Finansal teknoloji alanında hizmet veren ve 2024 yılında adından sıkça söz ettiren Parolapara markasının CEO’su Fatih Çelik, şirketlerinin geçtiğimiz yıl yaptığı atılımları ve başarılarını değerlendirdi.
Parolapara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Hakkında Kısaca Bilgi Verir Misiniz?
Parolapara, finansal teknoloji alanında öncü bir şirket olarak, bireysel ve kurumsal kullanıcılara yenilikçi çözümler sunmaya odaklanıyor. Dijital cüzdan, sanal kart, fiziki kart, fatura ödeme, para transferi ve POS hizmetleri gibi geniş bir ürün yelpazesiyle ödeme sistemlerinde fark yaratıyoruz. Amacımız, finansal teknolojileri herkes için daha kolay, güvenli ve erişilebilir hale getirmek.
Kullanıcılarımızın günlük finansal ihtiyaçlarını en hızlı ve güvenli şekilde karşılamayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, Parolapara dijital cüzdanları sayesinde kullanıcılar, tüm finansal işlemlerini tek bir platform üzerinden hızlı ve pratik bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Müşterilerimizin finansal hayatlarını kolaylaştırırken, aynı zamanda güvenli bir dijital finansal ekosistem sunmayı sürdürüyoruz.
Parolapara’nın Öne Çıkan Hizmetleri Nelerdir?
Parolapara olarak, kullanıcılarımıza finansal teknolojilerdeki yenilikleri sunuyoruz. Özellikle Parola Sanal Card ve Parola Fiziki Card ürünlerimiz ile B2C; Parola Sanal POS, Parola Linkve Parola Fiziki POS ürünlerimizle B2B alanında entegre çözümler üretiyor, pek çok avantaj sunuyoruz. Parola Sanal Card, dijital alışverişlerde maksimum güvenlik sağlarken, harcamaları kontrol altında tutmayı kolaylaştırıyor. Parola Fiziki Card ise şifreli ya da temassız ödeme, 7/24 ATM kullanımı, anında nakit iade kampanyalarından yararlanma gibi özellikleriyle günlük hayatta büyük kolaylıklar sağlıyor.
2024 yılı içinde, FAST sistemi ile entegre olarak sunduğumuz hizmet, anında ve güvenli para transferiimkanı sağlayarak kullanıcılarımıza büyük kolaylık sağladı. Bunun yanı sıra, Kolay Adres özelliğimiz ile kullanıcılarımız, IBAN numarası girmeden sadece telefon numarası veya e-posta adresi ile transfer yapabiliyor.
2024 yılı Parolapara için nasıl geçti? Büyüme açısından nasıl bir yol kat ettiniz?
2024 yılı bizim için adeta bir dönüm noktası oldu. Parolapara’nın finansal teknoloji şirketi olmanın ötesinde, öncü bir şirket olduğunu kanıtladık. Müşteri portföyümüzü beş katına çıkarmayı başardık. Özellikle bireysel ve kurumsal segmentlerde sunduğumuz yenilikçi çözümlerle işlem hacimlerimiziartırdık. Parolapara POS işlem hacmimizi Aralık ayında 2 milyar TL seviyesine çıkardık, Parola Cüzdanlar arası transferler ve kurumsal para transferlerinde yedi kat büyüme sağladık. Kart işlem hacmimizde de üç kat, fatura ödemelerinde beş kat büyümeile sektörde güçlü bir yer edindik.
Bu başarının ardında, yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle müşteri memnuniyetini her zaman odak noktamızda tutmamız yatıyor. Yalnızca bireysel müşteriler için değil, kurumsal işletmeler için de büyük çözümler sunduk. 2024 yılı boyunca sunduğumuz B2B çözümler, birçok işletmenin ödeme sistemlerini daha verimli hale getirdi ve önemli ölçüde zaman tasarrufu sağladı. İş ortaklarımız için geliştirdiğimiz bu yenilikçi çözümler, sektörde fark yarattı.
Bu süreçte yalnızca ürünlerimizle değil, organizasyonel yapımızla da büyüdük. Artan talebi karşılamak için ekibimizi iki katına çıkardık, inovasyon odaklı çözümler geliştirmek adına Ar-Ge yatırımlarımızı hızlandırdık. Finansal teknolojilerde rekabetin oldukça yüksek olduğu bu dönemde, sunduğumuz düşük komisyon oranları ve ertesi gün ödeme avantajlarıyla işletmelerin yanında olduk.
2024 YılındaNe Gibi Yenilikler Yapıldı, Hayata Geçirilen Yeni Ürün ve Hizmetleriniz Oldu mu?
Parolapara olarak, kullanıcılarımızın finansal hayatlarını kolaylaştırmak için entegre ödeme çözümleri sunmaya odaklandık.
