Kusursuz E-Ticaret Deneyimi İçin Süreçlerimizi Optimize Ediyor ve Teknolojiyi Yakından Takip Ediyoruz
Teknolojinin hızla gelişmesi ve tüketici alışkanlıklarının değişmesi, e-ticareti yalnızca bir alışveriş yöntemi değil, aynı zamanda önemli bir ticaret stratejisi haline getiriyor. Comeup Marka Direktörü Fatma Kaya, 2020 yılında online satış yapma amacıyla yola çıktıklarını belirterek, e-ticaret satışlarındaki çalışmalarını Kobi Aktüel’e anlattı.


Kısaca markanızı anlatır mısınız ve ne kadar süredir e-ticaret alanında satış yapıyorsunuz?
Comeup, 2020 yılının nisan ayında Alper Moda tarafından kuruldu. Sadece kendi web sitemizden satış yapma amacıyla yola çıkan bir marka olarak, faaliyete başladığımız dönemde pandeminin etkileriyle karşılaştık. Covid-19 salgını, sıkı karantina ve sosyal izolasyon önlemleri ile birlikte birçok alanda olduğu gibi aktif yaşam alışkanlıklarında da önemli değişikliklere yol açtı. İnsanlar e-ticaret platformlarından alışveriş yapmaya daha fazla yöneldi, bu dönemde internet alışverişi en yoğun şekilde gerçekleşti. Biz de bu fırsatı değerlendirerek, kullanıcılarımıza e-ticaret üzerinden ulaşmak üzere çalışmalarımıza hız verdik. Kurulduğumuz günden bu yana "lovemark" vizyonumuzla ürün tasarımından satış süreçlerine kadar her adımda fark yaratıyoruz. Performans odaklı spor giyim alanında faaliyet göstermek üzere uzun bir hazırlık sürecinin ardından markamız faaliyetlerine başladı. Sporun teknik özelliklerini ve modayı bir araya getirerek spor giyim ürünlerini sokak modasına taşımayı hedefliyoruz. Bu yılın nisan ayında e-ticarette dördüncü yılımızı geride bıraktık, günümüz itibariyle de yıllık yaklaşık 2 buçuk milyon adet üretim kapasitesine ulaştık.
E-ticaret satışlarınızda nasıl bir yol izliyorsunuz, sosyal medya ve influencer marketing gibi destekler alıyor musunuz?
E-ticaret satışlarımızda kullanıcılarımızla etkili bir şekilde buluşmak adına stratejik bir yol izliyoruz. Bu doğrultuda, sosyal medya platformları ve influencer marketing stratejimizin önemli bir parçasını oluşturuyor. Sosyal medyanın dinamik yapısı sayesinde hedef kitlemize doğrudan ulaşarak, ürünlerimizin tanıtımını ve marka bilinirliğimizi artırıyoruz. Influencer iş birlikleri ise ürünlerimizin geniş kitleler tarafından deneyimlenmesini ve güvenilir bir şekilde tanıtılmasını sağlıyor. Böylece, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutarak, markamızın "lovemark" vizyonunu pekiştirmeye devam ediyoruz.
E-ticaret alanında müşteri memnuniyetini artırmak için uyguladığınız stratejiler nelerdir? Müşteri geri bildirimlerim süreçlerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kullanıcı deneyimini mükemmelleştirmek için sürekli olarak web sitemizi ve mobil platformlarımızı geliştiriyoruz. Alışveriş sürecini olabildiğince sorunsuz, hızlı ve keyifli hale getirmek için kullanıcı dostu tasarımlar ve kolay gezinme özellikleri sunuyoruz. Ayrıca, müşteri geri bildirimlerine büyük önem veriyoruz. Müşterilerimizden gelen geri bildirimler, sunduğumuz ürünlerin kalitesini, hizmet standartlarımızı ve genel müşteri deneyimimizi sürekli olarak değerlendirmemizi sağlıyor. Bu geri bildirimleri yalnızca dinlemekle kalmıyor, aynı zamanda hızla aksiyona dönüştürerek süreçlerimizi iyileştiriyoruz. Bu sayede, sadece müşteri memnuniyeti değil müşteri sadakati de oluşturuyoruz.
E-ticaret kampanyalarınızı nasıl planlıyorsunuz?
Yalnızca web sitesi üzerinden satış yapan bir marka olarak, e-ticaret kampanyalarını çok önemsiyoruz. Kampanya planlarımızı yaparken hedeflerimiz, mevcut ve potansiyel kitlemiz, yıllık takvim ve bütçemize göre bir yol haritası çıkarıyoruz. E-ticaret kampanyaları her yönden detaylıca ölçülebilir kampanyalar olduğu içinönceki kampanya verilerimiz de yeni planlarımızda bize önemli bir yol gösterici oluyor.
E-ticaret platformlarınızı yönetirken karşılaştığınız zorluklar nelerdir?
Teknolojinin bu kadar hızlı ilerlediği bir süreçte, biz de birden fazla dijital araç kullanarak e-ticaret süreçlerimizi yürütüyoruz. Özellikle kullandığımız hazır altyapılarda,yeni geliştirmeleri hayata geçirme ve farklı e-ticaret araçlarını birbiri ile uyumlu hale getirme noktasında bazı sorunlar karşımıza çıkıyor. Operasyonel verimliliğimizi artırmak ve kullanıcılarımıza kusursuz bir e-ticaret deneyimi sunmak için süreçlerimizi optimize ediyor,teknolojik gelişmeleri ve yeni uygulamaları yakından takip ediyoruz.