Aytemiz’den dijital dönüşüm atağı

Aytemiz, yüksek teknoloji yatırımları kapsamında mobil uygulamasını geliştirerek müşterilerine yeni bireysel elektronik ödeme sistemi sundu.

Aytemiz’den dijital dönüşüm atağı
kobiaktuel
kobiaktuel
03 Şubat 2021 Çarşamba 21:51

Yakıt alım miktarının belirlenmesinden fiş/fatura alım sürecine kadar her aşamasını temassız ve dijital olarak yapma olanağı veren yeni sistemi ‘Vaay’ ile Aytemiz, filo araçlarının yaşadığı avantajları bireylere de sağlıyor. Aytemiz, ilk aşamada 100 binin üzerinde tüketicinin bu avantajlardan yararlanmasını hedefliyor.

Dijitalleşmeye odaklanan ve teknoloji yatırımlarını aralıksız sürdüren Aytemiz, bu yatırımları kapsamında akaryakıt alışverişlerinde yeni ödeme seçeneğini tüketici beklentilerine göre şekillendirdi. Verimlilik artışı sağlamak ve müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilmek amacıyla mobil uygulamasına entegre ettiği yeni ödeme sistemi Vaay ile araç camları dahi açılmadan talep edilen yakıt miktarı pompaya iletilip, ödeme sonrası, fiş veya faturayı dijital olarak alma fırsatı sunuluyor. Vaay’ın bir diğer avantajı ise dijital yakıt alışverişi tercih eden tüketicilerin 365 gün yüzde 5’e varan indirimlerden yararlanabilmesi olacak. Türkiye genelinde tüm Aytemiz istasyonlarında geçerli olacak bu sistemde tüm kredi kartları kullanılabilecek.

“Hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık”

Mobil cihazların ve finansal teknolojilerin getirdiği nakitsiz ödeme kolaylığını, tüketiciler için fonksiyonel bir platformda sunduklarını belirten Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, “Yeni ödeme sistemimiz Vaay ile hijyeni, konforu ve ekonomiyi kodladık. Dijitalleşmeye, veri analizine önem veren bir marka olarak, geçirmekte olduğumuz özel süreçte bu yöndeki çalışmalarımıza daha da hız kazandırdık. Günümüz tüketicileri artık yenilikçi, yaratıcı ve sorumlu markaları tercih ederken kendilerine sağlanan fonksiyonel faydaya daha da fazla önem veriyorlar. Bununla birlikte dijitalleşme ve data analizi ile müşterilerinizi daha iyi tanıyor olmanız artık alışveriş dünyasının olmazsa olmazı. Bu doğrultuda, yüksek teknoloji gerektiren ve tüketicilere fayda sağlayan projeler geliştirmeye ve uygulamaya devam edeceğiz” dedi.

Tüketici alışkanlıkları değişti

Mobil ödemeler, temassız ödemeler, dijital cüzdanlar, kimlik doğrulama teknolojileri gibi günlük hayatı kolaylaştıran inovasyonların her geçen gün arttığına dikkat çeken Varlık, “Pandemi ve artan işlem hızı beklentisinin bileşkesi önümüzdeki dönemde de önemini artarak devam ettirecek. Bunun en çarpıcı örneği olarak 2020'nin ilk yarısında gerçekleşen temassız işlem adetlerinin, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre üç kat artarak 563 milyona ulaşmasını gösterebiliriz. Aytemiz özelinde ise yılın ilk altı ayında müşterilerimizin ödeme tercihlerini incelediğimizde, ister araçtan ödeme olsun ister temassız mobil ödeme olsun tüketici alışkanlıklarında ciddi bir değişim olduğunu gözlemliyoruz. Biz de tam bu doğrultuda teknolojinin sağladığı imkânlar, değişen para kavramı, vazgeçilmez dönüşümün yarattığı yeni çözümler sonucunda, tüketici araştırmaları, değişen müşteri beklentileri ve ihtiyaçlarını dikkatlice analiz ederek Vaay projesini hayata geçirdik” şeklinde sözlerini sürdürdü.

20 milyona yakın bireysel araç sürücüsü hedeflendi

Dijital yakıt alışverişini tercih eden tüketicilere hız ve avantajın konforunu sunmak istediklerini belirten Varlık, tüketici analizleri ile kişiselleştirilmiş hizmet ve ürünler sunma hedefinde olduklarını söyledi. Vaay ile sektördeki ilk B2C elektronik satış sistemini hayata geçirdiklerini ve bu sistemi BES- Bireysel Elektronik Satış olarak adlandırdıklarını ifade eden Varlık, 20 milyona yakın bireysel araç sürücüsünü hedeflediklerini de kaydetti. Varlık, sözlerini şöyle noktaladı: “Sektörümüzde hep filo araçlarına sağlanan avantajlar dikkat çekti. Bu noktada da, bireysel araç kullanıcılarını önceleyen bir tanıma sistemi olmadığını dikkate alarak ‘Sadece taşıt tanıma, insan da tanı’ dedik. Filo araçlarına sunulan tüm faydaları son tüketiciye de sunmaya karar verdik. Vaay sistemi ile tüm sürücüler yakıt alışverişlerinin geçmişlerini takip edebilecek, aylık yakıt alım kotasını belirleyebilecek, tüm işlemlerini telefonu üzerinden yapabilecekler.”

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.