Pandemi Sonrası Hijyen Beklentileri ve Kärcher Türkiye'nin Büyüme Performansı
Kärcher Türkiye, pandemi sonrası Türk tüketicisinin hijyen beklentilerindeki değişimleri doğru bir şekilde analiz ederek, bu beklentilere uygun yeni ürün yelpazesi, etkili dağıtım stratejisi ve marka yatırımlarıyla büyük bir başarı yakaladı. Kärcher Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gökmen, Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı.


Kärcher Türkiye’nin 2024 yılı büyüme rakamları nedir?
- yapılanmasında, Almanya’da bulunan güçlü merkez yapısıyla koordineli ve etkin bölgesel yapılar bulunuyor. Türkiye’nin de aralarında olduğu Güney Avrupa bölgesi; İspanya, İtalya, Portekiz, Malta ve Yunanistan ülkelerinden oluşuyor. Kärcher Türkiye de 2024 yıl kapanışı ile birlikte bölgesindeki güçlü diğer ülkeleri ardında bırakarak Güney Avrupa bölgesi lideri konumuna yükseldi. Kärcher Türkiye, Türk tüketicisinin pandemi sonrası değişen hijyen beklentilerini doğru analiz ederek, bu beklentilerle örtüşen yeni ürün gamı, pazardaki güçlü dağıtım stratejisi, marka yatırımları sayesinde büyük bir başarı elde etti. Türkiye’de 2022 yılına kıyasla Euro bazında %140’ın üzerinde bir büyüme kaydeden şirketimiz, hem ev tipi ürünlerde hem de profesyonel kanalda etkileyici bir performans sergiledi. 2024 yılında ev tipi ürün grubunda bir önceki yıla kıyasla Euro bazında %75’e varan bir büyüme elde edildi.
Temizlik elektroniğinde en fazla büyüme gösteren ürünler nelerdir?
2024 yılı, özellikle buharlı temizleme kategorisindeki çarpıcı büyümeyle öne çıktı. Buharlı temizleyicilerimiz %200’den fazla bir büyüme oranına ulaşırken, %100’ün üzerinde büyüme gösteren cam temizleme makinelerimiz de bu başarıya katkıda bulundu. 2025 yılında da bu büyüme trendimizi sürdürmeyi ve Türkiye temizlik teknolojileri pazarındaki gücümüzü daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kärcher Türkiye olarak, Türk tüketicisinin hijyen konusundaki beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye devam edeceğiz.
Temizlik ve hijyen alanında Türkiye’deki tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pandemi sonrası Türk tüketicisinin temizlik anlayışında önemli değişimler gözlemliyoruz. EuromonitorInternational'ın “Türkiye'de Tüketici Değerleri ve Davranışları” raporuna göre, Türk tüketicileri hijyen konusuna giderek daha çok önem verirken, temizlik işlerine daha az süre ayırma eğilimindedir. Bu sebeple temizlik alanındaki ürünlerin yüksek performans göstermesi ve hayatı kolaylaştırması öne çıkan beklentiler arasında. Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Kärcher buharlı temizleyiciler, artan hijyen ihtiyacını pratik bir şekilde karşılıyor. Aynı zamanda çevre bilincinin artması, kimyasal kullanmadan ve doğaya zarar vermeden temizlik yapma yaklaşımı, Kärcher’in stratejisine yön veren temel unsurlar arasında yer alıyor. Buharlı temizleyiciler, çevre dostu teknolojileriyle hem etkili hem de sürdürülebilir bir temizlik deneyimi sunarak, Türk tüketicisinin beklentilerini en üst düzeyde karşılamaya devam ediyor. Kärcher’in 2024’ün ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği Halı-Koltuk Yıkama Tüketici İçgörü Araştırması’na göre, Türk tüketicilerinin %26’sı ayda bir koltuklarını yıkarken, %23’ü ise 2-3 haftada bir yıkıyor. Halılara gelince; tüketicilerin %25’i ayda bir halılarını yıkarken, %20’si ise her hafta halılarını siliyor. Temizliğin sıklığı ve tüketicilerin pratik çözüm ihtiyacı Kärcher’in yerden tasarruf sağlayan kompakt çözümlerini daha çok talep edilir kılıyor. Kärcher’in sunduğu bu çözümler, Türk tüketicisinin temizlik anlayışındaki değişimle uyum içinde hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.
Robot süpürgelerde 2025 yılında bizi bekleyen inovatif gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?
Kärcher’in en fazla öne çıkan özelliklerinden biri inovasyon gücü. 2025 yılında lansmanını yapacağımız inovatif ürün ailemiz, profesyonel otonom temizlik robot grubumuz olan KİRA. Li-Ion batarya teknolojisi ile donatılan ürün serimiz, günlük bakım görevlerini otonom olarak gerçekleştiriyor. KİRA; süpürme, fırçalama, kurutma ve kenar temizlemeyi tek bir işlemde tamamlayan sezgisel kullanıcı arayüzü sayesinde tamamen otonom çalışan, çok kolay bir şekilde kurulabilen ve çalıştırılabilen yeni temizlik robotu ailemiz. Yüksek düzeyde güvenlik sertifikalı sensörleri ve geniş LİDAR menzili sayesinde KİRA, geniş alanları bile bağımsız olarak temizleyebiliyor. Dahası, gerektiğinde otonom olarak haritalar oluşturabiliyor ve rotalar planlayabiliyor. Uygulama aracılığıyla yapılan temizlik performansı anlık olarak takip edilebiliyor.
Kärcher’in 2025 yılı için belirlediği satış ve büyüme hedefleri nedir?
Tüketicilerin artan hijyen beklentileri ve yaşam tarzlarındaki değişim, sektörü yeniden şekillendirirken Kärcher olarak, uzmanı olduğumuz temizlik alanında bu dönüşümün öncüsü olmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda özellikle altyapı ve personel yatırımlarımıza hız kesmeden devam edip marka yatırımlarımızı artırarak, Euro bazında en az %15 büyüme hedefliyoruz. Temizlik çözümlerimiz konusunda lider konumumuzu güçlendirirken, inovatif ürünlerimizle pazarı dönüştürmeyi sürdüreceğiz.