MediaMarkt kullanıcı dostu yeniliklerle online tarafta büyümeyi sürdürecek

Çok kanallı bir perakende markası olan MediaMarkt, pandemi sürecinde online satışlarını büyüttü.

MediaMarkt kullanıcı dostu yeniliklerle online tarafta büyümeyi sürdürecek
kobiaktuel
kobiaktuel
07 Ocak 2021 Perşembe 01:58

Tüketicilere kapsamlı hizmetler sunan marka, pandemi sürecinde mağazadan sevkiyat hizmetini de başlattı.  Önümüzdeki dönemde, web sitesinde ve mobil uygulamasında gerçekleştireceği müşteri odaklı ve kullanıcı dostu yeniliklere odaklanmayı planlayan marka, düzenli büyümesini sürdürmeyi hedefliyor.

Pandemi süreci, artık elektronik ürünlerin bir keyif veya lüks değil, ihtiyaç olduğunu ortaya koydu. Pandeminin her bir döneminde tüketicilerin alışveriş yönelimlerine bakıldığında, ihtiyaçlarının peşine düştükleri görülüyor.  Örneğin, insanlar evde çalışmaya ve evden eğitim görmeye başladıkça bilgisayarlar, tabletler, kulaklıklar ve yazıcılar daha da önem kazandı. MediaMarkt olarak, çok kanallı bir perakendeci olduklarını dile getiren MediaMarkt Türkiye İcra Komitesi Üyesi, MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü ve MediaMarkt İsveç Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu, “Pandemi ile mücadele önlemleri nedeniyle mağazalarımızın kapalı kaldığı dönemleri yaşıyoruz; ancak bu durum, bizim teknolojiseverlerle buluşmamıza engel olmadı. Süreç boyunca teknolojiseverlere web sitemiz ve çağrı merkezimiz ile en iyi şekilde hizmet verdik. Online satışlarımız 7 kat büyüdü ve böylece online satışlarımızın toplam satışlarımız içindeki payı üç kat arttı. Bu büyüme ile pandemi döneminde bile tüm MediaMarkt ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduk. Hedefimiz ise bu alanda da düzenli olarak büyümek” şeklinde açıklamada bulunuyor.

Dijitalizasyon projelerini hızlandırdı

Pandeminin e-ticaret sektöründe dört yılda alınacak yolu, dört ay gibi kısa bir sürede yaşattığını aktaran Uçtu, artık tüketicileriin her zaman her yerde istedikleri ürün ve hizmete ulaşmak istediklerini belirtiyor. Uçtu, sözlerini şöyle sürdürüyor: “MediaMarkt olarak, tüketicilerin değişen davranışlarını ve artan bu talebini en doğru şekilde karşılamak için uzun zamandır projelenen bazı dijitalizasyon ve çok kanallı yönetim projelerinde attığımız adımları hızla hayata geçirdik. MediaMarkt’ın globalde uyguladığı ve bizim de pandemi döneminde Türkiye’de hayata geçirdiğimiz bir konsept olan ‘mağazadan sevkiyat’ bu önlemlerimizden önemli bir tanesi oldu. Mağazalarımızın fonksiyonunu genişletecek olan bu konseptle online siparişleri doğrudan mağazalarımızdan karşılıyoruz. Ayrıca yine çok kullanılan pick-up hizmetimiz sayesinde tüketicilerin çevrimiçi kanallar üzerinden satın aldıkları ürünleri; stok sorunu yaşamadan, sıra beklemeden ve kargo beklemeden kolaylıkla ve hızlıca mağazadan teslim almalarına olanak tanıyoruz.”

Pick up’tan yararlananların oranı yüzde 20’lere yaklaştı

Uçtu, son dönem verilere bakıldığında, hayata geçirdikleri bu uygulamaların tüketicilere önemli kolaylıklar sağladığını gördüklerini aktarıyor ve ekliyor: “Örneğin pick up hizmetimizden yararlanan teknolojiseverlerin oranı yüzde 20’lere yaklaşmış durumda.  Bu, web sitemizden alışveriş yapan her beş teknolojiseverden birinin, ürünü mağazalarımızdan teslim aldığı anlamına geliyor.” Bunlarla birlikte markanın dijital dönüşüm yolculuğunun mağazalardaki elektronik etiketlerden akıllı lojistik sistemlerine, çok kanallı teknolojilerimizden pazarlama yatırımlarına kadar çok geniş bir alana yayıldığını dile getiren Uslu, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Bu kapsamdaki yatırımların her birine kendi dikeyinde bakmak doğru olur. Örneğin, dijitale yaptığımız pazarlama yatırımın payını son üç yılda yüzde 100 artırdık. Önümüzdeki dönemde müşterilerimizin konforunu artırmaya yönelik olarak web sitemizde ve mobil uygulamamızda gerçekleştireceğimiz müşteri odaklı ve kullanıcı dostu yeniliklere konsantre olacağız. Bu yeniliklerle dijital kanallarımızdaki müşteri memnuniyetini ve çoklu kanal deneyimi yaşayan müşterilerimizin yüzdelerini artırmayı hedefliyoruz.”

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.