SON 12 YILDA TOYOTA MARKASI %25 PAZAR PAYI İLE UZAK ARA İLK SIRADA YER ALIYOR
Toyota İstif Makineleri A.Ş.’yi kısaca anlatır mısınız? 1977 yılından bu yana tam olarak 40 yıldır Türkiye’de forklift ve depo

Toyota İstif Makineleri A.Ş.’yi kısaca anlatır mısınız?
1977 yılından bu yana tam olarak 40 yıldır Türkiye’de forklift ve depo içi ekipman sektörüne hizmet veren bir firmadan bahsediyoruz aslında. TOYOTA ile olan uzun ve güvene dayalı birliktelik ise 2003 yılında başladı ve başladığı ilk yıl, 1 yıl boyunca tüm standartlar, şirket bilançoları, servis kalitesi, teknisyen yeterliliğini inceleyerek sonrasında dünyada nadir karşılaşabileceğiniz özellikte bir durum ile şirket isim hakkını aldı. Dolayısıyla Toyota İstif Makineleri A.Ş. isim hakkı, TOYOTA’ dan 2004 yılında resmi olarak alınmış bulunuyor. Firmamız ile TOYOTA MATERIAL HANDLING GROUP (TMHG) arasındaki kuvvetli bağın altını önemle çizmekte bu açıdan fayda görüyorum. TOYOTA Grubu ile atılan bu adımla birlikte üstün kalite, yüksek güvenlik ve sağladığımız ucuz işletme maliyetleri ile Türkiye istifleme makineleri pazarına yeni bir standart getirdiğimizi belirtmeliyim.

TOYOTA’nın dünyada son 12 yılda pazarda hep lider olan bir marka olmasının sebeplerini anlatır mısınız?Toyota’da yol gösterici beş temel değer ve inanç hakim. Her düzeydeki tüm Toyota ekibi bireyinden bu değerleri günlük hayatlarında ve başkalarıyla ilişkilerinde kullanması beklenir.
Genchi Genbutsu “doğru kararları vermek, fikir birliği inşa etmek ve hedefleri gerçekleştirmek için doğruları bulmak üzere kaynağa gitme” ile ilgili. Kaizen “sürekli gelişmeye gayret göstermek” demektir. Hiç bir sürecin kusursuz olduğu iddia edilemeyeceği
için, her zaman gelişmeye yer vardır. Challenge “uzun vadeli bir görüş hakimdir ve tüm zorlu görevleri yerine getirmek üzere gerekli cesaret ve yaratıcılıkla çaba göstermek” tir.
Teamwork “Toyota kişisel ve profesyonel büyümeyi teşvik eder, gelişme fırsatlarını paylaşır ve birey ve takım performansını azami düzeye çıkartır. Respect “başkalarına saygı esastır”
başkalarını anlamak için her türlü çabayı sarf eder, sorumlulukları kabul eder ve karşılıklı güven inşa etmek için elinden geleni yapar. Bu felsefeler ürünün tasarım aşamasından başlar, Ar-Ge, üretim, lojistik, tedarik, satış ve servis süreçlerinin tümünü kapsar. TOYOTA dünyada
birçok konuda ilk ve öncü olmayı hedefleyen bir markadır ve teknolojiyi lojistik sektörüne düşük yakıtlı dizel ve akülü ekipmanların yanında Hybrid motorlu ürünleri, AGV İnsansız Taşıma Araçları (Automated Guided Vehicle) ile yeniliklerini sunmaya devam ediyor. Dolayısıyla müşterilerimiz, TOYOTA ile daha kısa sürede, daha az enerji harcayarak ürünlerini daha güvenli ellere teslim ettiklerine inanırlar.
Sektöre hangi ürünleri sunmaktasınız?
Bizim için temel hedef, kullanıcılara sadece ekipman satmak değil, istifleme faaliyetlerinde de müşterilerimizin çözüm ortağı olmaktır. İstifleme pazarına Toyota marka ürün rangeleri olan manuel, yarı akülü veya akülü transpalet ve istifleyiciler, Sipariş Toplama
makineleri, Reachtrucklar, Dar Koridor İstif Makineleri, Akülü dizel ve LPG’li forkliftler, çekiciler, yarı ve tam otomasyon sistemleri ve son olarak da Toyota raf sistemleri ve tam otomatik depolama sistemlerini sunuyoruz.
