Hedefimiz global marka olmak
Online iş yeri marketi olarak faaliyet gösteren Avansas; her işletmenin ihtiyaç duyduğu iş yeri ihtiyacını stoklarında hazır bulunduruyor ve ürünleri, en hızlı şekilde ve rekabetçi fiyatlarla sunuyor.
![Hedefimiz global marka olmak](https://www.kobiaktuel.com.tr/images/haberler/2021/06/hedefimiz_global_marka_olmak_h3160_1725e.jpg)
![kobiaktuel](https://www.kobiaktuel.com.tr/images/yazarlar/Kobi-AktuYel.png)
Markanın yurt dışına yönelik çalışmaları da var. Avansas Genel Müdürü Sedat Anak ile şirketin sunduğu hizmetleri, bunların işletmelere sağladığı avantajları ve bu yılki hedeflerini konuştuk.
Öncelikle sizi yakından tanıyabilir miyiz?
Çalışma hayatıma yaklaşık 16 yıl önce başladım. Çeşitli sektörlerin ardından 2010 yılında e- ticaret ile tanıştım. Bu sektörde özellikle dijital pazarlama tarafında çalıştıktan sonra Avansas ailesine katıldım ve 8 yıldır Avansas bünyesindeyim, 5 yıldır da Genel Müdür olarak görev alıyorum. Genel Müdürlük görevimden önce, Avansas’ta Satış Pazarlama Direktörü olarak organizasyonel yapıyı 360 derece analiz etme fırsatı elde ettim. Bugün hâlâ iş geliştirmeye dair her süreçte işi en temelinden ele almaya ve ihtiyaçları bu şekilde belirlemeye özen gösteriyorum. İşimi yıllardır çok severek yapıyorum ve çalışmalara yeni bir soluk getirmekten, farklılık yaratmaktan motive oluyorum.
Şirketinizden ve sunduğunuz hizmetlerden bahseder misiniz?
Avansas, 2009 yılında İstanbul’da küçük bir depoda, 18 çalışan ve 300 ürün çeşidiyle birlikte kuruldu. Bugün 400'ün üzerinde çalışanı, hâlihazırda 5 bin 500'den fazla ürün çeşidi ve 500 binin üzerinde hizmet verdiği müşteri sayısı ile Türkiye'nin lider online iş yeri marketi olarak operasyonlara güçlü bir şekilde devam ediyoruz. Küçük büyük fark etmeksizin her işletmenin ihtiyaç duyduğu tüm iş yeri ihtiyaçlarını her daim stoklarımızda hazır bulundurarak; en kaliteli ürünleri, en hızlı şekilde ve rekabetçi fiyatlarla sunuyoruz. Kendimizi Avantajlı Satın Alma Sistemi olarak adlandırıyoruz, ismimizin kuruluş hikayesi de buradan geliyor.
Nasıl bir iş modeli geliştirdiniz?
Avansas, her zaman odağına müşteri memnuniyeti koyan ve bu nedenle her geçen gün hızlı bir şekilde büyümeye devam eden bir şirket. Müşterilerimize kusursuz bir alışveriş deneyimi yaşatma amacıyla uzun yıllardır çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün Türkiye’nin 24 ilindeki müşterilerimizin verdiği siparişleri, kendi araçlarımız ve personelimizle bir iş günü içerisinde teslim ediyoruz. İşletmelerin tüm iş yeri ihtiyaçlarını tek noktadan temin etmesini sağlayarak, zaman ve maliyette tasarruf imkanı sunuyoruz. Aynı zamanda AvansasPro adını verdiğimiz, 50 ve üzeri çalışana sahip iş yerlerine sağladığımız bir hizmetimiz var. Müşterilerimize AvansasPro ile anlaşmalı özel fiyatlar, özel danışman desteği, raporlama sistemi ve sipariş onay mekanizması gibi farklı hizmetler veriyoruz.
İşletmelere sağladığınız avantajlar neler?
İşletmelerin Avansas’tan ürün satın alırken aynı zamanda kazanım sağlayacakları birçok hizmet sunuyoruz; çünkü biz müşterilerimizin içinde bulundukları yoğun tempoda, iş yeri ihtiyaçları konusunda iş ortakları olarak kendilerine hem zaman tasarrufu hem de maliyet avantajı sunarak güçlü bir destek vermeyi amaçlıyoruz. Temel farkımız, kurumların ihtiyaç duyduğu ürünleri stoklarımızda hazır bulundurmamız. Bu sistem özellikle şu an içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde bize hijyen koşullarını da kontrol altında tutma fırsatı sunuyor. Stoklu çalışma prensibimizle tüm ürünlerimizde üretim bandından tüketiciye giden yolu kısaltıyor, çok fazla temas noktası ve hijyen riski oluşturmadan teslimat sağlıyoruz. Aynı zamanda teslimat sürecinde de birçok avantaj sunuyoruz. Özellikle pandemi sürecinde, belirli bölgelerden verilen siparişleri bir iş gününde kendi araçlarımız ile teslim etmemiz, müşterilerimize nitelikli bir avantaj yarattı ve rakiplerden ayrışmamızı sağladı. Sistemsel olarak sunduğumuz bir diğer avantaj ise platformumuzdan hangi ürünler alınırsa alınsın, bu ürünler tek seferde teslim ediliyor ve sonrasında bu ürünler tek bir fatura üzerinden işlem görüyor. Böylelikle hizmet verdiğimiz işletmelerin işini kolaylaştırıyoruz.
