GittiGidiyor büyük veri ve yapay zekâya yatırımlarına devam edecek

Türkiye ve dünyanın önde gelen markalarıyla iş birliklerini sürdüren GittiGidiyor, KOBİ’lere e-ticarete katılma ve e-ihracata başlama imkânı da sağlıyor.

GittiGidiyor büyük veri ve yapay zekâya yatırımlarına devam edecek
kobiaktuel
kobiaktuel
08 Mart 2022 Salı 00:16

. Şirket, daha iyi ve güven odaklı bir alışveriş deneyimi sunarak, müşteri memnuniyetinin devamlılığını sağlamak için büyük veri ve yapay zekâ yatırımlarına devam etmeyi planlıyor.

Bugün 50 kategoride 25 milyona ulaşan ürün envanterini genişletmeye devam eden GittiGidiyor, Türkiye ve dünyanın önde gelen markalarıyla iş birliklerini sürdürüyor. Şirket, daha iyi alışveriş deneyimi sunmak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve memnuniyetin devamlılığını sağlamak için büyük veri ve yapay zekâya yatırım yapmayı sürdürüyor.2021 yılında, hız ve kolaylık başta olmak üzere, alışveriş deneyimini her açıdan iyileştiren çözümler sunmak için çalıştıklarını dile getiren GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, “Sayfa görüntülenme sayımız 7.3 milyara, mobil uygulamamızın indirilme sayısı 30 milyona ulaştı. Platformumuz üzerinden her 10 alışverişten 7’si mobil üzerinden yapıldığından, mobil yatırımlara ağırlık vererek, kullanıcılarımıza daha iyi ve sorunsuz bir mobil deneyimi sunduk.Diğer yandan e-ihracatın ülkemizdeki öncülüğünü üstlenmeye devam ettik. Bugün itibarıyla 4 bine yakın satıcımız on binlerce ürünlerini yurt dışında listeleyerek eBay üzerinden e-ihracat yapabiliyor. Ayrıca 2021’in sonlarında işini e-ticarete taşımak isteyen ve e-ticarette büyümek isteyen tüm KOBİ’lere, girişimcilere ve satıcılara ihtiyaç duyabilecekleri içerikleri sunduğumuz GittiGidiyor Akademi’yi hayata geçirdik” bilgilerini veriyor. 

E-ihracat yapan satıcı sayısını artıracak

2022 yılında, daha fazla KOBİ’nin e-ticarete katılması ve e-ihracata başlaması için çalışacaklarını ifade eden Kantarcı, bu yılın sonunda yurt dışına satış yapan satıcı sayılarını yüzde 25 artırmayı hedeflediklerini açıklıyor.Öte yandan mobildeki büyümeyi göz önünde bulundurarak, kullanıcıların ihtiyaçlarını mobil cihazlarından çok daha kısa sürede ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirmeleri için çalışmaya devam ettiklerini aktaran Kantarcı, “Mobil deneyimi daha da iyi bir seviyeye taşımak yine önceliğimiz olacak. Planlarımız arasında olan diğer bir konu ise hızlı teslim. Alıcılarımız ve satıcılarımızın beklentisi doğrultusunda bu konuda yatırımlarımıza devam edeceğiz” diyor.

Değer odaklı tüketim anlayışı öne çıktı

Covid-19 salgınısürecinde, alışveriş alışkanlıklarında değişikliklerin olduğunu, tüketicilerin markalardan beklentilerinin değiştiğini gözlemlediklerini söyleyen Kantarcı, daha değer odaklı bir tüketim anlayışının öne çıktığını ve markaların da buna uyum sağlamaya yöneldiğini belirtiyor. Kantarcı, sözlerini şöyle sürdürüyor: “GittiGidiyor olarak doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak üzere platformumuzun altyapısını düzenli olarak güncelliyoruz. Bunu yaparken çeşitli algoritma ve tematik filtrelerden yararlanarak kişiye özel bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Kullanıcılarımıza ürünleri karşılaştırma, koleksiyona ve favorilere ekleme, paylaşma seçenekleri de sağlıyoruz. En önemlisi de projelerimizi geliştirirken kullanıcılarımızın istek ve ihtiyaçlarını doğru şekilde tespit etmeye, buna göre aksiyonlarımızı belirlemeye çalışıyoruz. Müşteri odaklı yaklaşımımızla kullanıcılarımıza güven odaklı bir alışveriş deneyimi sunuyoruz.”

E-ticaret yükselişini sürdürecek

Özellikle pandemi dönemiyle birlikte e-ticaretin, hem tüketiciler hem firmalar açısından vazgeçilmez bir alan haline geldiğini ifade eden Kantarcı, artık tüketicinin taleplerini ve satın alma alışkanlıklarını da gözlemleyerek, bu iki kanalı birlikte düşünerek bir hizmet sunmak gerektiğinin altını çiziyor. E-ticaretin yükselişini sürdüreceğini ve gelecekte en önemli konuların başında yapay zekâ, büyük veri, teknolojik gelişmeler ve kişiselleştirmenin yer alacağını düşünen Kantarcı, 2022 yılıstratejileri doğrultusunda, bu alanlara yatırım yaparak, daha iyi bir alışveriş deneyimi sunmaya odaklanacaklarını aktarıyor. Kantarcı, “İşlerini e-ticarete taşıyan ve e-ticarete yatırım yapan firma sayısının artmaya devam edeceğini öngörüyoruz. Markaların ve KOBİ’lerin her kanalda görünür olabileceği, uçtan uca servis ve müşteri hizmetleri dizaynı gibi hizmetleri kolayca sunan online pazaryerlerine daha fazla dahil olacaklarını düşünüyoruz” diyerek sözlerini tamamlıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.