Toyota markasını dünya ve Türkiye pazarında konumlandırır mısınız? Kısa ve orta vadede TOYOTA İSTİF olarak stratejileriniz nelerdir?
Dünyada tüm material handling üreticilerinin istatistiklerini yapan FEM raporlarında açıkça görüleceği üzere son 12 yılda TOYOTA markası %25 pazar payı ile uzak ara ilk sırada yer almaktadır. Tüm dünyayı düşünün. Amerika, Avrupa, Rusya, Afrika ve Uzak doğu pazarları. Tüm dünyada satılan her dört makinenin bir tanesi TOYOTA ürünlerinden tercih ediliyor. Bu çok büyük bir özgüven veriyor. Türkiye’ de 2003 yılında TOYOTA İSTİF
ile pazara giren ve şu an %10 pazar payına oturmuş bir markadan bahsediyoruz. Bu çok büyük bir başarı ama bununla yetinmeyecek kadar güçlü bir marka TOYOTA markası. Hedefimiz kontrollü ve emin adımlarla ilerleyerek Avrupa ve Dünya sıralamalarında
olduğu gibi Türkiye’de ilk sıraya oturmaktır. Ayrıca, Otomatik Raf Sistemleri ve Full Otomatik Depolama Sistemleri konularında Türkiye’ye birçok ilkleri kazandırmayı hedefliyoruz.
Türkiye’de en çok hangi sektörle işbirliği içerisindesiniz?
Vizyonumuzda da belirttiğimiz gibi,malzeme taşıma çözümleri arayan tüm müşteriler için ilk akla gelen marka ve partner firma olmak ilk amacımızdır. Yenilikçi ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve de topluma saygımızla her zaman bu sektörde anılmak istiyoruz. Müşterilerimize, kaliteli ürünler ve hizmetler vererek karşılık bir güven inşa etmek istiyoruz. Bizi hangi sektörler tercih ediyor diye soruyorsanız açıkçası A’dan Z’ye palet ile ürünlerini taşıyan tüm sektörler diyebilirim. En başta gelenler Gıda ve Ambalaj Firmaları, Otomotiv ve Yedek Parça Firmaları gibi firmaları sayabilirim.
1977 yılından bu yana tam olarak 40 yıldır Türkiye’de forklift ve depo içi ekipman sektörüne hizmet veren bir firmadan bahsediyoruz aslında. TOYOTA ile olan uzun ve güvene dayalı birliktelik ise 2003 yılında başladı ve başladığı ilk yıl, 1 yıl boyunca tüm standartlar, şirket bilançoları, servis kalitesi, teknisyen yeterliliğini inceleyerek sonrasında dünyada nadir karşılaşabileceğiniz özellikte bir durum ile şirket isim hakkını aldı. Dolayısıyla Toyota İstif Makineleri A.Ş. isim hakkı, TOYOTA’ dan 2004 yılında resmi olarak alınmış bulunuyor. Firmamız ile TOYOTA MATERIAL HANDLING GROUP (TMHG) arasındaki kuvvetli bağın altını önemle çizmekte bu açıdan fayda görüyorum. TOYOTA Grubu ile atılan bu adımla birlikte üstün kalite, yüksek güvenlik ve sağladığımız ucuz işletme maliyetleri ile Türkiye istifleme makineleri pazarına yeni bir standart getirdiğimizi belirtmeliyim.

TOYOTA’nın dünyada son 12 yılda pazarda hep lider olan bir marka olmasının sebeplerini anlatır mısınız?Toyota’da yol gösterici beş temel değer ve inanç hakim. Her düzeydeki tüm Toyota ekibi bireyinden bu değerleri günlük hayatlarında ve başkalarıyla ilişkilerinde kullanması beklenir.
Genchi Genbutsu “doğru kararları vermek, fikir birliği inşa etmek ve hedefleri gerçekleştirmek için doğruları bulmak üzere kaynağa gitme” ile ilgili. Kaizen “sürekli gelişmeye gayret göstermek” demektir. Hiç bir sürecin kusursuz olduğu iddia edilemeyeceği
için, her zaman gelişmeye yer vardır. Challenge “uzun vadeli bir görüş hakimdir ve tüm zorlu görevleri yerine getirmek üzere gerekli cesaret ve yaratıcılıkla çaba göstermek” tir.