Bankalararası Kart Merkezi ve Troy ile gerçekleştirdiğimiz çalışmalar neticesinde Bireysel kullanıcılar için Parola Sanal Card ve Parola Fiziki Card ürünlerimizi müşterilerimizin beğenisine sunduk. Parola Card ile kullanıcılarımıza güvenli ödeme ve harcama kontrolünü sağladık. Kullanıcılarımızın, kartlarını Parola Cüzdan içerisinden diledikleri gibi yönetebilecekleri geliştirmeleri hızlıca tamamladık.
Kurumsal müşterilerimiz için Parola Sanal POS, Parola Link ve Parola Fiziki POS ile çözümleri işletmelere esneklik ve hız kazandırdık.
2024’ün sonlarına yaklaşırken, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın FAST sistemiyle entegre olarak, FAST hizmetimizi devreye aldık. Beraberinde kolay adres ve güvenli ödeme özelliklerimizi de hayata geçirerek, kullanıcılarımızın tüm finansal süreçlerini tek yerden yönetebilmelerine olanak sağladık. Tabi ki bu süreçte ar-ge merkezi kurma adımlarımızı hızlandırıp, inovasyon odaklı çözümler geliştirme yolunda da ilerledik. FAST entegrasyonumuz ile IBAN ile para transferlerini daha hızlı ve güvenli halegetirirken, Kolay Adres özelliğimizle para transferi deneyimini kullanıcılarla buluşturduk. Kolay adres özelliğimiz ile kullanıcılarımıza telefon numarası ya da e-posta adresiyle para transferi yapabilme imkanı sunduk.
Pazarlama alanında nasıl bir strateji izlediniz?
Marka bilinirliğimizi güçlendirmek adına güçlü pazarlama ve sponsorluk çalışmaları yaptık. 2024 yılına Fenerbahçe Erkek Voleybol Takımı’nın isim sponsorluğu ile başladık ve bu iş birliğimizle “Parola: Kazanmak” sloganımızı vurgulayan bir reklam filmi yayınladık.
2024 yılının sonlarına doğru “Böyle Böyle Kazanıyorlar” kampanyası ile Parola Fiziki Card’ı tanıttık. Mizahi ve dinamik bir anlatımla, kart sahiplerine sunduğumuz avantajları vurgulayan bu kampanya, YouTube’da 7 milyonun üzerinde tekil izlenme, sosyal medya platformlarında 22 milyonun üzerinde gösterim ve arama motoru reklamlarında 13 milyonu aşkın etkileşim aldı. Bu rakamlar, müşterilerimizin markamıza duyduğu güveni ve ilgiyi net bir şekilde ortaya koydu ve büyümemizde etkili oldu.
Ayrıca, toplumsal farkındalık projelerine de destek verdik. Otizm spektrum bozukluğu bulunan çocukların eğitimine destek sağlamak için 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü kapsamında “Fark Yok, Sevgi Var” projesine sponsor olduk. Galataport’ta düzenlenen sergiden elde edilen gelir ile otizm spektrumlu bireylerin geleceğine katkı sağladık.
Parolapara’nın güvenlik stratejisi hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Parolapara olarak bizim için güvenlik asla taviz verilemeyecek bir konudur. Sektörümüzün en önemli güvenlik standardı olan 1. Derece PCI-DSS sertifikasına sahip olan markamız, düzenli olarak BKM ve BDDK denetimlerini de her defasında başarıyla tamamlamaktadır. Kullanıcılarımızı olumsuz durumlardan korumak için iki aşamalı kimlik doğrulama, yapay zekâ destekli risk analizi ve sürekli iyileştirme çalışmaları yaptığımız güvenlik altyapılarımızı kullanıyoruz. Ayrıca her harcamanın şeffaf bir şekilde kontrol edilebilmesi için Parola Sanal Card ve Parola Fiziki Card gibi ürünlerimizle maksimum güvenlik sunuyor, dijital slip özelliğimiz ile kullanıcılarımızın da harcamalarını anında görüntüleyebilmelerine olanak tanıyoruz.
Bir finansal teknoloji şirketi olarak verdiğimiz hizmetler dijital kanallar üzerinden gerçekleştiğinden, yaşanabilecek herhangi bir anlık sorun karşısında müşteri destek ekibimiz ile 7/24 kesintisiz hizmet sunuyoruz. Zira kullanıcılarımıza güvenli bir dijital ortam sağlamak bizim büyük önem arz ediyor.
2025 için hedefleriniz neler?
2024’te kazandığımız ivmeyi 2025’te daha büyük ölçekli bir büyüme ile pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kullanıcı odaklı yaklaşımımızı ve inovasyon vizyonumuzu sürdürerek, ürün çeşitliliğimizi artırarak daha fazla kullanıcıya ulaşacağız. Finansal teknolojilerde öncü olma misyonumuzu her alanda daha güçlü bir şekilde sürdürerek, sektörde fark yaratmaya devam edeceğiz.