Hayat Mobil Bankan Mobil mottosu ile tek tıkla ulaşma imkânı
Türkiye Finans Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Melis Tosun Arslan, Kobi Aktüel’in sorularını yanıtladı.


Bankanızın mobil bankacılık uygulamasının özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye Finans olarak, bankacılık temellerimizi inovasyon yetkinliklerimizle güçlendiriyoruz. “İnsan odaklı teknoloji” diyerek dijital bankacılık stratejimizi merkeze aldık. Önceliğimiz her zaman müşterilerimiz. Değişen dünya dinamikleri ile tüketicilerin hızla değişen ihtiyaçlarına dijital bankacılık ile yanıt vererek, mükemmel bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz. Müşterilerimiz artık 7/24, zamandan ve mekândan bağımsız olarak ihtiyaçlarının karşılanmasını istiyor. Biz de güncel teknolojiler ve inovasyonlarla, müşterilerimize her an her yerden güvenli, akıcı, kolay ve dijital bir bankacılık deneyimi sağlıyoruz.Türkiye Finans Mobil uygulamamızı, bireysel ve kurumsal kullanıcılarımızın değişen ihtiyaçları doğrultusunda, müşterilerimizin talep ve isteklerini önde tutarak sürekli olarak geliştiriyoruz. Hayat Mobil Bankan Mobil mottosu ile ödemelerden para transferlerine, finansman ürünlerinden yatırım ürünlerine müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak geniş fonksiyon setimize, hızlı menüler ile tek tıkla ulaşma imkânı veriyoruz. Müşterilerimizin mobilden günlük bankacılık işlemlerini rahat ve zahmetsiz bir şekilde gerçekleştirebilmesi için akıllı çözümler sunuyoruz. Uygulamamızda müşterilerimizin kişisel verilerini korumak için gelişmiş şifreleme teknolojileri ve biyometrik doğrulama yöntemleri kullanıyoruz.
Son yıllarda hızla yaygınlaşan mobil bankacılık uygulamalarında siber güvenlik önlemlerinde ne gibi bir çalışmanız bulunuyor?
Mobil bankacılık uygulamamızın yazılım geliştirme süreçlerinde, henüz kod seviyesinde varsa zafiyetleri tespit edebilmek içim kaynak kod analizi çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Proaktif bir şekilde saptadığımız zayıf noktaları, uygulama paket haline getirilmeden çözmeyi amaçlıyoruz. Mobil uygulamamız için yapılan iyileştirme çalışmaları ya da eklenen yeni özelikler uzman ekiplerimiz tarafından güvenlik testlerinden geçiriliyor, gerekli düzeltmeler yapılıp tekrar güvenlik testlerinden geçtikten sonra canlıya alınıyor. Güvenlik testlerini periyodik olarak bankamızın,‘Red Team’ ekibinin yanı sıra her yıl en az bir kez bağımsız siber güvenlik kuruluşları tarafından da gerçekleştiriliyor. Mobil bankacılık uygulamamızın yüklü olduğu cihazlarda yapılan kontrollerle de zararlı yazılım tespit edilen cihazlardan işlem yapılması engelleniyor. Alternatif dağıtım kanallarından yapılan işlemler çeşitli dolandırıcılık yöntemlerine karşı kontrollerden geçirilerek şüpheli işlemler ile ilgili izleme ve doğrulama yöntemleri uygulanarak müşterilerimizin güvenliği en üst düzeyde sağlanmaktadır.
Mobil bankacılık uygulamanızda yapay zekâdan destek alıyor musunuz?
Sürekli geliştirdiğimiz teknolojik altyapımız ve inovasyon yaklaşımımızla müşteri deneyimimizi dijitalleştirmeye, hizmetlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Müşteri deneyimini iyileştirmek ve dijital dönüşüm süreçlerimizde her kanaldan en iyi ve kesintisiz hizmeti sunmak için, yapay zekâ temelli bir chatbot olan ARI projesini hayata geçirdik. Müşterilerimizan itibarıyla birçok bankacılık işlemini ‘En çalışkan akıllı asistan’ ARI ile yapabiliyorlar. Bankamızda dijital dönüşümü teknoloji yatırımları ve dijital kanallardan hizmet sunmanın ötesine taşıyor, ilgili teknolojik yetkinlikleri yatay olarak bankanın tüm birimlerine kazandırarak gerçekleştiriyoruz. ARI projemiz, bunun en güzel örneklerinden biri oldu. Yeni dijital kanalımız ARI, müşterilerimizle en yoğun iletişim kurduğumuz Çağrı Merkezi’ne gelen soru ve taleplerin dijital teknolojilerle analiz edilmesiyle öğrenmeye ve gelişmeye devam edecek. Bu nedenle ARI, müşteri hizmetlerini geliştiren ve operasyonel verimliliği artıran, yapay zekâ teknolojisi ile insanın el ele verdiği güçlü bir araç oldu.
Dijital dönüşüm süreçleri mobil bankacılık uygulamalarına nasıl yansıyor, gelecekte bu uygulamalarda ne gibi gelişmeler olacak?
Dijital dönüşüm süreçleri, Mobil bankacılık uygulamalarında önemli değişiklikler ve gelişmeler yaratıyor. Özellikle müşteri deneyimi alanında büyük etkiye sahip olan süreçler, kişilerin ihtiyaçlarını iyi anlamak ve onlara özel teklifler sunmak için verilerin etkin şekilde kullanılmasını sağlıyor. Bu sayede müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetler daha hızlı ve kesintisiz şekilde sunulabilecek. Yapay zekâ destekli chatbotlar ve sanal asistanlar, müşterilere 7/24 kesintisiz hizmet sunarak bankacılık işlemlerinin daha hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Gelecekte bu teknolojilerin daha da gelişmesi ile müşteri sorularına daha akıllı ve doğru yanıtlar verilebilmesini, sorunların daha etkin şekilde çözülmesini sağlayacaktır. Bankacılık sektörü yapay zekâ, dijital inovasyon ve dijital finansal hizmetlere geçişin yönlendirdiği derin bir dönüşümden geçiyor. Üretken yapay zekânın en görünür uygulaması, müşterilerin bankacılık uygulamaları ve çevrimiçi para hizmetleriyle doğal dilde giderek daha fazla iletişim kurma imkânlarıyla sohbet robotlarının rolü artacak.