Teslimat ağınızla ilgili bilgi verir misiniz? Lojistik süreciniz nasıl ilerliyor?
Türkiye’de büyüyen e-ticaret potansiyelini en doğru şekilde analiz ederek, daha fazla sayıda müşterimize en iyi hizmeti vermek için çalışıyoruz. Bunun için müşteri deneyiminde sürekli iyileştirmeler yaparak, odağımıza müşteri memnuniyetini koyuyoruz. Bu doğrultuda, lojistik ağımıza ciddi yatırımlar yaparak, teslimat organizasyonumuzu güçlendiriyoruz. İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli ve Tekirdağ illerinin büyük bölümüne, uzun zamandır bir iş gününde kendi ekiplerimizle teslimat yapıyorduk. 2020 yılında ve pandemi sürecinde bu alanı genişletme kararı aldık. Artık 24 şehre bir iş gününde teslimat gerçekleştiriyoruz. Teslimat süreçlerini iyileştirmek ve takibini daha iyi yapabilmek için cihaz ile teslimat sürecini başlattık. Böylelikle siparişlerin yüzde 98’den fazlasının zamanında teslim edilmesini sağlıyoruz. Kendi araçlarımızla teslimat yaptığımız 24 ilin dışındaki illere ise anlaşmalı kargo firmamız aracılığıyla İstanbul’a olan uzaklığına göre bir-üç iş günü içerisinde teslim ediyoruz. Hedefimiz ülke çapında kendi dağıtım ağımızı kurmak ve bu ağı her geçen gün büyütmek.
Dijital teknolojilere yönelik yaptığınız yatırımları anlatır mısınız?
E-ticaret alanında 2020 yılında birçok yeni yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırımların arasında dijital alanda yaptığımız farklı yatırımlarımız da yer aldı. İade ve iptal süreçlerini dijitalleştirerek müşterilerimizin 30 gün içerisinde ister bir ürünü isterlerse tüm siparişini kolayca iade edebilecekleri bir altyapı hazırladık. Ürün stok yönetimi altyapımızda yaptığımız iyileştirmelerle 5 bin 500’ü aşkın ürünü her daim stoklarımızda hazır bulunduracak bir sisteme ulaştık. Müşterilerimizin alışverişlerini en hızlı ve en güvenilir şekilde yapabilmeleri için Masterpass ile ödeme seçeneğini hizmete sunduk. Sistem ile kullanıcılarımız kredi kartını bir kere kaydettiğinde, sonraki alışverişlerinde yeniden giriş yapmalarına gerek kalmadan, bankadan gelen doğrulama kodu; hızlı, kolay ve güvenle ödeme yapılmasını sağlıyor. Ayrıca kendi bünyemizde matbaa ve baskı işleri departmanına sahibiz. Burada müşterilerimize birçok avantaj sunuyoruz. Müşterilerimiz baskı siparişlerinde tek bir adet seçim yapıp numune elde ederek baskı kalitesini görebiliyor ve aynı zamanda düşük miktarlarda da baskı siparişi verebiliyorlar.
Pandemi sürecinin hizmetlerinize etkisini nasıl değerlendirirsiniz?
Değişen koşullara hızla uyum sağlayan, tüketicilerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verebilen ve anlamlı bir alışveriş deneyimi sunan markaların yaşattığı deneyimle akılda kaldığını düşünüyoruz. Bu dönemde müşterilerimizin hayatını kolaylaştırdığımız ölçüde markaya olan bağlılıklarının arttığını gördük. Pandemi hayatımızdan çıksa bile tüketicilerin bu bağlılıklarının devam edeceğini öngörüyoruz. Pandemiyle birlikte tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında ve çok satılan ürünler sıralamasında değişiklikler yaşandı. Bu dönemde bize gelen sipariş detayına bakarak temizlik-sağlık ve kişisel bakım kategorilerinde artış gözlemlendiğini söyleyebiliriz.
Bu süreçte çözüm ve hizmetlerinize yenileri eklendi mi? En çok satış hangi ürün gruplarında görüldü?
Yüksek talepler doğrultusunda iki kategorimize farklı ürünler ekleyerek ürün gamımızı genişlettik. Bu kategorilerde en çok satılan ürünler ise dezenfektan, kağıt havlu, ıslak mendil, kolonya, maske ve çamaşır suyu çeşitleri oldu. Pandeminin ilk iki ayından sonra ise, özellikle evden çalışma sürecinin kısa vadeli olmayacağının anlaşılmasıyla tüketicilerin çalışma konforunu artıracak ergonomik ofis malzemelerine ve kırtasiye ürünlerine yönelik alışverişlerinde artış gözlemledik. Bu dönemde; ofis sandalyesi, masa, fotokopi kağıdı, klasör, tükenmez kalem, zımba gibi ürünlerde talep yükseldi. Aynı zamanda iş yerlerinin belirli bir kısmı uzaktan ya da yüzde 50 uzaktan çalışma modelini benimsemesiyle kurumsal satın alımlarda değişiklikler yaşandı ve bireysel satın alımlar arttı. Biz de bu süreçte, sadece iş yerlerine değil, evlere de teslimat gerçekleştirerek müşterilerimizin iş yeri ihtiyaçlarını yüksek bir teslimat performansıyla karşıladık.
