MARKANIZI TESCİL ETTİRMEK YETERLİ Mİ?
Marka tescili literatürde yer aldığı üzere ticari bir malı diğerlerinden ayırmaya yarayan özellik, işaret anlamına gelmektedir.


Ancak marka tescili aslında daha iddialı bir unsurdur. Tescilli her ürün risksiz ticaret hayatına işaret etmektedir. Dolayısıyla marka tescili ticaret hayatında benzersiz olabilmek adına atılan ilk adımdır.
Son yıllarda artan rekabet, sosyal medyanın satış platformu haline gelmesi, tüketicinin alış veriş sırasında istediği her bilgiye rahatlıkla ulaşabilmesi ve üretici / satıcı hakkında her türlü yorumunu rahatlıkla bir diğer tüketiciye aktarabilmesi tüm dengeleri alt üst etti. Ticaretin kuralları yeniden yazılırken üretici / satıcılar artık karşılaşabilecekleri tüm riskleri öngörerek daha temkinli hareket etmeye mecbur kaldılar. Bu risklerin başında da her zaman dediğimiz gibi marka tescili yer aldı ve ticaret hayatında güvenle yer almak isteyen her üretici / satıcı markasını tescillemek için TPE’nin kapısını çaldı.
Tüketicinin Sessiz Talebi
Zorlu rekabet ortamı üretici / satıcı kadar tüketicinin eğilimlerini de ciddi anlamda değiştirdi. Tüketici seçme özgürlüğünü eline aldı ve taleplerini sıraladı. Tüketicinin talebini doğru analiz ederek karşılayan rekabette pasta payını kaptırmayarak yoluna devam eden oldu. Marka tescili de kendini güvende hissetmek isteyen tüketicinin sessiz bir talebi haline geldi. Çünkü markasına yatırım yaptırım yapan üretici / satıcı tüketicinin gözünde rakiplerine nazaran “1-0” öne geçti.
Peki, marka tescili yaptırmak tüm bu serüven için yeterli mi?
Aslında marka tescili ticaret hayatınızın ilk adımı. Ancak ARTIK yeterli değil.
Çünkü ticaretin kuralı sosyal medyanın satış kanalına dönüşmesi ile birlikte yeniden yazılıyor. Sürekli kendini geliştiren, inovasyon temelli stratejiler kuran, satış trendlerini takip eden, satış kanallarını iyi yöneten ve en önemlisi kendini tanıttığı ortamlarda en iyi şekilde anlatıp, ifade eden üretici / satıcı artık oyunun kazananı oluyor.
Bizim Size Önerimiz: 360° Marka Koruma!
Üstün Patent olarak biz de danışmanlığını üstlendiğimiz firmaların ihtiyaçlarını doğru analiz ederek birçok hizmet sunuyoruz. Çünkü sürekli değişen bu yapıda trendleri takip ederek riskleri minimize etmemiz için binlerce markanın sorumluluğunu üstleniyor, doğumuna ve büyümesine tanıklık ediyoruz.
Bu bilinçle çözüm ortağı olduğumuz veya olacağımız firmalar için 360° Marka Koruma hizmetimizi hazırladık. Bu hizmetimizle birlikte marka sahiplerine 4 yönlü marka analizi yapıp, geleceğe yaptırım yaparken temelleri sağlam atmalarını sağlıyoruz.
360° Marka Koruma hizmeti kapsamında;
- Marka Tescili: Türk Patent Enstitüsü’nden 1995’ten bu yana yayınlanmış tüm markaları sektörel bazda, bulmuş olduğunuz marka ile karşılaştırıp sizlere risk faktörlerini sunuyoruz.
- Potansiyel Sektörlerde Marka Araştırması: Marka tescil işlemleri ile ilgili olarak detaylı bir araştırmanın ardından ileride potansiyel yönlenebileceğiniz sektörlerle ilgili de sizlere gerekli bilgilendirmeyi yapıyoruz.
- Domain Araştırması ve Tescili: Geçtiğimiz senelerde gelen internet sitesi kurma zorunluluğu ile markanızla uyuşan domain adreslerinin uygunluğunu da kontrol ederek ve domainler için sizler adına başvuru işlemlerini gerçekleştiriyoruz.
- Marka Takip Hizmeti: Tam koruma için sunduğumuz marka benzerliği araştırma hizmetimizle de her ay yayınlanan marka bülteninde başvuru süresinde olan yüzlerce marka içinde benzerlik araştırması yaparak, markalarınızın taklit edilme riskini ortadan kaldırıyoruz.
Markanızın rekabet ortamında rahatlıkla hareket etmesi için tasarlanmış 360° Marka Koruması hizmetimizle birlikte ticaret hayatınızdaki risklerinizi minimuma indirip hukuki açıdan kendinizi korumaya almış olacağınız tam kapsamlı bir koruma elde etmiş olacaksınız. Böylelikle geleceğe yaptığınız yatırımları güvence altına alarak yolunuza devam edecek ve bu zorlu arenada dişli rakipleriniz karşısında her geçen gün güçlenerek büyüyeceksiniz.
Şimdiden iyi yolculuklar dileriz…
Özlem Arslan Kart
Üstün Patent Kurucusu