Teamwork “Toyota kişisel ve profesyonel büyümeyi teşvik eder, gelişme fırsatlarını paylaşır ve birey ve takım performansını azami düzeye çıkartır. Respect “başkalarına saygı esastır”
başkalarını anlamak için her türlü çabayı sarf eder, sorumlulukları kabul eder ve karşılıklı güven inşa etmek için elinden geleni yapar. Bu felsefeler ürünün tasarım aşamasından başlar, Ar-Ge, üretim, lojistik, tedarik, satış ve servis süreçlerinin tümünü kapsar. TOYOTA dünyada
birçok konuda ilk ve öncü olmayı hedefleyen bir markadır ve teknolojiyi lojistik sektörüne düşük yakıtlı dizel ve akülü ekipmanların yanında Hybrid motorlu ürünleri, AGV İnsansız Taşıma Araçları (Automated Guided Vehicle) ile yeniliklerini sunmaya devam ediyor. Dolayısıyla müşterilerimiz, TOYOTA ile daha kısa sürede, daha az enerji harcayarak ürünlerini daha güvenli ellere teslim ettiklerine inanırlar.
Sektöre hangi ürünleri sunmaktasınız?
Bizim için temel hedef, kullanıcılara sadece ekipman satmak değil, istifleme faaliyetlerinde de müşterilerimizin çözüm ortağı olmaktır. İstifleme pazarına Toyota marka ürün rangeleri olan manuel, yarı akülü veya akülü transpalet ve istifleyiciler, Sipariş Toplama
makineleri, Reachtrucklar, Dar Koridor İstif Makineleri, Akülü dizel ve LPG’li forkliftler, çekiciler, yarı ve tam otomasyon sistemleri ve son olarak da Toyota raf sistemleri ve tam otomatik depolama sistemlerini sunuyoruz.
Toyota markasını dünya ve Türkiye pazarında konumlandırır mısınız? Kısa ve orta vadede TOYOTA İSTİF olarak stratejileriniz nelerdir?
Dünyada tüm material handling üreticilerinin istatistiklerini yapan FEM raporlarında açıkça görüleceği üzere son 12 yılda TOYOTA markası %25 pazar payı ile uzak ara ilk sırada yer almaktadır. Tüm dünyayı düşünün. Amerika, Avrupa, Rusya, Afrika ve Uzak doğu pazarları. Tüm dünyada satılan her dört makinenin bir tanesi TOYOTA ürünlerinden tercih ediliyor. Bu çok büyük bir özgüven veriyor. Türkiye’ de 2003 yılında TOYOTA İSTİF
ile pazara giren ve şu an %10 pazar payına oturmuş bir markadan bahsediyoruz. Bu çok büyük bir başarı ama bununla yetinmeyecek kadar güçlü bir marka TOYOTA markası. Hedefimiz kontrollü ve emin adımlarla ilerleyerek Avrupa ve Dünya sıralamalarında
olduğu gibi Türkiye’de ilk sıraya oturmaktır. Ayrıca, Otomatik Raf Sistemleri ve Full Otomatik Depolama Sistemleri konularında Türkiye’ye birçok ilkleri kazandırmayı hedefliyoruz.
Türkiye’de en çok hangi sektörle işbirliği içerisindesiniz?
Vizyonumuzda da belirttiğimiz gibi,malzeme taşıma çözümleri arayan tüm müşteriler için ilk akla gelen marka ve partner firma olmak ilk amacımızdır. Yenilikçi ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve de topluma saygımızla her zaman bu sektörde anılmak istiyoruz. Müşterilerimize, kaliteli ürünler ve hizmetler vererek karşılık bir güven inşa etmek istiyoruz. Bizi hangi sektörler tercih ediyor diye soruyorsanız açıkçası A’dan Z’ye palet ile ürünlerini taşıyan tüm sektörler diyebilirim. En başta gelenler Gıda ve Ambalaj Firmaları, Otomotiv ve Yedek Parça Firmaları gibi firmaları sayabilirim.