Pandeminin etkisiyle müşteri sayınızda ne kadarlık artış oldu?
2020 yılı pandeminin etkisinde geçti. Koronavirüsün etkilerinden korunmak adına dijitale yönelen müşteriler ile birlikte e-ticaret sektörü büyük oyuncu konumuna geldi. Bu yükselişin etkilerini biz de yaşadık. 2019 yılına kıyasla 2020 yılında yeni kullanıcı sayımız yüzde 68 oranında artış gösterdi ve müşteri sayımız 500 bini aşkın bir noktaya ulaştı. Aynı zamanda müşterilerimiz, bu yıl alışveriş için 56 milyon dakikadan fazla zamanı platformumuzda geçirdiler. Pandeminin tamamen sona ermesi ve iş yerlerine dönüşün hızlanmasıyla bu rakamın artarak devam edeceğini öngörüyoruz.
Mağazalaşma sürecinizden de biraz bahseder misiniz?
2020 yılında oyunun kuralları değişti; yeni normalin şartlarına uyumlandığımız yeni bir modele yönelerek hem iş dünyasına hem de son tüketiciye dokunmaya çalıştık. Aynı zamanda e-ticaret sektörünün yanı sıra mağazalaşma yolunu da tercih ettik. İstanbul’da açtığımız iki mağazamızın hemen ardından, yine İstanbul’da Deposite AVM’de üçüncü mağazamızı da müşterilerimizin hizmetine sunduk.
2020 yılında ne kadarlık büyüme gerçekleştirdiniz?
Teslimat ağımızın genişlemesi, ürün portföyümüzün büyümesi, üç yeni mağazayla fiziksel olarak hizmet vermeye başlamamız ve dijital alanda yaptığımız birçok yeniliği göz önünde bulundurduğumuzda, 2020 yılı bizim için birçok yatırıma imza attığımız bir yıl oldu. Avansas.com’daki trafiğimizi yüzde 50’in üzerinde, sipariş sayımızı ise yine yaklaşık yüzde 50 arttırdık. 2019 yılına kıyasla en çok satış artışı yaşadığımız iller ve artış oranları; Adana'da yüzde 52, İzmir'de 42, Ankara'da 41, Bursa'da 38, İstanbul'da ise yüzde 31 oldu. 2020 yılında en çok satış yapılan aylar ise kampanyaların da etkisiyle Kasım ve Aralık oldu. Her geçen gün hacim olarak büyüyen e-ticaret, koronavirüs pandemisiyle birlikte uzun yıllar içerisinde yakalayacağı ivmeyi bir yıl içerisinde yakaladı. Sektörel talepteki bu artış doğrudan bizim de büyüme rakamlarımızı etkiledi.
Bu yılki hedefleriniz neler?
Sunduğumuz güvenli, hızlı, hijyenik ve kolay alışveriş deneyimi ile yine bir önceki yıla göre 2021’de yüzde 50’nin üzerinde artış bekliyoruz. Dijitalleşen dünyada yükselen trend olan e-ticarette ve önemli merkezlerde konumlandırdığımız mağazalarımızla erişilebilirliğimizi artıracağız. Pandemi etkilerinin devam edeceği 2021 yılında da hızlı ve hijyenik teslimata önem vermeye, müşteri ihtiyaçlarını dinleyerek iyi analiz etmeye ve alışveriş sonrasında da müşterilerle iletişim kurmaya sistemli bir şekilde devam edeceğiz. Bu yıl da birçok alanda yeni yatırımları hayata geçiriyoruz. Özellikle Güven Damgası uygulamasıyla birlikte artan tüketici güven endeksi ve güçlü teslimat ağıyla e-ticarette 2021 yılının başarılı geçeceğini öngörüyoruz. Avansas olarak, her geçen yıl ivmeli bir şekilde büyüyen bir şirket olduğumuz için bu yılda da ciddi büyüme hedeflerimiz var. Çeşitli alanlarda yapacağımız yatırımlarla bu hedeflerimize ulaşmayı planlıyoruz.
Yurt dışına yönelik planlarınızı paylaşır mısınız?
Yurt dışına yönelik çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Kısa süre içinde farklı ülkelerde de Avansas olarak, varlık göstermeye başlamayı hedefliyoruz. Türkiye’de sergilediğimiz başarıyı, farklı coğrafyalarda da tekrarlamayı ve yurt dışı açılımlarımızı sürdürülebilir bir çizgide ilerletmeyi çok önemsiyoruz. Bir Türk markası olan Avansas’ı, global bir marka olarak konumlandırmak ve ülkemize yeni katma değerler sağlamak, öncelikli planlarımız arasında yer alıyor.