SOSYAL MEDYADA OLAN KONUŞUYOR, KONUŞMAYI DOĞRU DİNLEYEN FIRSATI YAKALIYOR!

İçinde bulunduğumuz çağ, fikir ve deneyim paylaşma çağı. Her şey şeffaf, her şey göz önünde. Fikirler, deneyimler, yorumlar, problemler… Her şey mercek altında; markalar da tabii. Eee, hal böyleyken de pazarlamanın ilgi alanına girmek kaçınılmaz.

0
1284

Dinlemek Nereye Kadar?

Artık markalar da çok iyi biliyorlar ki, sosyal medyada konuşulanları dinlemenin önemi büyük. Hatta müşterilerine ya da potansiyel müşterilerine zaman zaman yanıt da veriyorlar. Sosyal medyada insanların konuştuklarını dinleyen pek çok uygulama var.

Ancak dinlediğini anlayıp etkileşime geçebilen alternatif ve farklı bir uygulama var: SOMORE. 

Twitter Tabanlı Sosyal Pazarlama Uygulaması SOMORE

SOMORE, bildiğiniz sosyal pazarlama uygulamalarından oldukça farklı. Dinlediğini anlayan, anladığını yorumlayan ve etkileşime geçebilen bir uygulama. Dolayısıyla avantajı da çok. Bakın kullananlar ne diyor:

“Tweet bulma konusunda çok detaylı kural seti oluşturabiliyor olmak,

bulunan tweet’leri tweet’i atan kişinin takipçi sayısı vb. özelliklere göre filtreleyebilmek, bulunan tweet’lerden seçilenlere toplu yanıt gönderebilmek, yanıtlarla birlikte Gif, jpeg ve video gönderebilmek ve kullanım sürecinde doğan ihtiyaçlara hızlı çözümler sunulması SoMoRe’nin avantajlarından.”

“SOMORE, sadece markanızın adının geçtiği tweetleri değil, siz hangi anahtar kelimeleri takip etmek istiyorsanız onları da dinler. Yakaladıklarını olumlu, olumsuz ya da nötr olarak değerlendirir ve ona göre etkileşime geçer. SOMORE’yi kullanan başka bir marka da deneyimlerini paylaştı:

Hem bizim hakkımızda hem de rakiplerimiz hakkında konuşulanları dinledik

ve hepsi için ayrı bir iletişim modeliyle etkileşime geçtik. SOMORE, gelişmiş filtreleme özelliği sayesinde bu alanda klasik tracking ve monitoring araçlarından bir adım daha önde.”

Her Şey Bu Kadar Hızlıyken, Cevaplar Neden Yavaş Olsun?

SOMORE’nin en önemli avantajlarından biri de anında cevap vermeye olanak sağlayan yapısı. Bu yapının avantajlarını ve kazandırdıklarını anlatan bir işletme sahibinin sözlerine kulak verelim:

“Ne yalan söyleyelim, zaman zaman aldığı hizmetten hoşnut olmayan olmuyor değil, işimizin gerçeği bu. Eskiden memnuniyetsizlik garsonu çağırarak direkt olarak ona ifade edilirdi. Ama artık müşterilerimiz özellikle memnuniyetsizlik ve hoşnutsuzluklarını anında ve yoğun olarak Twitter’da paylaşıyorlar. SOMORE’nin gelişmiş tracking/monitoring özelliğini test ettik ve gördük ki sadece markamızı ve beraberinde şubemizi de mention’layarak atılan teweetler’i değil, Twitter check-in üzerinden paylaşılan memnuniyetsizlik ifadelerini de anında yakalayarak ilgili şube yöneticimize sms veya e-mail ile hemen bildirebiliyor, müdahil olabiliyoruz. Bugünlerde SOMORE’nin geo-location özelliği ile şubelerimiz çevresinde nerede yemek yiyeceği ile ilgili kararsız olan ya da yemek yemeye yönelik atılan tweet’leri dinleyerek/takip ederek potansiyel müşteriye öneri götürme özelliğini test etmek üzerinde çalışıyoruz.”

Kim, Nerede, Ne Zaman?

SOMORE, pek çok sosyal CRM uygulamasından farklı olarak, geçmişe dönük de dinleme yapabilir. Hatta belirli bir coğrafi bölgenin de dinlenmesi mümkün olabilir. Dahası, yakalanan bir tweet’in kime ait olduğunu da hem takipçi sayısına ve geçmiş tweetlerine bakarak hem de ilgi alanları ve etkin olduğu alanlar çerçevesinde değerlendirerek yorumlayabilir!

Böylece etkileşime geçerken “kim” sorusunun cevabını bilerek yanıt verirsiniz ve iletişimizin kuşkusuz çok daha etkli olur.

Etkili iletişim denince, SOMORE kullanan bir kurumun Anneler Gününde yaşadığı deneyimi paylaşmamak olmaz:

“Geçtiğimiz yıl SOMORE üzerinden, bir önceki yıl Anneler Gününü ve ertesindeki birkaç günü geriye dönük olarak dinledik. Annesine hediye almayı unutmuş, hediye almaya fırsatı olmamış, hediye almakta geç kalmış veya son dakikada günü kurtarmaya çalışmış kişileri izledik ve monitor ettik. Benzer bir kural seti ile ayrıca güncel olarak Anneler Gününü de izledik ve monitor ettik. Geçmişe yönelik tracking ve monitoring yapmamızın sonucunda yakalanan tweetleri, tweet sahipleri müşterimiz olsun olmasın, bir mesajla yanıtladık ve kurumumuzun sektöründeki dijital uygulamalarda sahip olduğu öncülüğü ve liderligi ile uyumlu, geleneksel olmayan bir hediye önerisinde bulunduk. Aynı şekilde güncel Anneler Günü tweetleri için de benzer şekilde hareket ettik. Hatta Babalar Gününde de aynı uygulamayı sürdürdük.”

Olumlu Deneyimlerden İç Görüler, Olumsuz Deneyimlerden Fırsatlar Doğar

Artık herkes farkında, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin ne söylediğini bilmek önemli. Bu bilgiyi nasıl değerlendirdiğiniz ise daha da önemli. Gerçek ve samimi bir etkileşim kurarak bir adım öne geçmek ve içinde bulunduğumuz iletişim çağına ayak uydurmak gerek.

Çağa ayak uydurmak içinse SOMORE’yle tanışmak gerek.

Gelin, tanışalım.

www.so-mo-re.com

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here