyu bir plan çerçevesinde, gereksinime göre çalışanlarımıza ulaştırıyoruz.”
Sağlıklı ve mutlu bireyler olmalarını destekliyoruz
Açık ofis düzenini iletişim açısından önemli bulduklarını belirten Yaprak, “Uzaktan çalışma mümkün, ayrıca esnek çalışma saatleri uygulamamız ile ofiste olacağımız saatleri kendimiz belirliyoruz. Sosyal sorumluluk projelerimizdeki uygulamalarımızda çalışanlarımızın desteğiyle ilerliyoruz” ifadelerinde bulunuyor. Yaprak, uygulamalarının temelini, çalışanların içinde bulunmaktan keyif aldıkları, sosyalleşebildikleri, huzurlu ve sağlıklı bir çalışma ortamı yaratmak üzerine attıklarını söylüyor.
İK’nın Dijital Altyapısını Güçlendireceğiz
Yaprak, iş modellerinin ve birlikte çalışma şeklinin çağın dinamiklerine ayak uydurabilmek için her geçen gün kendini yenilediğini belirtiyor. “Daha fazla hız, esneklik, diyalog ve inovasyon için bir yandan yeni sistemlere, süreçlere ve araçlara, öte yandan da bu dönüşümü teşvik edecek bir kültüre ihtiyaç var. Bu kültürü oluşturmada, insan odaklı süreçlerde İK olarak bu oluşumun merkezindeyiz” diyen Yaprak; 2020 yılında İK’nın dijital altyapısını güçlendirerek stratejik iş kararlarını daha hızlı alabilmeyi ve çevik bir yaklaşım sergilemeyi hedeflediklerini sözlerine ekliyor.