Sunduğu hizmetlerle kullanıcıların hayatını kolaylaştırmayı amaçlayan Sahibinden.com, çözüm ve hizmetlerine yenilerini eklemeye devam ediyor.
Yatırımlarıyla kullanıcı deneyimini daha ileriye taşımayı hedefleyen şirket; büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmeyi sürdürecek.
E-ticaret sektöründe 20 yıldan fazla süredir faaliyet gösteren sahibinden.com, kullanıcılarınınhayatını kolaylaştıran birçok çözüm ve hizmet sunuyor. Şirket olarak önceliklerinin, kullanıcıları daha iyi anlayabilmek ve bu doğrultuda onların ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmek olduğunu ifade eden sahibinden.com CMO’su Nazım Erdoğan, kullanıcıları hayalleri ile en konforlu şekilde buluşturmayı ve farklı kategorilerde seslendikleri farklı kullanıcı kitlelerinin alışveriş deneyimini hep daha ileriye taşımayı amaçladıklarını belirtiyor ve “E-ticaretin yaygınlaştığı son dönemde dijitalleşme, kullanıcı deneyimi ve kişiselleştirme bir hayli önem kazanmışken, sahibinden.com’da yatırım hedefimiz, gün be gün kullanıcı deneyimini daha ileriye taşımak. Bu kapsamda büyük veri, artırılmış gerçeklik ve yapay zekâ temelli yenilikçi ürün ve servisler geliştirmeye devam edeceğiz” diyor.
Uçtan uca deneyim yaşatıyor
sahibinden.com’un bir e-ticaret ve ilan platformu olmasının ötesinde kendi Ar-Ge merkezine sahip güçlü bir teknoloji şirketi olarak faaliyet gösterdiğini aktaran Erdoğan, “Kurumlar için teknoloji trendleri arasında yer alan büyük veri yönetimi ve yapay zekâ ile hizmetlerin kişiselleştirilmesi her geçen gün daha da önem kazanıyor. Örneğin platformumuzda sunduğumuz Favori Arama hizmeti, yapılan aramayı kaydederek daha sonra bu kriterlere uygun ilan yayınlandığında bilgi veriyor.Bir diğer uygulamamız olan Araç Değerleme servisi, sahibinden.com'da yayınlanan araç ilanlarındaki marka, model, üretim yılı, yakıt tipi, vites türü, kasa tipi ve kilometre gibi değişkenlerle ilanlarda yayınlanan fiyatlar kullanılarak oluşturulan istatistiksel modelleme yöntemiyle sorgulanan aracın değerine ilişkin fiyat aralıkları öneriyor” bilgilerini veriyor. Ayrıca, arama fonksiyonunda yapay zekâ ile daha iyi hizmet sunabildiklerini kaydeden Erdoğan, Oto360 kapsamında geçen yılın sonunda hizmete sundukları S - Garajım ile araç sahiplerine araçlarıyla ilgili ihtiyaç duydukları tüm konularda uçtan uca deneyim yaşattıklarını söylüyor.
Pandemideek hizmetler sundu
Pandemidöneminin, hayatın pek çok alanında değişime sebep olduğunu vesahibinden.com’unsürece çok hızlı adapte olduğunu dile getiren Erdoğan, süreç boyunca kullanıcıların yaşadığı veya yaşaması muhtemel tüm senaryolar için gerekli önlemleri alarak atacakları adımları belirlediklerini ve bu kapsamda ek hizmetler sunduklarını anlatıyor.Erdoğan, sözlerine şöyle devam ediyor: “Kullanıcılarımızın pandemi döneminde konut, vasıta ve diğer kategorilerdeki arayışlarını sürdürdüklerini gördük. Bu arayışın en güvenli şekilde gerçekleşmesi ve aynı zamanda kurumsal mağazalarımızın işlerini kesintisiz sürdürebilmeleri için ‘Görüntülü Arama ile Gezilebilir’ özelliğini hayata geçirdik. Bu dönemde videolu ilan özelliğimizin kullanım oranı da yüzde 100’e yakın arttı.”
Sürdürülebilirlik gündemde olmaya devam edecek
360 derece videolar, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları gibi yöntemlerin bu yıl sektörün gündeminde olacağını söyleyen Erdoğan, e-ticaret platformlarının alışveriş süreçlerini iyileştirerek kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri sunmayı hedefleyeceklerini dile getiriyor.Özellikle pandemi ile birlikte Türkiye ve tüm dünyadaki bireylerde sürdürülebilirlik konusunda bir farkındalık oluştuğunu belirten Erdoğan, bu yıl da bu konunun gündemde olacağını düşünüyor ve sözlerini şöyle bitiriyor: “Bizim iş modelimizin DNA’sında olan sürdürülebilirlik hakkında, geçtiğimiz yıl Haziran ayında İsveç Çevre Araştırmaları Enstitüsü ile hazırladığımız ‘İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı’ raporumuzu yayınladık. Raporu bu yıl da yayınlamak üzere hazırlıklara başladık. Amacımız, ikinci el tüketimini teşvik ederek eşyanın ve dünyanın ömrünü uzatmaya katkı sağlamak